KBAragger skrev:
Bergkuist skrev:
Tydligen så skiter regeringen i miljön, allt handlar om att få in mer skattepengar!
Nu ska E85, Biogas osv beläggas med skatter så ni som kör E85 känn er KÖRDA
http://www.dn.se/motor/nyheter/kvotplik … vag-att-ga"Enligt regeringens förslag blir det också energiskatt på biodrivmedel från och med nästa år. I dag är de befriade från såväl energiskatt som koldioxidskatt. Vad det betyder i form av ökade priser vid pump är oklart. Lika oklart är om, och i så fall hur, kvotplikten också ska tillämpas på den stora mängden av E85 och biogas som säljs."
varför göra det i smyg eller bakom lögner? jag skulle fattat om de har ont om pengar och höjt skatten, jag hade inte blivit missnöjd då. men vafan smyga in energi skatt så, eller som med koldioxid skatten, bara gå in och påstå att det är för miljö frågan.... -_- nä nu må regeringen bättra såg

jag litar snart inte på dem mer....
Om du någonsin litat på regeringen så tycker jag synd om dig... regeringen i sverige är inget annat är giriga idioter som håller varandra om ryggen och samarbetar i smyg. Hela systemet med att vi har en massa partier att rösta på är bara ett spel för galleriet.
Se bara på vapenfabriken i saudiarabien, här står svenske regering och förbjuder och fördömer all försäljning av vapen till diktaturer. Och sen visar det sig att det är skattepengar som gått till att finansiera en fabrik där nere? och detta vet alla politiker om givetvis, så dem kastade en syndabock till vargarna och resten spelar dumma.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.