1692
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

749 Inlägg
2 mars 2012
Har sett nån gång på nyheterna eller annat att man i USA forskar för att använda salt ur saltvatten som bränsle.

Dumpersförare.
970 Inlägg
2 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:
Att slänga i en hundring är inte lönt. finns ju de som gör det.

Ja jag är en av dom. Jag gör det för jag vet inte när vi har pengar igen eller hur mycket och då har jag inte råd att "låsa" 800kr på bensin i tanken, pengar som efter två-tre dagar kanske hade behövts för att köpa bröd och smör så att ungarna får frukost om dagarna...

Så ja, "det finns ju de som gör det"......

Asså jag ser inte ner på någon för att man slänger i en hundring. jag bara menar att det inte känns lönt. för en sj. som har långt till jobb. Kan hålla med om att slänga i 800 det känns om man in te har råd med det. kommer inte göra det i heller. Kan sj inte tanka upp lönen då jag är den ända i hemmet som har jobb,

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

613 Inlägg
3 mars 2012
opelcoffe skrev:
monno skrev:
opelcoffe skrev:

jag tankar bara det jag behöver för veckan till jobb. alla är inte gjorda av pengar. familjen är viktigare än bensin. men visst tjänar man på att tanka fullt men som sagt tankar jag bara för det som behövs

Vadå gjord av pengar? Får du lön varje vecka eller?

Om du tankar fullt varannan vecka eller det du behöver varje vecka är väl fullständigt skitsamma ekonomiskt?
Att man kanske måste göra det i slutet av månaden kan jag förstå, vissa kan ha väldigt lite kvar då. Men att man på något vis skulle tjäna på att inte tanka fullt förstår jag inte?

P.S Nu när jag vräkt ur mig detta inser jag att du kanske inte kör så mkt bil per månad? Men som sagt, att betala 800kr en gång i månaden eller 200kr 4ggr i månaden spelar ju liksom ingen roll?

Jag kör 80 mil i veckan till jobb. och med den bilen jag har så kör jag som en gammal gubbe för att få den att dricka så lite som möjligt. jag kanske är snål men att fylla tanken nej. ungefär nästan 70 liter går åt. har en del räkningar så jag snålar för det..men skitsamma om  jag tankar fullt eller halv tank. det är ändå detta jävla priset många av oss är trötta på.

pendlar du 16 mil per dag för att jobba? jag hade 12 mil till jobbet och slutade där för det lönade sig inte att åka sålångt för att jobba och tjäna runt 13 efter skatt

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 mars 2012
Anderholm skrev:
opelcoffe skrev:
Jag kör 80 mil i veckan till jobb. och med den bilen jag har så kör jag som en gammal gubbe för att få den att dricka så lite som möjligt. jag kanske är snål men att fylla tanken nej. ungefär nästan 70 liter går åt. har en del räkningar så jag snålar för det..men skitsamma om  jag tankar fullt eller halv tank. det är ändå detta jävla priset många av oss är trötta på.

pendlar du 16 mil per dag för att jobba? jag hade 12 mil till jobbet och slutade där för det lönade sig inte att åka sålångt för att jobba och tjäna runt 13 efter skatt

Eftersom det står att han bor i kristianstad och han säger att han kör förbi tollarp så antar jag att han jobbar i helsingborg eller utanför malmö, inte helt ovanligt ju ??

Finns ju dom som pendlar längre än så. Jag har ju tur som "bara" har runt 7-7,5 mil per dag...

Och jag sätter farthållaren på typ 65-75 för att få bilen att dricka så lite som möjligt men ändå komma fram på vettig tid. Och irritera folk så lite som möjligt tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
3 mars 2012
Medans vi i sverige får pynta över 15 kr/l så gnäller jänkarna över att deras soppa gick från 5 till 7 kr/l.
Visserligen har dom sämre kvalitet på soppan men de e fan sjukt att det skiljer så förbannat mycket ! Mer än det dubbla !!

677 Inlägg
3 mars 2012
cfh skrev:
Medans vi i sverige får pynta över 15 kr/l så gnäller jänkarna över att deras soppa gick från 5 till 7 kr/l.
Visserligen har dom sämre kvalitet på soppan men de e fan sjukt att det skiljer så förbannat mycket ! Mer än det dubbla !!

Sämre kvalité ? källa på det?
Tänk på att 87 oktan i usa är 95 i Sverige. Oktanhalten mäts på olika sätt

557 Inlägg
3 mars 2012
Man kan inte bara jämföra med USA vad gäller priset. Man måste tänka på att USA är uppbyggt för bilen vilket gör att städer knappt har trottoarer mm.
Sen är det helt andra avstånd än i sverige. Man kan behöva åka flera timmars stadskörning i USA för att ta sig till jobbet.
USA är ju lite större än sverige.

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 mars 2012
Anderholm skrev:
opelcoffe skrev:
monno skrev:

Vadå gjord av pengar? Får du lön varje vecka eller?

Om du tankar fullt varannan vecka eller det du behöver varje vecka är väl fullständigt skitsamma ekonomiskt?
Att man kanske måste göra det i slutet av månaden kan jag förstå, vissa kan ha väldigt lite kvar då. Men att man på något vis skulle tjäna på att inte tanka fullt förstår jag inte?

P.S Nu när jag vräkt ur mig detta inser jag att du kanske inte kör så mkt bil per månad? Men som sagt, att betala 800kr en gång i månaden eller 200kr 4ggr i månaden spelar ju liksom ingen roll?

jepp 16 dryga mil. vill inte sluta på mitt jobb då jag har 24500 i mån. vill inte sluta heller för jag trivs bra där.

Opel Omega 2,0 16V /97

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 mars 2012
opelcoffe skrev:
jepp 16 dryga mil. vill inte sluta på mitt jobb då jag har 24500 i mån. vill inte sluta heller för jag trivs bra där.

Du kanske inte vill sluta där men jag vill gärna börja där tongue

Såg i förrgår att priset gått ner en rätt bra bit under femton men sen igår hade det gått upp nästan lika mycket igen....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
Anderholm skrev:
opelcoffe skrev:

Eftersom det står att han bor i kristianstad och han säger att han kör förbi tollarp så antar jag att han jobbar i helsingborg eller utanför malmö, inte helt ovanligt ju ??

Finns ju dom som pendlar längre än så. Jag har ju tur som "bara" har runt 7-7,5 mil per dag...

Och jag sätter farthållaren på typ 65-75 för att få bilen att dricka så lite som möjligt men ändå komma fram på vettig tid. Och irritera folk så lite som möjligt tongue

jo precis jag jobbar i närheten av lund/ södra sandby. vet att det finns idioter som stör sig för att man ligger 90 på 110 väg. men det skiter jag i.

Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:

Du kanske inte vill sluta där men jag vill gärna börja där tongue

Såg i förrgår att priset gått ner en rätt bra bit under femton men sen igår hade det gått upp nästan lika mycket igen....

nej med tanke på att jag lär inte få den lönen på ett annat ställe med det jag jobbar med så drar jag inte i första taget. okej jag tänkte inte på vad soppan kostade här hemma igår. men som vanligt är den billigare i tollarp. och det är ändå statoil.

Opel Omega 2,0 16V /97

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
3 mars 2012
De ju tur att jag bara har 2 mil till jobbet plus eventuell trängselskatt (tar dock inte bilen varje dag)... dock klarar jag mig tack vare min ingångslön på 24500:- :-)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 321 Inlägg
3 mars 2012
cfh skrev:

Sämre kvalite på soppan? dom har nog fan så mycket bättre diesel/bensin än getpisset i sverige som är utspädd med fan och hans moster...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

749 Inlägg
3 mars 2012
Det borde ordnas så man får ännu bättre bränsleavdrag på deklarationen då priset är så högt.
Många är ju tvunga att pendla till jobbet, avdraget borde också baseras på inkomst, så de som tjänar minst har råd att köra till jobbet.
Man ska väl inte behöva flytta till arbetsplatsen för att få ekonomin att gå ihop?

Forummoderator
26 474 Inlägg
3 mars 2012
Bjornn skrev:
Det borde ordnas så man får ännu bättre bränsleavdrag på deklarationen då priset är så högt.
Många är ju tvunga att pendla till jobbet, avdraget borde också baseras på inkomst, så de som tjänar minst har råd att köra till jobbet.
Man ska väl inte behöva flytta till arbetsplatsen för att få ekonomin att gå ihop?

Tal om detta, haha.
Jag har en kollega som bor i en husvagn i veckorna, på parkeringen intill jobbet.
Han har för långt att pendla så det är den enda fungerande lösningen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

749 Inlägg
3 mars 2012
Mack skrev:
Bjornn skrev:

Tal om detta, haha.
Jag har en kollega som bor i en husvagn i veckorna, på parkeringen intill jobbet.

Låter jobbigt, fungerar ju om man inte har familj.

Forummoderator
26 474 Inlägg
3 mars 2012
Bjornn skrev:
Mack skrev:
Bjornn skrev:

Tal om detta, haha.

Låter jobbigt, fungerar ju om man inte har familj.

"What a man got to do is what a man got to do.."..eller hur var det nu Reine i "Tre Kronor" sa?

749 Inlägg
3 mars 2012
Eller så slutar man jobba så får man större inkomst än man hade då man pendlade, trots att man är arbetslös.

Man kan ju bli "professionell arbetslös" eller livsnjutare som det kallas:D
Senast redigerat av Bjornn (3 mars 2012)

Forummoderator
26 474 Inlägg
3 mars 2012
Bjornn skrev:
Eller så slutar man jobba så får man större inkomst än man hade då man pendlade, trots att man är arbetslös.

Det är så enkelt alltså?

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 mars 2012
Bjornn skrev:

Ja dom höjer ju det man kan dra av, med 1000 vart år om jag inte har fel för mig. jag har ordnat så att jag har jämkning med bensinen. så istället för att få tillbaka på skatten så delas det upp varje månad. betalar bara 15 procent nu.

Opel Omega 2,0 16V /97

Sök