Mack skrev:
Evildan skrev:
gps18 skrev:
medan det diskutteras om bensinpriset, bensinpriset går upp dag per dag......
De som anser att det är ok med priset nu kan skicka lite pengar till mig som jag anser är dyrare än vad som skulle kosta,eller vad min lön säger till!
nope, jag behåller mina pengar och häller några i bilen.
fyllde S60 i em, 14,98kr, 61.58liter gick det i, 922,47kr varav en rätt stor del gick till studerande, arbetslösa, förtidspensionärer samt personer som behöver ekonomisk hjälp av staten eller kommun, känns som rena socialarbetet att kunna stötta dessa ekonomiskt.
alternativt kan ni som tycker bränslet är för dyrt välja snålare bilar istället för exempelvis köra "motorstarka" turbobilar,
turbomatade kombibilar med 4wd, kombis med stora V6 motoralternativet, större tyngre bilar än ni kanske egentligen behöver och så vidare, då sänker ni er bränslekostnad och miljöpåverkan.
Känner mig lite träffad här.
Men med tanke på olika faktorer såsom vart man bor, vad man har för klimat, vägar och beroende av fordon, så skulle i alla fall jag i mitt fall våga säga att jag hellre "sparar in" att ha en bil som uppfyller alla mina behov - inklusive kommande behov när vi snackar barnvagn med mera - i stället för att ha flera bilar för olika syften.
Detta gäller dock inte alla, men jag pratar bara ur personlig synpunkt.
O när priset når 20kr/lit ska man cykla sen? Min turbobil drar ca 0.8lit/mil men det har inte med det att göra. Ytterligare behöver jag en bil o ingenleksak för mitt jobb som kan köra säkert på motovägarna o ska inte gunga när det blåser. Problemet är annanstans. Bensinpriset har ökat enormt de sista 10år utan att vara vettigt! Priset är högt!
Senast redigerat av gps18 (3 mars 2012)
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)