3387
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

???
661 Inlägg
27 mars 2012
16.28kr för 98 igår morse på statoil hmm
Senast redigerat av _Tony_ (27 mars 2012)

537 Inlägg
27 mars 2012
KBAragger skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
ja nu snart köper jag en skattebefriad merca diesel och kör på mc donalds gamla fritösolja.

ingen dum idé tongue

nej det är det inte, problemet blir att bygga nåt som värmer bränslet så det inte blir så jävla svårstartat tongue

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 mars 2012
SAAB-Karlsson skrev:
KBAragger skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
ja nu snart köper jag en skattebefriad merca diesel och kör på mc donalds gamla fritösolja.

ingen dum idé tongue

nej det är det inte, problemet blir att bygga nåt som värmer bränslet så det inte blir så jävla svårstartat tongue

Bygg ny tank i stålplåt eller ännu bättre alu och smacka dit en tankvärmare från calix, koppla ihop det med motorvärmare och kupévärmare så har du varm bil och inga problem tongue

För dom gånger du inte befinner dig vid eluttag så funkar nog gasbrännare bra xD

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

961 Inlägg
27 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
KBAragger skrev:

ingen dum idé tongue

Bygg ny tank i stålplåt eller ännu bättre alu och smacka dit en tankvärmare från calix, koppla ihop det med motorvärmare och kupévärmare så har du varm bil och inga problem tongue

För dom gånger du inte befinner dig vid eluttag så funkar nog gasbrännare bra xD

vet någon av er två om det skulle halvera motorns livslängd om man gjorde så?

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

537 Inlägg
27 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
KBAragger skrev:

ingen dum idé tongue

Haha, ja så kan man ju göra tongue

56 Inlägg
27 mars 2012
Jag har hört, att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek18,00
Vill du, att bensinpriset sänks istället?
Det är möjligt! Men man måste agera NU!
Man måste göra det klokt! Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte köpa bensin på vissa dagar.
Direktörerna skrattade, för dom visste att bensinen, som inte köptes på måndagar, köptes ändå sedan på tisdagar.
Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt kunde man inte se.
Någon har kommit på en idé, som kan fungera, Om vi verkligen vill.
Läs vidare och bli en av oss!
Bensinen kostar i dag ca. 15,00 sek/liter
Vi känner alla till, att oljebolagen gör jättevinster.
Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.
Då påstod man, att oljan håller på att ta slut.
I dag försöker man inte ens påstå, att oljan är på väg att ta slut - det finns mer olja i dag, än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter.
Vi måste bli mer aggressiva och visa, att konsumenterna kan göra något.
Att kunden får ha rätt!
Det enda sättet är att slå där det gör mest ont: Plånboken!
Det kan vi göra!
Hur?
Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin,
Men vi kan påverka priset.
När vi agerar tillsammans kan vi starta ett Priskrig!!!
Vi föreslår: Att vi inte Köper bensin av dom 2 största bensinbolagen: Statoil och Preem.
När dom 2 största oljebolagen inte lyckas sälja bensin längre, blir dom tvungna att sänka priset, för att få kunderna tillbaka.
Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvungna att följa med.
Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.
Vi gör såhär: Även med företagsbilar!
Jag skickar detta till 30 personer och lägger ut det på FaceBook.
När alla i sin tur skickar detta vidare till 10 personer, har vi redan nått 300. Och när dessa 300 skickar till sina 3000 bekanta. Har vi nått 3 000 000 o.s.v..
Du förstår hur jag menar?
När alla skickar detta dagen efter, har vi nått på en vecka 300 Miljoner männskor, I priskrig mot oljebolag!
(Någon måste naturligtvis översätta detta till engelska och tyska)
Ja, vi kan vinna, men det är oerhört Viktigt att vi inte köper vår bensin på Statoil eller Preems mackar
För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.
Ber jag dig,
Skicka detta vidare.
Kan vi räkna med dig????

De där borde nog alla göra då blir de bensin krig wink

5 111 Inlägg
27 mars 2012
Snälla, inte det där kedjebrevet ännu en gång.......

* Studerande *
563 Inlägg
27 mars 2012
Intressant att de (kedjebrevet) inriktar sig på bojkott utav OKQ8 & PREEM (Men inte de övriga bensinbolagen)....  Snacka om hyckleri & snedvridning lol

Designer.
1 260 Inlägg
27 mars 2012
Ljepone skrev:
Intressant att de (kedjebrevet) inriktar sig på bojkott utav OKQ8 & PREEM (Men inte de övriga bensinbolagen)....  Snacka om hyckleri & snedvridning lol

Det är ju själva "mästerplanen" för att få dom stora bolagen att sänka priset. Mindre efterfrågan, lägre priser.
Dock så behöver dom ju bara sänka så det kostar 1öre mindre än st1/jet/whatever så börjar folk tanka där igen.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 mars 2012
Sprid kedjebrevet istället, Tänk så skulle det funka!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

551 Inlägg
28 mars 2012
NoFantasy skrev:
Sprid kedjebrevet istället, Tänk så skulle det funka!

Sprider man det där kedjebrebvet får man ju bara skämmas. Hoppas verkligen att ni formulerar om det rejält om ni nu ska skicka iväg det där.

Om det nu skulle vara så att man får tex Preem att sänka sina priser genom att bojkotta dem, och då köper hallonsodan på jet i stället, då kommer ju bara följande hända:

Jet går upp i pris till exempelvis 17 kr, Preem ner till 14. Men, vad ska du göra då? Fortsätta köpa den dyra bensinen bara för att bojkotta? Då förlorar du ju pengar på hela kalaset. Så fort det blir billigare på Preem kommer man att tanka där i stället, så det kommer inte fungera.

Haters gonna hate.

Forummoderator
26 480 Inlägg
28 mars 2012
Volvo544special65 skrev:
Snälla, inte det där kedjebrevet ännu en gång.......

Kan inte mer än hålla med..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
28 mars 2012
okej alla tankar från och med NU endast på st1 och jet !

herregud..

56 Inlägg
28 mars 2012
asså om alla skulle skita i att tanka på dem största bolagen som dem två i 1-2månader så skulle de ju bli sänkt rejält skulle jag tro o där efter skulle alla andra bolag vara tvungna att sänka... så jag tror de kedjebrevet har en jävligt bra idé ändå smile

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
28 mars 2012
crillein skrev:
asså om alla skulle skita i att tanka på dem största bolagen som dem två i 1-2månader så skulle de ju bli sänkt rejält skulle jag tro o där efter skulle alla andra bolag vara tvungna att sänka... så jag tror de kedjebrevet har en jävligt bra idé ändå smile

sn när du börjar tanka där igen går priset upp, precis lika fort som de gick ner

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 mars 2012
Passa på och tanka nu, för i sommar sitter ni gnäller över hur billigt det var i våras när det kostade 15-16kr/L
Står man där och gör konstiga ångest ljud när man ser 23.54kr/l typ! smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
28 mars 2012
Kommer ej vara förvånad, att om en snar framtid kunna säg: Minns nu när bensinen bara kostade 17kr?
Tänker tillbaka då 10kr passerades, så sa jag till en vän, att vi kommer säkert tycka att 10kr var skitbilligt!
Dock ska man ej stirra sig blid på priset som jag skrev i ett tidigare inlägg smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 mars 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-479f9726e57724c34bbc2e76d29e56d2.jpg

280 Inlägg
28 mars 2012
SAAB-Karlsson skrev:

Jävla tur man äger en då lol

Sök