cheffer skrev:
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:
Han sa flytta till stan eller sluta gnäll. Det är väl ett jävligt dumt argument till ett högt bensinpris och skulle alla lyda det rådet skulle det inte gå så bra. Mindre städer har inte så bra kollektivtrafik i regel och därför sa jag större stad då argumentet tydligen var det. Vart är problemet?
Ser verkligen inte att han la fram det som ett argument för ett högt bensinpris, snarare "gör nått åt situationen eller håll käft". Tycker man det är för dyrt att åka bil får man flytta till ett ställe med fungerande kollektivtrafik eller köpa en bil som är mer ekonomisk än en volvo med 400hk. Saker och ting förändras, sånt är livet!
Och det är fortfarande inte en bra lösning på problemet att flytta till en stor stad med bra kollektivtrafik... Har man en ganska stor familj kan man inte åka vw polo utan man kanske behöver en bil som drar runt litern per mil och det blir snabbt dyrt om man åker mycket. Klart att saker och ting förändras, det säger jag inte emot men argumentet "flytta till stan eller sluta gnäll" är fortfarande inte bra.
Alltså, för mig är det väldigt enkelt, har man inte råd att leva som man gör måste man ändra på nånting. Tex, genom att köpa en mer ekonomisk bil. Har man dragit ner på allt man kan men ändå inte klarar sig så får man väll se till att flytta?
Sen kan jag hålla med om att "flytta till stan eller sluta gnäll" kanske inte är bästa sättet att lägga fram det, men faktum kvarstår, gör man inget åt saken får man skylla sig själv.
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot