2880
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

551 Inlägg
28 mars 2012
dini_ skrev:
sluta klaga lev livet

Chefen själv har talat! big_smile

Haters gonna hate.

918 Inlägg
28 mars 2012
p12 skrev:
dini_ skrev:
sluta klaga lev livet

Nu när det är sol och varmt ute så ska man vara ute med bilen och köra big_smile

551 Inlägg
28 mars 2012
KBAragger skrev:
p12 skrev:
KBAragger skrev:
vet någon om det finns något parti som vill sänka bensin skatten? tongue

Sverigedemokraterna

bara ett parti? yikes

vet du med hur mycket de vill att det ska sänkas då? tongue

Japp, bara ett så vitt jag vet.

Sverigedemokraterna vill ha ett stopp för fortsatta höjningar av drivmedelskatterna. Samtidigt som vi ser med oro på utsläppen av växthusgaser inser vi att lösningen på problemet inte är att straffbeskatta människor på landsbygd som idag inte har något annat alternativ till bilen. Partiet förordar i dagsläget en mindre sänkning av bensinskatterna. / https://sverigedemokraterna.se/vara-asi … -a-till-o/

Haters gonna hate.

961 Inlägg
28 mars 2012
p12 skrev:
KBAragger skrev:
p12 skrev:

Sverigedemokraterna

bara ett parti? yikes

Sverigedemokraterna vill ha ett stopp för fortsatta höjningar av drivmedelskatterna. Samtidigt som vi ser med oro på utsläppen av växthusgaser inser vi att lösningen på problemet inte är att straffbeskatta människor på landsbygd som idag inte har något annat alternativ till bilen. Partiet förordar i dagsläget en mindre sänkning av bensinskatterna. / https://sverigedemokraterna.se/vara-asi … -a-till-o/

ja då vet jag vilket parti jag ska rösta på tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 mars 2012
KBAragger skrev:
p12 skrev:
KBAragger skrev:

bara ett parti? yikes

*
Ska vi börja att tror på jultomte?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

99 Inlägg
28 mars 2012
haha ne men det hjälper inte att klaga så lika bra att skita i allt

99 Inlägg
28 mars 2012
WoozyDozz skrev:
p12 skrev:
dini_ skrev:
sluta klaga lev livet

Nu när det är sol och varmt ute så ska man vara ute med bilen och köra big_smile

vi i skåne har inget vidare väder

961 Inlägg
28 mars 2012
alain skrev:
KBAragger skrev:
p12 skrev:

*

va? vad menar du nu?

-danskt ordspråk

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:

Haha jadu, om alla Svenskar skulle flytta in till stan (stor stad med bra kollektivtrafik) så skulle det inte finnas mycket till ekonomi i det här landet längre smile Då skulle soppan bli ännu dyrare, kanske inte i pris men för personen som köper den då inkomsten kommer att sjunka. Dummaste argumentet hittills..

Vart sa han att alla svenskar skulle flytta till en större stad?

Han sa flytta till stan eller sluta gnäll. Det är väl ett jävligt dumt argument till ett högt bensinpris och skulle alla lyda det rådet skulle det inte gå så bra. Mindre städer har inte så bra kollektivtrafik i regel och därför sa jag större stad då argumentet tydligen var det. Vart är problemet?

Ser verkligen inte att han la fram det som ett argument för ett högt bensinpris, snarare "gör nått åt situationen eller håll käft". Tycker man det är för dyrt att åka bil får man flytta till ett ställe med fungerande kollektivtrafik eller köpa en bil som är mer ekonomisk än en volvo med 400hk. Saker och ting förändras, sånt är livet!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

1 422 Inlägg
28 mars 2012
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:
MIKK0 skrev:

Vart sa han att alla svenskar skulle flytta till en större stad?

Han sa flytta till stan eller sluta gnäll. Det är väl ett jävligt dumt argument till ett högt bensinpris och skulle alla lyda det rådet skulle det inte gå så bra. Mindre städer har inte så bra kollektivtrafik i regel och därför sa jag större stad då argumentet tydligen var det. Vart är problemet?

Ser verkligen inte att han la fram det som ett argument för ett högt bensinpris, snarare "gör nått åt situationen eller håll käft". Tycker man det är för dyrt att åka bil får man flytta till ett ställe med fungerande kollektivtrafik eller köpa en bil som är mer ekonomisk än en volvo med 400hk. Saker och ting förändras, sånt är livet!

Och det är fortfarande inte en bra lösning på problemet att flytta till en stor stad med bra kollektivtrafik... Har man en ganska stor familj kan man inte åka vw polo utan man kanske behöver en bil som drar runt litern per mil och det blir snabbt dyrt om man åker mycket. Klart att saker och ting förändras, det säger jag inte emot men argumentet "flytta till stan eller sluta gnäll" är fortfarande inte bra.

Pim_Pim
28 mars 2012
Tur jag får skatteåterbäring sen så man kan tanka bilen i sommar ^^

551 Inlägg
28 mars 2012
KBAragger skrev:
alain skrev:
KBAragger skrev:

*

va? vad menar du nu?

Han är säkert invandrare så han gillar antagligen inte SD. Men då här är det, Sveriges invandringen är ett problem som kostar pengar, för att finansiera detta tar man ut skatt på saker. Drivmedel exempelvis. Tar man bara in invandrare som kan försörja sig själva har vi löst en stor del av problemet. Sen att brott och våld skulle minska är även det positivt.
Senast redigerat av p12 (28 mars 2012)

Haters gonna hate.

961 Inlägg
28 mars 2012
p12 skrev:
KBAragger skrev:
alain skrev:

*

va? vad menar du nu?

Han är säkert invandrare så han gillar antagligen inte SD. Men då här är det, Sveriges invandringen är ett problem som kostar pengar, för att finansiera detta tar man ut skatt på saker. Drivmedel exempelvis. Tar man bara in invandrare som kan försörja sig själva har vi löst en stor del av problemet. Sen att brott och våld skulle minska är även det positivt.

jaha nämen det är ju skit bra ju smile förstår inte varför de är så hatade, för de värkar ju skit bra hmm

-danskt ordspråk

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:

Och det är fortfarande inte en bra lösning på problemet att flytta till en stor stad med bra kollektivtrafik... Har man en ganska stor familj kan man inte åka vw polo utan man kanske behöver en bil som drar runt litern per mil och det blir snabbt dyrt om man åker mycket. Klart att saker och ting förändras, det säger jag inte emot men argumentet "flytta till stan eller sluta gnäll" är fortfarande inte bra.

Varför inte? Bor du t ex i centrala falun (Bara ett exempel) behöver du knappast bil öht.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 mars 2012
Pim_Pim skrev:

Jag säger detsamma, fast med anledningen att jag blir fri från fogden tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:

Alltså, för mig är det väldigt enkelt, har man inte råd att leva som man gör måste man ändra på nånting. Tex, genom att köpa en mer ekonomisk bil. Har man dragit ner på allt man kan men ändå inte klarar sig så får man väll se till att flytta?

Sen kan jag hålla med om att "flytta till stan eller sluta gnäll" kanske inte är bästa sättet att lägga fram det, men faktum kvarstår, gör man inget åt saken får man skylla sig själv.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

961 Inlägg
28 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
Pim_Pim skrev:

Jag säger detsamma, fast med anledningen att jag blir fri från fogden tongue

men då kanske han kommer å petar igen eftersom priset är så högt smile

-danskt ordspråk

337 Inlägg
28 mars 2012
det största problemet i detta landet är att de som tar beslut både bor i en stad där kollektivtrafiken funkar utmärkt+ att de tjänar såå otroligt mycket mer så att det inte drabbar dom när de höjer skatterna på samma sätt som en "vanlig" person

, jag skulle vilja se dom pendla 7 mil varenda jävla dag på en Svensson-lön+ hämta ungar på dagis och köra dem till diverse aktiviteter. Det är helt omöjligt för många att flytta in till/närmare storstaden, dels familj men största anledningen är jobb! Det finns inte många jobb och personer som kanske jobbat 20 år på en verkstad och bara kan det så är det otroligt svårt att få ett annat jobb!

mitt förslag är att ALLA som jobbar i riksdagen inte får bo i samma län som de jobbar i och att deras löner sänks till 25000:- skulle inte ta en månad innan bensinen skulle vara nere på 12-13kr igen  tongue

Ber om ursäkt för stavfel och osammanhang, är trött och orkar inte bry mig nått särskilt om de smile

3 liters diesel, mumma!

Forummoderator
26 480 Inlägg
28 mars 2012
Rwd skrev:
det största problemet i detta landet är att de som tar beslut både bor i en stad där kollektivtrafiken funkar utmärkt+ att de tjänar såå otroligt mycket mer så att det inte drabbar dom när de höjer skatterna på samma sätt som en "vanlig" person

, jag skulle vilja se dom pendla 7 mil varenda jävla dag på en Svensson-lön+ hämta ungar på dagis och köra dem till diverse aktiviteter. Det är helt omöjligt för många att flytta in till/närmare storstaden, dels familj men största anledningen är jobb! Det finns inte många jobb och personer som kanske jobbat 20 år på en verkstad och bara kan det så är det otroligt svårt att få ett annat jobb!

mitt förslag är att ALLA som jobbar i riksdagen inte får bo i samma län som de jobbar i och att deras löner sänks till 25000:- skulle inte ta en månad innan bensinen skulle vara nere på 12-13kr igen  tongue

Ber om ursäkt för stavfel och osammanhang, är trött och orkar inte bry mig nått särskilt om de smile

Politikerna skulle avlida om detta inträffade. Men mycket väl talat.
Skulle vilja se det själv inträffa.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök