Svetsdiff! Höjer eller sänker värdet?

M-Wetter
3 maj 2011 · 212 Inlägg

Tjena.
Kanske konstig tråd, men kan vara kul att höra era åsikter om svetsdiffade bakaxlar.
Vad tycker ni? Höjer det värdet på bilen? Eller sänker det kanske värdet på bilen?

SportPilot Ubåtsingenjör
3 maj 2011 · 7 234 Inlägg

skulle vilja säga att det sänker värdet på bilen ... hade själv aldrig köpt en svetsdiffad bil då man inte vet vem som gjort det

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
discokapten Kapten på disco!
3 maj 2011 · 1 729 Inlägg

Skulle aldrig köpa en bil med svetsad bakaxel, jävla bonnmeck.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
wistfors Performance meck
3 maj 2011 · 342 Inlägg

på busbil så ja visst annars nej då sänker det bara värdet

Mack Forum- och sitemoderator
3 maj 2011 · 26 164 Inlägg

Sänker, i alla fall i mina ögon.

Varför?
Jo för då vet man att det - förmodligen - är en yngling med för glad gasfot som haft bilen, och då vet man även hur den är skött. Billigaste oljan, knappt nån service för sånt är dyrt..och så vidare.

Behöver dock inte vara som mitt påstående dock, men jag backar om bilen är svetsdiffad.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Aga_Diff Bärs!
3 maj 2011 · 3 456 Inlägg

Sänker skulle jag säga..
Svetsdiff ger en hyfsad vink om hur bilen brukats tidigare.. smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Pellefax
3 maj 2011 · 644 Inlägg

discokapten skrev:
Skulle aldrig köpa en bil med svetsad bakaxel, jävla bonnmeck.

Håller med,klart det sänker värdet,bakaxeln är ju sabbad..

M-Wetter
3 maj 2011 · 212 Inlägg

Verkar vara helt och hållet enat om den saken.

Aga_Diff Bärs!
3 maj 2011 · 3 456 Inlägg

Pellefax skrev:

discokapten skrev:
Skulle aldrig köpa en bil med svetsad bakaxel, jävla bonnmeck.

Håller med,klart det sänker värdet,bakaxeln är ju sabbad..

Men den är ju lagad igen? tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
DalleRacing
3 maj 2011 · 1 738 Inlägg

sänker defenetivt!

Det är ju inte bekvämt precis att åka aga, busningar, vxl låda, bakaxel, drivaxlar, däck tar sån jäkla stryk vid körning med denna diff mer än vanlig diff!

Det är lätt att fixa aga själv om man så vill, det är inget o lägga ner tid på för mer pengar lär du inte få säkerligen mindre

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
M-Wetter
3 maj 2011 · 212 Inlägg

Själv kör jag redan AGAT. Tänkte bara kolla vad ni tyckte om AGA?

Mr-O-Diesel
3 maj 2011 · 4 Inlägg

tyvärr wetter hmm håller med dom det sänker världet men om du fixar så du har en utan aga så tror jag du kan få lite.. jag vet inte riktigt har inte hållt på med sånt :S

G-sson
3 maj 2011 · 612 Inlägg

På en folkracebil kan det höja värdet, eftersom diffen i de flesta fall behöver svetsas för att bilen ska vara användbar, och är den inte svetsad måste man lägga jobb på det... I övrigt sänker det värdet - svetsdiff är bara ett alternativ när det inte får kosta något.

Sheba Certifierad besserwisser
3 maj 2011 · 308 Inlägg

Givetvis sänker det värdet. Anledningarna står ovan. Det är inte original, det sliter mer på bilen, är mindre bekvämt, man vet att bilen har blivit buskörd och dessutom vet man inte på vilka fler sätt bilen har blivit fulmeckad.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
wunderbaum1992
3 maj 2011 · 59 Inlägg

Klart de höjer big_smile finns inget roligare än en gammal svetsad volvo wink bakaxlar finns de fler av så fram me svetsa pöjka smile

Volvo 940 TD "Oskattad bonndiesel" (1991)
Volvo 745 GLT 16v "USA edition" (1988)
Volvo s70 tdi "Dieselliket" (1999)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
3 maj 2011 · 1 004 Inlägg

G-sson skrev:
På en folkracebil kan det höja värdet, eftersom diffen i de flesta fall behöver svetsas för att bilen ska vara användbar, och är den inte svetsad måste man lägga jobb på det... I övrigt sänker det värdet - svetsdiff är bara ett alternativ när det inte får kosta något.

Kunde inte sagt det bättre själv !

"My drinkingteam has a racingproblem"
M-Wetter
4 maj 2011 · 212 Inlägg

Hoppsan nu ramlar det in motargument. Dock inte så trovärdiga men det är kul läsning.

RD_87 Skrotsamlare
5 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Svetsdiff är väl till för bilar köpta i oktober för 3500? Det går väl inte ens att besikta med?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
5 maj 2011 · 1 163 Inlägg

G-sson skrev:
På en folkracebil kan det höja värdet, eftersom diffen i de flesta fall behöver svetsas för att bilen ska vara användbar, och är den inte svetsad måste man lägga jobb på det... I övrigt sänker det värdet - svetsdiff är bara ett alternativ när det inte får kosta något.

svetsdiff är också ett alternativ när du redan pajat bakaxeln dvs lagar den wink

~Andy~
Mack Forum- och sitemoderator
5 maj 2011 · 26 164 Inlägg

RD_87 skrev:
Svetsdiff är väl till för bilar köpta i oktober för 3500? Det går väl inte ens att besikta med?

Sist jag hörde så går det att besiktiga med. Blir exellenta bromstest också, i och med att båda hjulen låser sig samtidigt..
Men som sagt..ett jävla bonnmeck är vad det är oavsett.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang