Lustgasfolket - förenen er. Tråden för oss med lustgas

engolf
21 mars 2012 · 3 235 Inlägg

Tuben är ifylld, men har inte skjutit gas ännu, kör på en blandning av etanol och bensin, vågar därför inte trycka på knappen, det får vänta tills jag har heltankat bensin igen.

MeepMeep Finraggare
21 mars 2012 · 2 381 Inlägg

kör du någon kontroller?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
engolf
21 mars 2012 · 3 235 Inlägg

Inga kontroller, en extra bränslepump med vakuumstyrning av bränsletrycket och bränsleretur.

MeepMeep Finraggare
21 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Själv kör jag rakt med soppan och sen nosslar som ger rätt blandning + en cut om soppatrycket blir för lågt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
engolf
21 mars 2012 · 3 235 Inlägg

tar du soppan från fuelrailen?
Jag tog det själv innan, men org.pumpen orkade inte hänga med på höga varv, och då monterade jag en extrapump, och den aktiveras samtidigt med solenoiderna och ger alltid konstand tryck. Sen har jag en flaskvärmare med termometer, väldigt bekvämt faktiskt att kunna följa tempen på flaskan.
Jag tror jag har några bilder på bygget i mitt album.

MeepMeep Finraggare
21 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Ja jag tar den på railen. Kör uppbiffat soppatryck med dubbla pumpar och en regulator som håller det på 4 bar konstant.

Jag skiter i tempen - jag kollar flasktryck smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
mustang07
31 maj 2012 · 146 Inlägg

Nån som vet var man kan fylla sina tuber i GBG, Borås, Jönköping eller Varberg? smile
Har några tuber på gång från "ZEX" som ska in i bilen under sommaren smile

MeepMeep Finraggare
31 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Några tuber? Skall du köra 2-stage?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
mustang07
1 juni 2012 · 146 Inlägg

kameramannen skrev:
Några tuber? Skall du köra 2-stage?

nä är två st kit till två olika bilar så blir väl två tuber om jag fattat informationen rätt smile

MeepMeep Finraggare
1 juni 2012 · 2 381 Inlägg

That make sense. Eller så kör du en fler-stage setup och eldar ordentligt på strippen smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
PerfectionR Japanese Engineering
1 juni 2012 · 690 Inlägg

En sak som jag tycker är roligt är att om man kollar på trådar på andra forum från F&F tiden så driver amerikaner med Honda entusiaster och Supra åkare och säger att de "fuskar" genom att använda lustgas men idag så ser jag mest amerikaner använda det och det har blivit ett modernt sätt att öka kraften vi ser det bland annat i många pro street drag bilar i Japan och "wangan" racers.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
MeepMeep Finraggare
1 juni 2012 · 2 381 Inlägg

Well, det beror väl lite på hur installationen är gjord. Många jänkare åker med flaskorna helt dolda, gärna med direktinsprut i insuget osv - till skillnad från ricers där flaskan är kolfiberinfattad med strobande blå leddar under smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
mustang07
1 juni 2012 · 146 Inlägg

så nån som kan svara på min fråga eller får jag leta vidare själv tongue

PerfectionR Japanese Engineering
1 juni 2012 · 690 Inlägg

kameramannen skrev:
Well, det beror väl lite på hur installationen är gjord. Många jänkare åker med flaskorna helt dolda, gärna med direktinsprut i insuget osv - till skillnad från ricers där flaskan är kolfiberinfattad med strobande blå leddar under smile

Hahaha sant! big_smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
MeepMeep Finraggare
2 juni 2012 · 2 381 Inlägg

Ignen aning vem som fyller på baksidan - finns 2 kvar i stockholm mig veterligen.

Någon som har en tryck-sändare liggande över?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
engolf
3 juni 2012 · 3 235 Inlägg

kameramannen skrev:
Well, det beror väl lite på hur installationen är gjord. Många jänkare åker med flaskorna helt dolda, gärna med direktinsprut i insuget osv - till skillnad från ricers där flaskan är kolfiberinfattad med strobande blå leddar under smile

Det har du helt rätt ismile
När man snackar om dolda flaskor: hur kan man "gömma" en 5 kilos flaska i bilen? Nu har jag den i reservhjulsbaljan, så den syns inte utifrån, men öppnar man bagarerummet och lyfter på mattan ser man ju den med en gång. Jag funderade på att montera den under passagerarsätet, men den är ju så stor, så den planen måste jag förkasta. Finns det någon som har tänkt mer ingående på det? Kom gärna med ideer/bilder.

skanepiraten
3 juni 2012 · 466 Inlägg

Hejsan "gas" folket wink  Jag är en helt novis och grön människa på detta så att ni vet...

Jag undrar om det finns återförsäljare i Skåne? om inte det finns var tycker ni jag ska söka min lycka?

Mvh

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
MeepMeep Finraggare
3 juni 2012 · 2 381 Inlägg

Bäst är nog att handla online ändå - eller prata med någon av de stora aktörerna och be dem skicka.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
skanepiraten
3 juni 2012 · 466 Inlägg

kameramannen skrev:
Bäst är nog att handla online ändå - eller prata med någon av de stora aktörerna och be dem skicka.

OKej smile  Så finns inga direkt "märkes" trim verkstäder i sverige som bygger med sådana system?

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
MeepMeep Finraggare
3 juni 2012 · 2 381 Inlägg

Nja, vet att Nåkab har byggt någon bil - men det mesta kan du göra själv imo

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang