Tvingad till comhem i comhemhus?

Marticus Meldem
11 maj 2011 · 917 Inlägg

Hejsan.

bor i comhem hus nu med min sambo sen någon månad tillbaka. har trådlöst internet nu från tele2 och är sjukt missnöjd med produkt och kundservice. Vill nu ha trådbundet bredband igen.

så min fråga är; måste jag beställa bredband från comhem då jag har ett sånt jack i väggen med 3st ingångar (data,tv,FM står det på dem)? eller kan jag beställa från vilken leverantör som helst? tkr nämligen comhem hade lite saftiga priser....

tacksam för svar,
MVH

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Sheba Certifierad besserwisser
11 maj 2011 · 308 Inlägg

Om du har telefonplugg kan du ju skaffa ADSL, men det är inte ekonomiskt försvarbart. Om du har nätverksuttag i lägenheten kan du kontakta hyresvärden för en lista över alternativ.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Noxxer
11 maj 2011 · 1 482 Inlägg

Om du inte har något annat indraget så ja.

Så saftiga priser tycker jag inte dom har. Betalar ca 300kr i månaden för 25/10 men får ut ca 38/12 wink

BLT Service
Theracords Music Label
Marticus Meldem
11 maj 2011 · 917 Inlägg

ska prata med hyresvärden, en sak e säker, tele2 blir det inte. frank kan dra åt skogen

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
steifan DR!FTT3KN!K3R
11 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Haha, tror inte du kan ha andra abonnemang på ComHems uttag iaf.

Utan det blir ADSL genom telejacket isåfall (med tillhörande telefonabonnemang), om det inte finns fiber eller om du inte vill ha mobilt.

RoberthR
11 maj 2011 · 345 Inlägg

Spelar ingen roll, jag har ett com hem hus men har telia till allt big_smile

Supra Club Sweden
Bjork OEM <3
11 maj 2011 · 6 957 Inlägg

Bodde i ComHem-hus förut, funka kanon med deras paket, nu bor jag i en villa där det inte fanns nåt, skaffade Telia Digital TV paket STOR (TV, Bredband och Tele) Bredbandet funkar toppen men fan ta TV:n,
har ju en inspelningsbar box men det var en onödig utgift då man inte kan spela in och titta på annat samtidigt hmm

Blir Canal Digital nästa gång och enbart bredband från telia..

OEM <3
Marticus Meldem
11 maj 2011 · 917 Inlägg

RoberthR skrev:
Spelar ingen roll, jag har ett com hem hus men har telia till allt big_smile

vad har du för uttag i väggen då? smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
sleepyoh
11 maj 2011 · 1 319 Inlägg

Marticus skrev:

RoberthR skrev:
Spelar ingen roll, jag har ett com hem hus men har telia till allt big_smile

vad har du för uttag i väggen då? smile

telefonjack eller nätverksuttag (fiber).

_----------'
sleepyoh
11 maj 2011 · 1 319 Inlägg

steifan skrev:
Haha, tror inte du kan ha andra abonnemang på ComHems uttag iaf.

Stämmer bra... kabel rakt till deras centraler. roll

_----------'
LIVINL0UD
12 maj 2011 · 1 582 Inlägg

Jag körde på Bredbandsbolaget när vi hade Comhem i föreningen.

RoberthR
12 maj 2011 · 345 Inlägg

Har inte fiber tyvärr utan kör på 24mbit men hade en tekniker över från Telia som installerade in Telia i lägenheten så det ska gå, då mitt hus är från 1800-talet så borde det gå överallt tongue

Senast redigerat av RoberthR (12 maj 2011)

Supra Club Sweden
Nexius
13 maj 2011 · 414 Inlägg

i vårat hus så har vi comhem och telia fiberlan .
comhem är jag så jävla missnöjd över för när det var nått problem i Stockholms trakterna så funkade varken tv eller Internet , hände rätt ofta och kundservice var hyfsat bra ibland dock .
deras 10/10 är det sämsta jag varit med om på länge . det går inte att spela på det för 5öre .

har telia 100/100 fiberlan nu och är väldigt nöjd ,
har aldrig haft problem eller några drift stop sen jag bytte .


men comhem´s kvalitet kan ju variera från stad till stad

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Germax
13 maj 2011 · 12 086 Inlägg

Givetvis kan du inte köra annat än comhem i comhem-uttaget, men förutom det kan du ha vilket bredband du vill. Förutsatt att förutsättningarna finns smile

Dom drog precis in fiber i min comhem-lägenhet, så jag kan ha det mesta nu smile

TS_quattro fyrkrafsare
13 maj 2011 · 1 443 Inlägg

Bjork skrev:
Bodde i ComHem-hus förut, funka kanon med deras paket, nu bor jag i en villa där det inte fanns nåt, skaffade Telia Digital TV paket STOR (TV, Bredband och Tele) Bredbandet funkar toppen men fan ta TV:n,
har ju en inspelningsbar box men det var en onödig utgift då man inte kan spela in och titta på annat samtidigt hmm

Blir Canal Digital nästa gång och enbart bredband från telia..

OT: Canal Digital och Dreambox = win

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Bjork OEM <3
13 maj 2011 · 6 957 Inlägg

TS_quattro skrev:

Bjork skrev:
Bodde i ComHem-hus förut, funka kanon med deras paket, nu bor jag i en villa där det inte fanns nåt, skaffade Telia Digital TV paket STOR (TV, Bredband och Tele) Bredbandet funkar toppen men fan ta TV:n,
har ju en inspelningsbar box men det var en onödig utgift då man inte kan spela in och titta på annat samtidigt hmm

Blir Canal Digital nästa gång och enbart bredband från telia..

OT: Canal Digital och Dreambox = win

Är villig att hålla med, Canal Digital kostar ju totalt 288kr/mån med alla avgifter, bra mkt bättre än t.ex Telia tongue

OEM <3
RoberthR
13 maj 2011 · 345 Inlägg

Då är det bra att ha polare som jobbar på telia så man får gratiiis ^^

Supra Club Sweden
Marticus Meldem
14 maj 2011 · 917 Inlägg

Bjork skrev:

TS_quattro skrev:

Bjork skrev:
Bodde i ComHem-hus förut, funka kanon med deras paket, nu bor jag i en villa där det inte fanns nåt, skaffade Telia Digital TV paket STOR (TV, Bredband och Tele) Bredbandet funkar toppen men fan ta TV:n,
har ju en inspelningsbar box men det var en onödig utgift då man inte kan spela in och titta på annat samtidigt hmm

Blir Canal Digital nästa gång och enbart bredband från telia..

OT: Canal Digital och Dreambox = win

Är villig att hålla med, Canal Digital kostar ju totalt 288kr/mån med alla avgifter, bra mkt bättre än t.ex Telia tongue

det lät ju väldigt bra. synd bara att jag måste betala 1200 för att bli av med detta jävla skit som tele2 kallar mobilt bredband. kan dra hela mitt 40 min långa samtal med dem men då kommer tråden låsas p.g.a uthängning av företag, som tråden snart gränsar till ändå (delvis tack vare mig), bah.

däremot sa hyresvärden att fiberkabel är på G! hoppas det blir snart!!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus Meldem
14 maj 2011 · 917 Inlägg

RoberthR skrev:
Då är det bra att ha polare som jobbar på telia så man får gratiiis ^^

visar ju bara hur enkelt det är att ge nån bredband med några knapptryckningar, grattis tongue smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
16 maj 2011 · 181 Inlägg

I regel är det MÖJLIGT, Sitter det Comhem Fiberjack i lägenheten så går det till en gemensam Switch/Router i kåken med Fiberlina ut till ett nav. Kan vara att Hyresvärden har avtal med just ComHem att inget annat skall levereras till fastigheten.

Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang