3249
Sök

Felsökning i DLS D1000

Tvättar med diesel
146 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Reläet i mitt DLS D1000 steg har slutat dra av okänd anledning, Power lampan lyser dock och spänningen är samma på ingångarna till steget som på batteriet. Inga komponenter är synligt brännda dock fanns en del avlagringar eller liknande runt vissa lödningar och dem har jag skrapat bort utan resultat. Jag har lastat steget till strax över ett OHM med tre DLS KW12 och steget har aldrig gått varmt under de tre åren jag ägt det.
Är det någon som är lite insatt och möjligtvis vet vad felet kan vara eller ge några tips?

mvh

1 435 Inlägg
19 maj 2011
Finns det en protectlampa på det aktuella steget? Kollat så att inga högtalarkablar är kortslutna?

Tvättar med diesel
146 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
protect lampa finns men lyser ej, har provat köra exakt samma kablar och högtalare med ett annat steg och det funkade. Dock märkte jag att klämskruvarna till högtalara kablarna på baslådan vibrerat löst så kablarna satt lite dåligt.

3 466 Inlägg
19 maj 2011
Vad har du för kablar och batteri?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Tvättar med diesel
146 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
nytt 95Ah biltema fram, supra octopower 25mm2 kabel bak till ett Varta 65Ah batteri i kofferten och sen förtennad DLS 21mm2 kabel till steget. separat 30A relä med 2.5mm2 kabel till remoten. DLS SC 2x4mm2 högtalarkabel och audiotecknichs lågnivå.

Sök