Säljare Securitas Direct? Bra eller dåligt?

Fellow
20 maj 2011 · 1 581 Inlägg

Hejsan! Varit arbetslös ett tag men fick ett jobberbjudande idag hos securitas direct som säljare av villalarm. Dörrknackning som gäller och endast provisionsbaserad lön så säljer jag inget, får jag inget. Utbildning får jag första månaden, dock heller inte betald utan som det lät så "har du ju a-kassa" men det fungerar väl inte så? Hur är det med semester? Om jobbet skulle gå skit i 2 månader står jag där utan pengar och får sparken utan redovisad inkomst och hur blir då a-kassan därefter? Har egentligen inte råd att det ska skita sig men jag var väldigt positiv på intervjun för att när jag kom hem läsa runt och bli väldigt skeptisk.
Tanken är att man ska sälja 1 larm om dagen så ger det 25 000 kr.

Erfarenheter om detta?

Nordic_viper
20 maj 2011 · 41 Inlägg

Hemlarm, mycket hård marknad tyvärr...
Alternativet är ju att söka som väktare på dem olika säkerhetsföretagen, G4S, Securitas och Bevakningstjänst... Man söker mycket semestervikarier och behovare just nu.

Fellow
20 maj 2011 · 1 581 Inlägg

Aa jag känner det. Målet för mig är att bli polis så en tjänst som väktare/skyddsvakt är något jag verkligen helst vill göra. Så kommer nog tacka nej till detta då jag vill ha en säkerhet i ekonomin när sambon inte drar in fast.

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Hahaha.. snikföretag! Har man a-kassa så ska man vara tillgänglig för arbete och det är
man väl kanske inte om man får heltidsutbildning på ett företag i en månads tid. -> fail

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
20 maj 2011 · 223 Inlägg

Var bra nära att hoppa in och jobba åt dom i Falun, men glad att jag tackade nej. Fick höra lite olika historier om det där =P

Volvo 855R (1996)
Malkurrag
22 maj 2011 · 415 Inlägg

Ärligt du måste ha hört fel. 1 larm om dagen låter som väldigt höga krav.
Jobbar som direkt säljare själv smile Men jag tycker du ska prova på jobbet. Många fördommar för nazare men det är ett roligt jobb wink

Fellow
22 maj 2011 · 1 581 Inlägg

Malkurrag skrev:
Ärligt du måste ha hört fel. 1 larm om dagen låter som väldigt höga krav.
Jobbar som direkt säljare själv smile Men jag tycker du ska prova på jobbet. Många fördommar för nazare men det är ett roligt jobb wink

Kravet var inte 1 larm om dagen utan att skulle jag sälja 1 om dagen får jag 25 000 kr. Varje larm skulle ge 1200 kr. Grejen är att som jag skrev, sambon har ingen inkomst fast och eftersom utbildningen inte är betald så kan det ta 2 månader innan jag får ut några pengar och kanske då inte ens så att det räcker för 1 månads betalning. Det är en risk jag inte är villig att ta. Sen har jag fortfarande inte förstått hur det fungerar med semester men risken då att inte ha någon stor inkomst i 2-4 månader och kanske få kicken så sitter jag där med en ännu sämre a-kassa eller knappt någon alls.

Germax
23 maj 2011 · 12 086 Inlägg

När du har a-kassa ska du söka jobb på heltid, 8h om dagen. Finns inget utrymme för utbildning där.

Nu ska ju någon ha skitjobben, men att knacka dörr och kränga larm låter ju som mycket pina för lite deg.

Fellow
23 maj 2011 · 1 581 Inlägg

Blir inget av detta för min del iaf:) Tackar för svaren1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang