OM ni hade haft ekonomin till det, hade ni köpt en splitterny bil?

Timpan15
20 maj 2011 · 33 Inlägg

om gratis soppa, försäkring, service m.m. ingår. Javisst!

Nybergrobin
20 maj 2011 · 2 382 Inlägg

Hade jag haft några millar över så smile

WoozyDozz
20 maj 2011 · 918 Inlägg

Aldrig!

PerfectionR Japanese Engineering
20 maj 2011 · 690 Inlägg

Ja!

När du hämtar din HELT NYA bil som ingen annan har använt, en bil som du vet inte haft en dålig historia, det är grymt att vara första ägare värt pengarna definitivt! (Dock så har jag inte upplevt den känslan personligen, men var ungefär så det kändes när vi plocka upp farsans E-Klass)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Oves_Bror
20 maj 2011 · 456 Inlägg

Eftersom rubriken säger: om du haft ekonomin, så blir det ju inte mycket till fråga! Hade man haft råd med värdeminskningen, servicar och dylikt på vilken bil man nu vill köpa ny, som tex en Bugatti Veyron så visst faen hade jag köpt en sån big_smile
Men den rubriken passar ju bara in på folk som har obegränsat med pengar, alla andra som köper ny bil gör ju oftast prioriteringar eller uppoffringar för att kunna köpa en ny bil, om det nu klassas som att ha ekonomin till det är ju en tolkningsfråga, ( enligt mig, NEJ)

growing old is mandatory growing up is optional
BudgetDunkaren Osponsrad
20 maj 2011 · 1 631 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Absolut.

Som ren till&från jobbet bil då alltså. Tänk va skönt att inte behöva skruva hela helgerna för att få det att hålla i veckorna..

Jag håller med dig wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Oves_Bror
20 maj 2011 · 456 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Ja!

När du hämtar din HELT NYA bil som ingen annan har använt, en bil som du vet inte haft en dålig historia, det är grymt att vara första ägare värt pengarna definitivt! (Dock så har jag inte upplevt den känslan personligen, men var ungefär så det kändes när vi plocka upp farsans E-Klass)

OOHH! E-Klass! Där gick det ett saftigt lass pengar i sjön iaf!

growing old is mandatory growing up is optional
Woogensea Volvoturbo For Life
20 maj 2011 · 366 Inlägg

Oves_Bror skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Ja!

När du hämtar din HELT NYA bil som ingen annan har använt, en bil som du vet inte haft en dålig historia, det är grymt att vara första ägare värt pengarna definitivt! (Dock så har jag inte upplevt den känslan personligen, men var ungefär så det kändes när vi plocka upp farsans E-Klass)

OOHH! E-Klass! Där gick det ett saftigt lass pengar i sjön iaf!

Instämmer. Så sant så sant.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Foffis
20 maj 2011 · 676 Inlägg

beror på vilken ekonomi. hade man haft ett par miljoner eller något så visst, självklart. Men om jag hade nätt och jämnt pengar till att köpa en ny bil och kunna underhålla och använda den så hade jag nog lagt dom pengarna på något annat ist.

pauln
20 maj 2011 · 36 Inlägg

Aldrig - det enda en bil gör för mig är att ta mig från A till B och det klarar mina AUDI 100  (1986) och Volvo 745 (1989) galant  :-)

PerfectionR Japanese Engineering
20 maj 2011 · 690 Inlägg

Oves_Bror skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Ja!

När du hämtar din HELT NYA bil som ingen annan har använt, en bil som du vet inte haft en dålig historia, det är grymt att vara första ägare värt pengarna definitivt! (Dock så har jag inte upplevt den känslan personligen, men var ungefär så det kändes när vi plocka upp farsans E-Klass)

OOHH! E-Klass! Där gick det ett saftigt lass pengar i sjön iaf!

Hahaha, Japp! Men det är värt det!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Oves_Bror
20 maj 2011 · 456 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:

Oves_Bror skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Ja!

När du hämtar din HELT NYA bil som ingen annan har använt, en bil som du vet inte haft en dålig historia, det är grymt att vara första ägare värt pengarna definitivt! (Dock så har jag inte upplevt den känslan personligen, men var ungefär så det kändes när vi plocka upp farsans E-Klass)

OOHH! E-Klass! Där gick det ett saftigt lass pengar i sjön iaf!

Hahaha, Japp! Men det är värt det!

Ja eftersom din far är en äldre man så är ju en Merca perfekt!
Dom är ju lite Europas svar på Cadillac smile

growing old is mandatory growing up is optional
PerfectionR Japanese Engineering
20 maj 2011 · 690 Inlägg

Oves_Bror skrev:

1EVOXIN1 skrev:

Oves_Bror skrev:

OOHH! E-Klass! Där gick det ett saftigt lass pengar i sjön iaf!

Hahaha, Japp! Men det är värt det!

Ja eftersom din far är en äldre man så är ju en Merca perfekt!
Dom är ju lite Europas svar på Cadillac smile

Sant, men känns som att Merca bara är Merca under de 5 första åren sen blir de fula enligt mig.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
FordRSC Los geht's, Schumacher
21 maj 2011 · 1 510 Inlägg

Självklart hade jag köpt en ny. Finns ingen bättre känsla och lukt som då man köpt ny bil och ska hemmåt tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Cupra_
21 maj 2011 ·

FordRSC skrev:
Självklart hade jag köpt en ny. Finns ingen bättre känsla och lukt som då man köpt ny bil och ska hemmåt tongue

Håller helt med där.. Och som någon annan skrev, man vet HUR den är körd innan = knappt alls. Så den är inte misshandlad iaf..

Alden_88
21 maj 2011 · 84 Inlägg

När vi köpte Mor & Fars nya C70 det var riktigt härligt den hade stått hos bilhandlaren i salen täckt med någon vit duk. Hämtade ut den samma dag som den lanserades det var väldigt speciellt.

Men om jag hade haft ekonomin fört då hade jag nog köpt mig en Evo X eller Nissan GTR (Nya)

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
johngbg
21 maj 2011 · 53 Inlägg

Absolut! Köpte ny bil förra året och om två veckor landar nästa, '(truddelut)Can't beat the feeling!'

Germax
21 maj 2011 · 12 086 Inlägg

Haft ekonomi vad innebär det? tongue Oändligt med pengar, ja.

Bästa kompromissen mellan ny bil och bra pris är ju att köpa en bil som är max ett par år och lika många tusen mil.

Navkapsel
21 maj 2011 · 4 637 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Sjävklart! Vad är det för sossar som inte skulle det? tongue

Sossar brukar ju kunna köpa en ny V70 och samtidigt fundera på hur någon har råd att äga en så dyr bil som BMW även om det handlar om en 15 år gammal 316! lol

Senast redigerat av Navkapsel (21 maj 2011)

Cupra_
21 maj 2011 ·

Navkapsel skrev:

Aerodynamik skrev:
Sjävklart! Vad är det för sossar som inte skulle det? tongue

Sossar brukar ju kunna köpa en ny V70 och samtidigt fundera på hur någon har råd att äga en så dyr bil som BMW även om det handlar om en 15 år gammal 316! lol

HAHA smile Så sant!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang