3947
Sök

Chiptrimm Audi 90 2,3E?

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan
Har en 5 cylindrig Audi 90 2,3E 10ventilare....men tycker det fattas nått i motorn ;P så undrar om det går chiptrimma? försty trodde jag det endast gick på turbo bilar men hörde sen att det går på dom flesta...stämmer verkligen detta? Och om det gör det hur mycket kan det gå på och hur mycket skillnad gör det? Tacksam för allt som skrivs
//emil

Speedparts That´s why.......

Satans Kung
467 Inlägg
7 augusti 2006
Kolla på www.motornord.se dom har säkert chip till din bil..

Kan tänka mig att du får 5-10hk för ca 5000:- så det är ju inte värt pengarna

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Mr Lemon skrev:
Kolla på www.motornord.se dom har säkert chip till din bil..

Kan tänka mig att du får 5-10hk för ca 5000:- så det är ju inte värt pengarna

fick 9hk för 3 000 där... inte värt det nej :S men han som berättade att det gick har en brorsa som jobbar på ett trimföretag som ägnar sej endast åt rally bilar men som tur e e han min granne så kan nog komma intill;) men tack...då vet jag att det finns nått att göra åt mina ynka 136hk tongue hehe

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 augusti 2006
du skulle haft en audi 90 2.2T 10V eller 20V om det skulle vara ide med chip, meningslöst att chippa sugmotorn, kastar bara pengarna i sjön, kolla om du kan hitta en 2,3 20V motor med kabelhärva och styrbox och kasta i, den ligger ju iaf på 170 kusar...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

131 Inlägg
7 augusti 2006
hej!!! du kan kolla på itsfun.nu där kostar det 2500kr och du får 9hk annars kan du kolla in på tsmotor.com där har dem unichip till de flesta bilmodeller. Ett unichip är att du får din bil justerad på rullande landsväg.

I drive I laugh and I Conquer

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
jo men jag har inte budget till en ny motor...denna bilen är vad jag har...
Senast redigerat av Audifantast (7 augusti 2006)

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
kan kolla där men grannen e nog fortfarande lite billigare...vet ej vad en ny kam kan göra men e sugen på en... det ska absolut på ett chip iallafall...gör sej bra med avgassystemet och luftfiltret...den blir ju iallafalll piggare...denna bilen blir endast fin min nästa ska endast vara stark...får trimma denna för det jag har råd med...å det e chip...om jag chippar så borde jag ha 150hk i min iallafall...med öppetluftfilter och sportavgassystem. duger åt mej...tillsvidare wink

311 Inlägg
7 augusti 2006
De låter fint ju! 2500 kr för 9 hp? Hällre köper man nått som en kamaxel i sport eller vad som hälst!

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
jo men som sagt fixar min granne det för 1000:- MAX då e det värt det...

311 Inlägg
7 augusti 2006
Jo DET låter rimligt, då så slösar den väl inte lika mycket bensin åsså va? Nice nice...

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
vet faktist inte hur det funkar tyvärr...får fråga dom mer vetande här på garaget tongue hhehe men 9hk för 900-1000 tycker jag låter okeey...för att byta kam ..det kostar antar jag :S

311 Inlägg
7 augusti 2006
Audifantast skrev:
vet faktist inte hur det funkar tyvärr...får fråga dom mer vetande här på garaget tongue hhehe men 9hk för 900-1000 tycker jag låter okeey...för att byta kam ..det kostar antar jag :S

Inte för mycket om man gör det själv då så kostar bara kammen ju?

Fartälskare
390 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
men hur mö går en sådan på? har hört att R kam ska vara grymma att sätta in smile

311 Inlägg
8 augusti 2006
Tja, antagligen så går det bra med en sportkamm, fast det är bara att hitta 1 till audi 90 vicket ja krånglat lite med...

Fartälskare
390 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
nagasaki.020 skrev:
Tja, antagligen så går det bra med en sportkamm, fast det är bara att hitta 1 till audi 90 vicket ja krånglat lite med...

säg bara vad en värsting går på... om jag nu byter den så vill jag ha STOR skillnad.... smile

Sök