Härliga mail man fått på saker man har till salu.

DanielEkholm
23 maj 2011 · 36 Inlägg

Tjena.

Har satt ut min bil på blocket, och har nu fått ett lustigt mail som jag tänkte dela med mig av. roll

"kan du tänka dig hälften? känns surt att betala 20000 för en bil jag ochen polare tänkte härja sönder, du kan ju höra av dig när annonsen hållerpå att gå ut wink tjaow!"


Haha, vad löjligt.
Har ni andra fått roliga mail kan ni ju också dela med er, så man får se vad det finns för dårar som lusar genom blocket! smile

// D

RD_87 Skrotsamlare
23 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Jag rotade runt i min inkorg men jag hade tydligen städat ur den sad
Men jag minns en idiot som var riktigt ihärdig när jag skulle sälja amazonen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/153139/tn_1027520_fu1j1w.jpg
Jag ville ha 12K nybesiktiad med låga mil, han erbjöd mig först en taskig golf -88 med ett värde på 4K.
När annonsen hamnade på blocket hade han tydligen glömt att han mailat tidigare för då erbjöd han mig samma golfjävel igen, när det inte gick bra så erbjöd han mig en 745 -87 utan dörrsidor med automat. När jag tackade nej till sådan skit så erbjöd han mig ett skitstort akvarium istället! Vilken jävla mupp!

När detta hände hade jag min andra amazon ute för 8,5K prutbart om jag fick behålla stereon och vinterdäcken. Då erbjöd nån brud mig en tatueringsutrustning istället! Muppar måste fan växa på träd...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
DanielEkholm
23 maj 2011 · 36 Inlägg

Haha, lät som en riktig lirare.
Ja,en del fattar man inte att dom ens ids.. -.- :S

wirex Skoterdåre
23 maj 2011 · 32 Inlägg

När jag la ut skodan första gången skrev jag att jag vid byte, ENDAST ville byta mot en dieselkombi.
Först å främst fick jag säkert fem eller sex förslag på byte mot BMW bensin sedanmodeller..
Men det värsta var nog han som ville byta mot en vattenskoter...
"Den är ju tresitsig så ni får ju plats hela familjen på den..."
Yeah right! smile

Hatar folk som aldrig läser annonser ordentligt!

Volkswagen Passat Variant "TDI Highline" (2003)
PLindblom
23 maj 2011 · 1 200 Inlägg

Jag sålde nyligen min sambos BMW 518 och fick följande mail:

Hejsan.
Jag gillar den här bilen. Jag vill köpa den här bilen. Det är
fortfarande tillgängliga för mig?
Jag hoppas kan köpa  bilen. vänligen sälja till mig.
tack.

Det tyckte jag lät kul

Slash Saabifierad
24 maj 2011 · 2 026 Inlägg

La ut en Volvo 850 GLT på blocket och fick ett mejl som jag sett att fler varit med om. Det är en man som listar upp massvis med musikinstrument, åkgräsklippare och allt möjligt som man kan byta med honom med slutklämmen ungefär: Jag är inte rik i pengar men jag är rik i saker big_smile

La ut en gammal hoj och får mejlet: Tjena, släpper du den för 2000 kronor? svarade visst om du kommer inom 5 minuter. Ingen dök upp tongue

La ut lite fälgar till Volvo 480 Turbo, får mejlet: Tja, passar fälgarna på en Toyota Previa?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Bebben Legitimerad besserwisser
24 maj 2011 · 921 Inlägg

Hade ett xbox 360 Halo 3 Edition ute med ett flertal spel med ett begagnatvärde på ~3000kr.

Det mailade en väldigt vältalad 14-årig grabb och försökte övertala mig att byta jämt med hans gamla PS 2 med 2 handkontroller och några spel. Så skickade han med några bilder också, där PS 2:an var något av det dammigaste jag sett.

Och den jäveln gav sig inte heller när jag tackade nej... "Ge mig din adress så kan pappa köra dit mig på 20 minuter!" (Hur han nu kunde veta det skulle ta 20 minuter när han inte visste var jag bodde är för mig fortfarande en gåta...)

TS_quattro fyrkrafsare
24 maj 2011 · 1 443 Inlägg

När jag sålde A4:an i höstas så mailade nån tjomme från jönköping och bjöd 25.000 för den (den låg ute för 34 som just då var lägst på blocket för en TSq och de milen med ganska god marginal) och tyckte dessutom att jag skulle åka dit och leverera den till honom, en nätt resa på 14 mil, enkel resa...
Sedan så finns det ju alltid folk som försöker byta med flygande mattor, köksinredningar, soffgrupper eller sin farmor, oavsett om det uttryckligen står "INGA byten" i annonsen eller ej, på blocket växer idioter på träd...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
RD_87 Skrotsamlare
24 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Det där med byten verkar svårt, jag hade specifikt skrivit att det enda intressanta bytet var en skattefri MB Diesel. Ändå fick man en hög med idiotiska förslag. Den som var närmast var en unge med en skapligt vässad 144, den var iaf skattefri.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
rybbe
24 maj 2011 · 614 Inlägg

Jag träffa på en härlig kille för en 2 år sen då jag skulle sälja ett hemmagym jag hade liggandes. Vanliga grejer som en stång, Vikter, bänk och så vidare.

Satte ut det på blocket för 800 kr vilket var ett bra pris för köparen.
Maila en kille och bjöd mig 600 kr för allt.

Jag sa Okey till detta och vi bestämde att han skulle komma dagen efter och hämta allt för 600 kr.

Så kom han dagen efter, han kika på allt och sådär och sa direkt att han tog det!.
Så vi lasta in grejerna i hans bil och sen skulle jag få mina pengar (600 kr)

Då slänger killen fram 250 kr istället och ger till mig.
Och jag tittar på han och lixom tänker. - Det fattas 350 kr????.

Så jag säger till han att det priset vi kom överens om var 600 kr. (jag hade ju redan prutat mig själv från 800 kr)

Och killen svarar mig med att han ej kan ge mer en 250 kr, Och detta pågrund av att han var ute på krogen dagen före och då hade han köpt sprit för dom andra 350 kr.

Jag tittar på han och tänker "vilken jävla dumjäven" och säger till han igen att det är 600 vi kom överens om och det är det som är priset.

Killen blir då väldigt ledsen och förklarar igen att han verkligen inte har mer pengar än 250 kr.
Allt sluta med ifall att jag fick ta ut alla grejer från hans bil igen och det blev ingen affär.
Sen kom det en annan kille 3 dagar senare och tog allt för 800 kr big_smile

Senast redigerat av rybbe (24 maj 2011)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
johanboden
24 maj 2011 · 129 Inlägg

vet en som skulle sälja en Assault 800. de var nån kille som hörde av sig om ett byte, en friggebod och 10 getter mot skotern...!

Kanelbullen
24 maj 2011 · 1 722 Inlägg

rybbe skrev:
Jag träffa på en härlig kille för en 2 år sen då jag skulle sälja ett hemmagym jag hade liggandes. Vanliga grejer som en stång, Vikter, bänk och så vidare.

Satte ut det på blocket för 800 kr vilket var ett bra pris för köparen.
Maila en kille och bjöd mig 600 kr för allt.

Jag sa Okey till detta och vi bestämde att han skulle komma dagen efter och hämta allt för 600 kr.

Så kom han dagen efter, han kika på allt och sådär och sa direkt att han tog det!.
Så vi lasta in grejerna i hans bil och sen skulle jag få mina pengar (600 kr)

Då slänger killen fram 250 kr istället och ger till mig.
Och jag tittar på han och lixom tänker. - Det fattas 350 kr????.

Så jag säger till han att det priset vi kom överens om var 600 kr. (jag hade ju redan prutat mig själv från 800 kr)

Och killen svarar mig med att han ej kan ge mer en 250 kr, Och detta pågrund av att han var ute på krogen dagen före och då hade han köpt sprit för dom andra 350 kr.

Jag tittar på han och tänker "vilken jävla dumjäven" och säger till han igen att det är 600 vi kom överens om och det är det som är priset.

Killen blir då väldigt ledsen och förklarar igen att han verkligen inte har mer pengar än 250 kr.
Allt sluta med ifall att jag fick ta ut alla grejer från hans bil igen och det blev ingen affär.
Sen kom det en annan kille 3 dagar senare och tog allt för 800 kr big_smile

*GILLA* smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Ackeenglen
24 maj 2011 · 42 Inlägg

Haha minns då jag hade min moped yamaha aerox trimmad osv, var det en gubbe som ringde och frågade mig om jag ville byta mot en ny borrmaskin som kostade typ 5papp  hah!big_smile

rybbe
25 maj 2011 · 614 Inlägg

Kanelbullen skrev:

rybbe skrev:
Jag träffa på en härlig kille för en 2 år sen då jag skulle sälja ett hemmagym jag hade liggandes. Vanliga grejer som en stång, Vikter, bänk och så vidare.

Satte ut det på blocket för 800 kr vilket var ett bra pris för köparen.
Maila en kille och bjöd mig 600 kr för allt.

Jag sa Okey till detta och vi bestämde att han skulle komma dagen efter och hämta allt för 600 kr.

Så kom han dagen efter, han kika på allt och sådär och sa direkt att han tog det!.
Så vi lasta in grejerna i hans bil och sen skulle jag få mina pengar (600 kr)

Då slänger killen fram 250 kr istället och ger till mig.
Och jag tittar på han och lixom tänker. - Det fattas 350 kr????.

Så jag säger till han att det priset vi kom överens om var 600 kr. (jag hade ju redan prutat mig själv från 800 kr)

Och killen svarar mig med att han ej kan ge mer en 250 kr, Och detta pågrund av att han var ute på krogen dagen före och då hade han köpt sprit för dom andra 350 kr.

Jag tittar på han och tänker "vilken jävla dumjäven" och säger till han igen att det är 600 vi kom överens om och det är det som är priset.

Killen blir då väldigt ledsen och förklarar igen att han verkligen inte har mer pengar än 250 kr.
Allt sluta med ifall att jag fick ta ut alla grejer från hans bil igen och det blev ingen affär.
Sen kom det en annan kille 3 dagar senare och tog allt för 800 kr big_smile

*GILLA* smile

Haha ja! tydligen så ska man ha någon sorts sympati för att folk dricker upp sina pengar.

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
DanielEkholm
25 maj 2011 · 36 Inlägg

Haha jaa.. smile
Det finns mycket dårar big_smile

770_EVOLVE GREASEMONKEY
28 maj 2011 · 822 Inlägg

Har ju en intressekoll ute på blocket, folk mailar i stort sett bara om hur dom ska gå till väga för att bygga en egen .. intresset finns men inget köpsug tongue

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
28 maj 2011 · 822 Inlägg

rybbe skrev:

Kanelbullen skrev:

rybbe skrev:
Jag träffa på en härlig kille för en 2 år sen då jag skulle sälja ett hemmagym jag hade liggandes. Vanliga grejer som en stång, Vikter, bänk och så vidare.

Satte ut det på blocket för 800 kr vilket var ett bra pris för köparen.
Maila en kille och bjöd mig 600 kr för allt.

Jag sa Okey till detta och vi bestämde att han skulle komma dagen efter och hämta allt för 600 kr.

Så kom han dagen efter, han kika på allt och sådär och sa direkt att han tog det!.
Så vi lasta in grejerna i hans bil och sen skulle jag få mina pengar (600 kr)

Då slänger killen fram 250 kr istället och ger till mig.
Och jag tittar på han och lixom tänker. - Det fattas 350 kr????.

Så jag säger till han att det priset vi kom överens om var 600 kr. (jag hade ju redan prutat mig själv från 800 kr)

Och killen svarar mig med att han ej kan ge mer en 250 kr, Och detta pågrund av att han var ute på krogen dagen före och då hade han köpt sprit för dom andra 350 kr.

Jag tittar på han och tänker "vilken jävla dumjäven" och säger till han igen att det är 600 vi kom överens om och det är det som är priset.

Killen blir då väldigt ledsen och förklarar igen att han verkligen inte har mer pengar än 250 kr.
Allt sluta med ifall att jag fick ta ut alla grejer från hans bil igen och det blev ingen affär.
Sen kom det en annan kille 3 dagar senare och tog allt för 800 kr big_smile

*GILLA* smile

Haha ja! tydligen så ska man ha någon sorts sympati för att folk dricker upp sina pengar.

Hoppas du behöll dom 250:- för besväret att last in och ut ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
rybbe
28 maj 2011 · 614 Inlägg

770_EVOLVE skrev:

rybbe skrev:

Kanelbullen skrev:

*GILLA* smile

Haha ja! tydligen så ska man ha någon sorts sympati för att folk dricker upp sina pengar.

Hoppas du behöll dom 250:- för besväret att last in och ut ..

Nej tyvärr gjorde ju inte det big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
Volvo_Mannen Volvoskadad
29 maj 2011 · 6 017 Inlägg

Fick ett schysst sms på ett par fälgar jag sålde:
Kan du ringa mig angående Galaxie fälgarna?Jag är i Finland och det är svindyrt ringa till utlandet.

Jonas
johanboden
29 maj 2011 · 129 Inlägg

haha. de var en snål jävel!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang