2983
Sök

Vilket webbhotell ska man välja?

fotointresserad
2 307 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Sitter i startgroparna att starta upp min hemsida men har inte riktigt kommit längre än funderingar ännu. Det jag är ute efter är enbart domännamnet för tillfället då jag har tillgång till en privat server, ev. kan jag tänka mig att i framtiden fylla ut med webbhotell också.

Tanken är också att bygga hemsidan enkelt exempelvis utifrån ett wordpresstema, om jag hittar något passande.

Så till frågan, vilken leverantör av domännamn/webbhotell är det bäst att sikta in sig på?
Har kikat runt på några olika men just nu lutar det mest åt Loopia eller Binero.
Någon som har några erfarenheter och kan komma med tips och råd?

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
25 maj 2011
Jag kan verkligen rekommendera Loopia. Absolut inte billigast, men snabbt och trevligt webbhotell och en underbar support. Dessutom har de ett trevligt och välöverskådligt administrationsgränssnitt.

Om du ska använda WordPress eller någon annan CMS-lösning, se till att du laddar hem teman från pålitliga källor, annars finns risken att du får hem teman med skadlig kod inbakad, vilket du vill undvika. Alla teman som har krypterad kod är i stort sett negativa då de har något att dölja. Googla lite på det innan du drar igång med tredjepartsteman.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 maj 2011
Här har du någonting som jag använder till vara forum, mycket nöjd, telefonsupport vid behov, finns i Götegorg.
http://www.nameisp.com/

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 maj 2011
One.com rekommenderar jag, kör 3st domäner hos dem, har aldrig direkt har några problem deras 24/7 support är kanon också om man har frågor.

Loopia har jag haft massor med problem med då min syster har dem, krångel med mail titt som tätt, spc för min syrra, deras support är väl kunniga på enkla saker, men avancerade saker så ser dom ut som frågetecken. Drog igång en wordpress blogg och råkade skriva en kod fel i ett tema, hela sidan krashade och för att få det att fungera så fick support återställa hela wordpress installationen, Vilket jag aldrig råkat utför på mina 3 andra wordpress sidor..

Binero fungerar också, kör en sida där jag fick gratis, kan va lite krångel med att få saker och fungera, supporten är lätt med att göra ( glömmer man betala fakturan så tar det typ 3 månader innan sidan försvinner, har egen erfarenhet ;D )

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
25 maj 2011
MadeByMe skrev:
One.com rekommenderar jag, kör 3st domäner hos dem, har aldrig direkt har några problem deras 24/7 support är kanon också om man har frågor.

Loopia har jag haft massor med problem med då min syster har dem, krångel med mail titt som tätt, spc för min syrra, deras support är väl kunniga på enkla saker, men avancerade saker så ser dom ut som frågetecken. Drog igång en wordpress blogg och råkade skriva en kod fel i ett tema, hela sidan krashade och för att få det att fungera så fick support återställa hela wordpress installationen, Vilket jag aldrig råkat utför på mina 3 andra wordpress sidor..

Binero fungerar också, kör en sida där jag fick gratis, kan va lite krångel med att få saker och fungera, supporten är lätt med att göra ( glömmer man betala fakturan så tar det typ 3 månader innan sidan försvinner, har egen erfarenhet ;D )

Hur kan det vara fel på Loopia för att du skadar en WordPress-installation? Samma sak hade inträffat oavsett var du hade haft WordPress-filerna, så det har inte med webbhotellet att göra. Det är inte så att alla webbhotell sitter med helt olika tekniska lösningar om man säger så. *nix-server, Apache, PHP och fristående MySQL-servrar är ju tämligen standard.

Jag har en helt annan erfarenhet av deras kundtjänst, jag tycker att de är snabba och kunniga. Nu sitter jag väl själv också på en del kunnande, så de behöver inte vara experter då jag löser det mesta själv om de bara säger vad de tycker är bäst ur deras synvinkel, som t.ex när jag flyttade mellan två domäner, sen löser jag det praktiska själv. Snabba och enkla svar, det uppskattar jag i alla fall.

Jag svarar just eftersom One.com har fått mycket negativ kritik i allmänhet, framför allt gällande dålig uptime på servrarna och dålig respons från kundservice. Deras kundtjänst har dessutom inget nummer du kan ringa och utgår ifrån Danmark. Jag hade tänkt efter lite extra där i alla fall. Det var inte så länge sedan som de låg i strid med Punkt SE heller för att de registrerade adresser på kunder utan kundernas medgivande, vilket är oseriöst och strider mot avtalet de hade med Punkt SE. De fick sitt avtal indraget då också, vilket gjorde att deras kunder under en tid inte kunde registrera några svenska domäner, något som ställde till en del.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 maj 2011
Ang Wp installationen så är det deras egna inbyggda jag pratar om, hur det kunde förstöra vet jag inte och det kan dom inte heller svara på.  Men det var bara att börja om ;D

Ang One.com så upplever jag inte någon downtime på varken mail eller mina domäner, ibland får man ett mail med planerade underhålls vilket sker mellan 02 och 04 dom gångerna det har varit, även om det inte påverkar serven jag är på så får jag ändå ett mail. Men jag har väl bara haft tur med mina domäner isf! smile

Det där med webbhoteller är en djungel men One.com Binero och Loopia är väl dem största svenska. och alla är dugliga, men folk upplever saker på olika sätt.

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 maj 2011
Har haft Binero och allt fungarade bra. Kör två domäner nu med webhotell genom One, bytte pga priset när det behövdes lite mer utrymme. Kan varmt rekommendera dem. Prisvärda och pålitliga. Snabb och bra support de två tillfällen jag frågat dem iaf.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
25 maj 2011
MadeByMe skrev:
Ang Wp installationen så är det deras egna inbyggda jag pratar om, hur det kunde förstöra vet jag inte och det kan dom inte heller svara på.  Men det var bara att börja om ;D

Jaså, det var deras inbyggda. Ja, då tar jag tillbaka mitt första påstående, jag har faktiskt ingen aning om hur den fungerar. Förstår faktiskt inte poängen med att ha den heller eftersom det bara är till att installera sin WP, vilket är hur enkelt som helst, sen är hela den saken löst.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 maj 2011
Sheba skrev:
MadeByMe skrev:

Jaså, det var deras inbyggda. Ja, då tar jag tillbaka mitt första påstående, jag har faktiskt ingen aning om hur den fungerar. Förstår faktiskt inte poängen med att ha den heller eftersom det bara är till att installera sin WP, vilket är hur enkelt som helst, sen är hela den saken löst.

haha! big_smile

Kan beror på syrran bara hat mail och domän hos dem, och inget webbhotell, då det inte behövs till hennes e-handel tongue

Sök