1633
Sök

Golf R32 Sedan. (Bora goes R32) Full convert

Att skapa den bil som VW aldrig tillverkade.

329 404 Visningar
Uppdaterades senast 9 september 2019
Drygare än Yes
112 Inlägg
25 juli 2011
Om det va enkel skulle alla göra det. tongue blir sjukt najs.

9 140 Inlägg
25 juli 2011
Tänkte på det att  går det inte byta plats på kontaktstyckena i bakom elhissknapparna på förarsidan då?

280 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Tänkte på det att  går det inte byta plats på kontaktstyckena i bakom elhissknapparna på förarsidan då?

Jo, det gör det säkert. Men jag hade tänkt göra det på rätt sätt. smile Behöver ändå programera om CCM boxen för att den ska fatta att den sitter i en Bora nu och inte en Golf. Det är nämligen olika lås på bakluckorna bilarna mellan. Golfen har ett manuellt handtag medans Boran har en elektrisk knapp med en solenoid som öppnar låset. Detta funkar inte om man inte gör omprogrammeringen på boxen då det är den som skickar ut signalen för att låset ska öppna eller inte.

Mvh
Senast redigerat av T0bbster (25 juli 2011)

German Engineering
9 083 Inlägg
25 juli 2011
Kämpa på, kommer bli grymt när bilen är färdigbyggt smile

Bra jobbat!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Meldem
917 Inlägg
26 juli 2011
grymt! big_smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

10 164 Inlägg
26 juli 2011
vilkent jädrans pysel och gud va många kablar roligt att se att någon orkar och vågar ge sig in på det men snyggt blire tillslut. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

78 Inlägg
26 juli 2011
Kan man göra nåt annat än att bli imponerad?
Helt sjukt vilket arbete du lägger ner, bara att kliva ner på knä och jubla för ditt engagemang!
Keep it up, då kommer du ha en unik bil som sticker ut mer än dom som sätter på massa plast, vingar och dylikt!

1 215 Inlägg
26 juli 2011
håller helt med föregående talare!

Med lem
768 Inlägg
280 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
keks skrev:
Kan man göra nåt annat än att bli imponerad?
Helt sjukt vilket arbete du lägger ner, bara att kliva ner på knä och jubla för ditt engagemang!
Keep it up, då kommer du ha en unik bil som sticker ut mer än dom som sätter på massa plast, vingar och dylikt!

Tackar. smile Jo jag gillar OEM styling.

Djo skrev:
vilkent jädrans pysel och gud va många kablar roligt att se att någon orkar och vågar ge sig in på det men snyggt blire tillslut. smile

Ja, det blev ju lite mer pyssel än jag hade räknat med. hmm Men det känns ju inte rätt att inte slutföra när det är så nära.

Hade inte så mycket annat val än att spotta i nävarna och börja grotta in mig i elen.
Men det kändes lite lätt hopplöst när det gick upp för mig att det krävdes en hel del jobb för att modifiera kabelhärvan till CAN... Det är inte så jobbigt faktiskt, utan det som är jobbigt är att komma fram till hur man ska göra.

Nu hoppas jag bara att min motorer till fönsterhissarna kommer snart. Det blev ju till att beställa nya då jag insåg att det inte gick att spegelvända de befintliga. Jag tänkte att det borde vara enkelt om man tar ut styrchippet och byter plats på dem. Då hade det funkat med de motorer jag har, men det gick ju givetvis inte. Chippen gick inte att flytta då de inte passade annat än i rätt hus. Crap.

Med nya motorer ska det funka kanon.

Vågar knappt säga när jag hoppas ha den klar längre... Det kommer ju alltid något som göra att det skiter sig.

Men jag ger det en chans till.

Just nu siktar jag lite på att åka till Action Meet på Mantorp den 6e. Funderar på att testa lite RS bana och kanske ställa ut. Få se hur det blir...

mvh
Senast redigerat av T0bbster (27 juli 2011)

16 197 Inlägg
27 juli 2011
T0bbster skrev:
Putteliten skrev:

Jo, det gör det säkert. Men jag hade tänkt göra det på rätt sätt. smile Behöver ändå programera om CCM boxen för att den ska fatta att den sitter i en Bora nu och inte en Golf. Det är nämligen olika lås på bakluckorna bilarna mellan. Golfen har ett manuellt handtag medans Boran har en elektrisk knapp med en solenoid som öppnar låset. Detta funkar inte om man inte gör omprogrammeringen på boxen då det är den som skickar ut signalen för att låset ska öppna eller inte.

Mvh

fy fan vad glad jag e att ja har gamla bilar smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 juli 2011
Jag trodde mig vara ganska befriad från elproblem på min brukischeva från -85. Jovisst. Blir till att byta hela kabelhärvan i både kupé och motorrum får att få ordning på alla elfel och tattarkopplingar som dyker upp ett efter ett...

Glad dock att jag slipper databoxar. Lycka till med det sista elektriska, resten blev ju kanon.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Dryg.
107 Inlägg
27 juli 2011
Fan va coolt bygge.. Big up!!! Prenumeration lagd smile

280 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Lite testköra ikväll. Inga bilder dock... Bara kolla att allt funkar. ABS systemet verkar funka som det ska, vilket är en stor lättnad. ESPn funkar inte, men jag har fortfarande en felkod för styrvinkelgivaren som måste kalibreras. Efter det borde ESPn funka som den ska. Hoppas jag...

Efter en stunds körande fick jag ett knackande ljud i bilen som lät ganska oroväckande. Blev värre när jag svängde dessutom. Första tanken var att en drivknut hade stuckit, men det verkade märkligt då båda knutarna var i bra skick innan jag stoppade dem på Boran.
Hur som helst upptäckte jag till min fasa att höger framhjul satt löst. Brrr, tur att jag inte tappade hjulet ute på motorvägen. Aj aj aj. Ut och skruva fast skiten igen och sen blev det tyst och skönt igen, som det ska vara.
Det gäller att dubbelkolla alla skruvar innan man åker ut och kör.

Jag fick mina motorer till fönstren och de funkar som de ska. Kanon, lite skönare när man kan köra fönstren upp och ner som det var tänkt. tongue

Sen på allmän begäran.

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-71e96c4d55d706402d37d918ca351c87_large.jpg

Det blev bättre faktiskt och det kommer att gå bättre ihop med R32 märket som kommer på plats inom kort.

Det blir brostugan på onsdag om det blir fint väder. I fall det är någon som bor i Sthlm. wink

Mvh

16 197 Inlägg
2 augusti 2011
T0bbster skrev:
Lite testköra ikväll. Inga bilder dock... Bara kolla att allt funkar. ABS systemet verkar funka som det ska, vilket är en stor lättnad. ESPn funkar inte, men jag har fortfarande en felkod för styrvinkelgivaren som måste kalibreras. Efter det borde ESPn funka som den ska. Hoppas jag...

Efter en stunds körande fick jag ett knackande ljud i bilen som lät ganska oroväckande. Blev värre när jag svängde dessutom. Första tanken var att en drivknut hade stuckit, men det verkade märkligt då båda knutarna var i bra skick innan jag stoppade dem på Boran.
Hur som helst upptäckte jag till min fasa att höger framhjul satt löst. Brrr, tur att jag inte tappade hjulet ute på motorvägen. Aj aj aj. Ut och skruva fast skiten igen och sen blev det tyst och skönt igen, som det ska vara.

Jag fick mina motorer till fönstren och de funkar som de ska. Kanon, lite skönare när man kan köra fönstren upp och ner som det var tänkt. tongue

Sen på allmän begäran.

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Det blev bättre faktiskt och det kommer att gå bättre ihop med R32 märket som kommer på plats inom kort.

Det blir brostugan på onsdag om det blir fint väder. I fall det är någon som bor i Sthlm. wink

Mvh

brostugan e KASS..tongue       finns ju inga riktiga bilar där...

280 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
T0bbster skrev:

Sen på allmän begäran.

Mvh

Ha ha, du menar 2 tons bilar som spelar 1 miljard dB? tongue

Jag har inte varit där på länge så nu blir det en sväng dit. Måste ju ha premiär någonstans jue.

16 197 Inlägg
2 augusti 2011
T0bbster skrev:
evilaudio skrev:
T0bbster skrev:

Sen på allmän begäran.

Mvh

Jag har inte varit där på länge så nu blir det en sväng dit. Måste ju ha premiär någonstans jue.

exakt..RIKTIGA bilar smile

bättre att du har premier på lördag på action meet big_smile

280 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
T0bbster skrev:
evilaudio skrev:

Kommer dit också. Såklart. Smyg premiär på onsdag iaf. cool

16 197 Inlägg
2 augusti 2011
T0bbster skrev:
evilaudio skrev:
T0bbster skrev:

Kommer dit också. Såklart. Smyg premiär på onsdag iaf. cool

sen när du e "klar" med bilen så börjar du me de viktiga big_smile

Sök