Fan va kul att så många verkar gilla tråden.

Det blir man ju klart glad av och motivationen hoppar upp några snäpp.
@Frontline. Nope, jag jobbar inte som bilmekaniker, men jag har jobbat på en del bilar.

@Sebbe188. Ja det är en metallic Blå. Polerad och putsad är den färgen riktigt snygg faktiskt.
Idag har det inte hänt så mycket, men det som har hänt är desto viktigare. Lyckades byta damasken på drivaxeln höger fram, det har jag inte sett fram emot. Jag hatar att hålla på med drivknutsjävlar, riktigt skitgöra, särskilt om man inte har helkoll på hur delarna sitter ihop. Sen ska vi inte prata om fetthelvete! Det kommer ju fett överallt! Det är som fettet reproducerar sig själv och kryper ut på allt som finns i närheten bara för att jävlas...
Nåja. Bräkleen är min kompis.
Efter någon timme med huvudkli blev det ett samtal till en polare som jobbat på VW. Av honom fick jag veta att våld är nyckeln till allt. Se på fan, han hade rätt.
Nu får jag det att låta som det är världens svåraste sak att byta damask på en Golf, det är det inte. Det är faktiskt skitenkelt, om man vet hur man ska göra. Skulle jag behöva göra det på andra sidan skulle det ta 30 min max. Nåja, nu är det gjort och jag är glad för det, jag hatar att kladda med fett...
En annan sak som blev gjort idag var att luska ut var kablarna, till vakuum systemet för avgaset, går. Fram med multimetern och mäta lite och sen var saken biff. Nu ska jag bara försöka hitta en lämplig plats för den där bak. Det fanns ju såklart inget fäste för den på Boran. Få se hur jag löser det. Fäste är ju en smal sak, kabeldragningen är desto värre.
Farsan som var med och hjälpte mig fixade till instegslisterna bak. Plockade bort de fula ur Boran och stoppade in de fina från Golfen. Skitsnyggt!
Dock börjar jag misströsta ang Gatebil, det känns som det inte finns tillräckligt med timmar på ett dygn för att det ska gå vägen. Skulle behöva några händer till för att få ihop detta. Ska göra mitt bästa och se hur det går, men det är en del kvar innan den är körklar.
Ledsen dudes, men idag blev det inga bilder. Kändes inte så jätte intressant att fota en damask, ett insteg och några kablar. Det kommer såklart fler bilder när det händer något som är värt att dokumenteras.
Ska kämpa på imorgon så får jag se hur det går.
Mvh