5416
Sök

Tips på startbyte supra mkiv

370 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare

Hej alla motor fantaster:)
Ska byta startmotorn på min supra tt och tänkte fråga er om det e något man ska tänka på ?mycke jobb?
Tacksam för svar

Låt Turbon Glöda

Supraman
2 300 Inlägg
31 maj 2011
Nä de e inte så farligt, de mesta jobbet gör man under bilen.
Kan va lite trångt stundvis men tar man de lugnt går de bra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

642 Inlägg
31 maj 2011
sisu1986 skrev:

Hej alla motor fantaster:)
Ska byta startmotorn på min supra tt och tänkte fråga er om det e något man ska tänka på ?mycke jobb?
Tacksam för svar

Startmotorn sitter med två bultar till vänster uppe på lådan mellan block och låda. 1 eller 2 förlängare och en knut på ett spärrskaft så kommer man åt att skruva loss bultarna ganska smärtfritt, kan vara en fördel att släppa på fästet längst bak på lådan så att den "tiltar" ner lite så kommer man åt bultarna till startmotorn bättre.

Tycker inte det är så mycket jobb, lite knivigt att komma åt bultarna till startmotorn men det finns värre grejjer att skruva med om man säger så, ett litet "kom ihåg" kan vara att ta bort minuspolen från batteriet  tongue

EDIT: Såg att det gällde en automat men kan tänka mig att det inte kan skilja sig så mycket i förfarandet gentemot en manuell.
Senast redigerat av DanneJ (31 maj 2011)

370 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
oki tack för svaren...det e ju lång helg snart så det ska väl gå o har pelarlyft så kan stå under bilen ialla fall:D

Låt Turbon Glöda

642 Inlägg
31 maj 2011
Pelarlyft är fusk tongue Nej men det kommer nog gå galant ska du se, lite tålamod så är du klar på 30-60 minuter.

Sök