2178
Sök

Inför: Tüsk/JDM träff #3 Örebro 30 Juli 2011

StaticVikings
118 Inlägg
28 juli 2011
Pontusvr6 skrev:
detta börjar mer likna en utställning =/ trodde det skulle vara en träff för att träffa andra personer med samma intresse och kolla på andras bilar?

håller med, varför inte typ ringa å prata med bauhaus istället ? är ju bara en väg in då går det fortfarande ha kontroll och säga åt folk att bete sig m.m hade varit guld

crank it up a bit! // Banz-

237 Inlägg
28 juli 2011
Banz- skrev:
Fightertiger skrev:
Se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahahhaha

Men vafan är oddset på att de skulle komma en efter ja skriver så big_smile..

23 Inlägg
28 juli 2011
Banz håller med dig  vrf inte köra träffen vid bauhaus ist o dom som vill bänka kan åka o göra det?  då ökar vi antalet bilar drastiskt samt så går det ju att stå precis bredvid på coop/marieberg parkeringen med.

98 Inlägg
28 juli 2011
1. Michkijn - Datsun 120y Estate
2. _Johannes - S12 eller MK2
3. ZuroX - BMW 328i
4. Gti-Emil - MK4
5. XmegatronX - Audi S4
6. S-holmstrom - S14a
7. ViiiC - Mazda Rx-7
8. Lill P med jettan!
9. williamk- Bmw 320
10 .Goga_fett - Bmw E46
11. Danne - E36 M3 ( kommer troligen )
12. Frayass - BMW E30 325i
13. Aerojonas BMW E30 327T(om jag inte åker på mantorp med landracing då..)
14.death_proof caddy mk2 eller mk1an
15.Banz- - Vw passat 1.8t -02 ( kommer troligen )
16. viktork - MKII
17. Kenny_crx Skyline R33
18. st4hl - Golf MK3 VR6
19. Josam Audi 80 "snigel"
20. azmaz - BMW E46 330i
21. Mechanimal - BMW E36 318i "2SLOW2LOW"
22. Golfnik - Vw Golf Mk1 "Diesel"
23. Shortie - Badboy Elite
24. McTw1st - BMW 525TDSa "Kameljonten"
25. Yohanss0n - Vw corrado och en Golf ||| vr6
26. myche - Bmw e30 320 (om jag fått igång den)
27. Harnborg - Golf GTI 16v mkII
28. conquer - Audi s4 bi
29. Freddriiik - BMW e34 520 turbo
30. Hundunge - Jetta mk2
31. Bmw_zache - BMW 730
32. Karlstrom - Honda Civic Ek3
33. Pomm - Volkswagen Passat 1.9TDI
34. Mofflan - Bmw 328i
35. InZ-audio - Golf MK III
36. icklas - nissan s13
37. Driftmaster - Nissan 350Z
38. Pontusvr6 - Golf Mk3 Vr6
39. Turbo_Putte - Bmw 325ic 3.0
40: Cesso S2000 Supercharger
41: Mrpk  S2000
42: JDMy00 Honda Civic Ed6
43: Gillberg - Nissan s15
44: CmoR - Silvia S15
45: Joel-H - Golf MK2
46: J-P-R - Golf Mk1 "skrotgolfen"
47: Franken86 - Accord Type S
48: SNL - Golf Mk1
49: rvbm - Jetta Mk1
50: M5Danne - BMW M5 e34
51: i500 - Nissan S14a
52: Najs - Nissan S14A
53: COBCAT_O VW Jetta (om chafför hittas)
54: Drazz - Honda Crx V-Tec (Om Hemma)
55: Ctr07-Impreza Sti
56: Scoore - Honda Civic Vtec
57: Vr6turbovariant - Golf gti 16v turbo (Tillsalu)
58: vw67 - Volkswagen Polo Variant "evelgreen"
59: pinktaco - Audi Porsche RS2 avant
60. Badmk2 - Honda accord
61. Corsa_RSt - Mazda FD3 (om allt klickar ihop)
62. Spelis - e46 Coupé
63. Sers - Mitsubishi Evo VI
64. Camaro67 - Nissan 200sx S14a
65. Markus PFC - Mitsubishi Evo 4 / evo 5
66. Akeson - BMW 328 "M-sport"
67. jockeiz- passat 1,8t"

Bänka Bilen för 500kr (krav: minst 10st som skall bänka):
1. McTw1st "Kameljonten" BMW 525TDSa E34
2. MrPk s2000
3. Gillberg - Nissan s15
4. Jaarvinen- Bmw e36 kompressor
5. Drazz - Honda Crx V-Tec (Om Hemma)
6. Vr6turbovariant - Golf gti 16v turbo (Tillsalu)
7. ViiiC - Mazda rx7
8. Zputnic - Chevrolet Corvette C5
9. Badmk2 - Honda accord
10. joelimmo - volvo 960 original wink

395 Inlägg
28 juli 2011
Fightertiger skrev:
ViiiC skrev:
Detta står på första sidan... Men vi skriver det återigen här smile

Ohoj!
Dags för en till träff i en ny stad, då det är enklast att flytta träffen till olika städer så att man inte ska behöva åka för långt för en träff. Träffen är somsagt inriktad till tyska och japanska bilar.
Syftet är att man ska lära känna nya människor med lika intresse, knyta nya band, samt att utbyta kunskap o.dyl.

Självfallet så kommer den obligatoriska grillningen ske på plats.

PLATS: Södra Grev Rosengatan, Precis brevid sjukhuset. Området Kallas för CV Området.
DATUM/TID:18.00 30 Juli

Har du prylar som du inte behöver och tror att andra kan behöva?
Ta med "skiten" så kanske prylarna hittar ett nytt hem!

Glöm inte att lämna alkoholen hemma!
Om du nu vill impa på polarna, gör det inte i närheten av träffplatsen!

Det kommer att finnas möjlighet till att bänka!

Åter igen.. Det står ju inget om ett anmälningsstopp i denna text:S...Så om nån går in på denna sida nu idag och läser detta så vet dom inte om stoppet...

så sant så!

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook

395 Inlägg
28 juli 2011
ZuroX skrev:
Banz håller med dig  vrf inte köra träffen vid bauhaus ist o dom som vill bänka kan åka o göra det?  då ökar vi antalet bilar drastiskt samt så går det ju att stå precis bredvid på coop/marieberg parkeringen med.

Det får bli nästa gång wink

SWEDISH MOTOR Facebook

395 Inlägg
28 juli 2011
Anmälnings Stop

SWEDISH MOTOR Facebook

149 Inlägg
28 juli 2011
jag tycker att det är roligare ju fler som kommer smile jag vill inte förstöra för dom som har fixat plats men jag tror att många hoppar av om vi ska ha en begränsning av antal bilar.. går det inte lite snabbt att bestämma en stor parkering?

98 Inlägg
28 juli 2011
kan ju inte finnas något stopp`?

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
28 juli 2011
Från början när jag och micke startade tråden så skulle vi ha träffen på en stor parkering. Sen vettefan vad som hände! big_smile

149 Inlägg
28 juli 2011
är det ingen som tycker som jag? ju fler desto roligare? jag tycker vi tar en stor parkering och så skiter vi i dom som inte har en tysk eller japansk bil

Das Auto
455 Inlägg
28 juli 2011
Alltså parkeringar är så jävla vanligt att träffarna är på, det blir oftast helt jävla urspårat.. Folk bränner lite gummi här och där t.ex och folk super som hästar. Tycker det låter som en riktigt dålig idé att ha på en parkering nu när dom fått tag på ett inhängnat område som är BRA mycket bättre än en parkering. Slipper alla klagomål från folk också! Visst, det är begränsat antal bilar som kommer in på området..  men ska du ha fest hemma och ditt vardagsrum bara rymmer 20 pers, inte fan tar du in 100 pers och låter folk göra som dom vill? Repspekt kallas det. De som inte kommer in på området kan ju parkera utanför och gå till området och titta.

Och som jag skrev tidigare: Tror inte folket kommer stanna på området hela kvällen, utan folk kommer väl samlas på något annat ställe eller åka runt och cruisa lite. Vad vet jag.

149 Inlägg
28 juli 2011
st4hl skrev:
Alltså parkeringar är så jävla vanligt att träffarna är på, det blir oftast helt jävla urspårat.. Folk bränner lite gummi här och där t.ex och folk super som hästar. Tycker det låter som en riktigt dålig idé att ha på en parkering nu när dom fått tag på ett inhängnat område som är BRA mycket bättre än en parkering. Slipper alla klagomål från folk också! Visst, det är begränsat antal bilar som kommer in på området..  men ska du ha fest hemma och ditt vardagsrum bara rymmer 20 pers, inte fan tar du in 100 pers och låter folk göra som dom vill? Repspekt kallas det. De som inte kommer in på området kan ju parkera utanför och gå till området och titta.

Och som jag skrev tidigare: Tror inte folket kommer stanna på området hela kvällen, utan folk kommer väl samlas på något annat ställe eller åka runt och cruisa lite. Vad vet jag.

men då känns det mer som att man åker och kollar på en utställning... jag trodde detta var en träff för oss med liknande intressen.

StaticVikings
118 Inlägg
28 juli 2011
st4hl skrev:

grejen är ju den att därför jag sa bauhaus parkeringen för där finns bara en infart och då kan dem som anordnat träffen då säga till folket plus det blir mer kontrollerat. däremot på coop pakeringen är det svårare för folk kör som dom känner för där, om inte annat finns det ju fler ställen att dega på och det är väl rätt självfallet att parkeringar är det vanligaste stället att träffas på för att folk SKA kunna få plats ? fortfarande snett med bilstop eftersom det är en träff? annars kan ju alla lika gärna åka dit som om det vore nån ungdomsgård eller liknande.

Das Auto
455 Inlägg
28 juli 2011
Pontusvr6 skrev:
st4hl skrev:

men då känns det mer som att man åker och kollar på en utställning... jag trodde detta var en träff för oss med liknande intressen.

Ja det har du helt rätt i!
Men alla som har koll i denna tråd vet ju att det inte är en utställning och då spelar det ju ingen roll.
Visst, jag vill jävligt gärna ha in min bil på området precis som många andra, men en del skrev ju här förut att dom skiter i att ta in bilen eftersom de finns så många finare bilar som kan ta deras plats och det är ju grymt gjort av dom. smile

98 Inlägg
28 juli 2011
bara att åka dit någon lär ju lämna området och då kanske dom släpper in någon ny?

395 Inlägg
28 juli 2011
Ni som inte kan komma, skulle ni kunna ta bort erat namn ifrån listan och uppdatera smile ??

1. Michkijn - Datsun 120y Estate
2. _Johannes - S12 eller MK2
3. ZuroX - BMW 328i
4. Gti-Emil - MK4
5. XmegatronX - Audi S4
6. S-holmstrom - S14a
7. ViiiC - Mazda Rx-7
8. Lill P med jettan!
9. williamk- Bmw 320
10 .Goga_fett - Bmw E46
11. Danne - E36 M3 ( kommer troligen )
12. Frayass - BMW E30 325i
13. Aerojonas BMW E30 327T(om jag inte åker på mantorp med landracing då..)
14.death_proof caddy mk2 eller mk1an
15.Banz- - Vw passat 1.8t -02 ( kommer troligen )
16. viktork - MKII
17. Kenny_crx Skyline R33
18. st4hl - Golf MK3 VR6
19. Josam Audi 80 "snigel"
20. azmaz - BMW E46 330i
21. Mechanimal - BMW E36 318i "2SLOW2LOW"
22. Golfnik - Vw Golf Mk1 "Diesel"
23. Shortie - Badboy Elite
24. McTw1st - BMW 525TDSa "Kameljonten"
25. Yohanss0n - Vw corrado och en Golf ||| vr6
26. myche - Bmw e30 320 (om jag fått igång den)
27. Harnborg - Golf GTI 16v mkII
28. conquer - Audi s4 bi
29. Freddriiik - BMW e34 520 turbo
30. Hundunge - Jetta mk2
31. Bmw_zache - BMW 730
32. Karlstrom - Honda Civic Ek3
33. Pomm - Volkswagen Passat 1.9TDI
34. Mofflan - Bmw 328i
35. InZ-audio - Golf MK III
36. icklas - nissan s13
37. Driftmaster - Nissan 350Z
38. Pontusvr6 - Golf Mk3 Vr6
39. Turbo_Putte - Bmw 325ic 3.0
40: Cesso S2000 Supercharger
41: Mrpk  S2000
42: JDMy00 Honda Civic Ed6
43: Gillberg - Nissan s15
44: CmoR - Silvia S15
45: Joel-H - Golf MK2
46: J-P-R - Golf Mk1 "skrotgolfen"
47: Franken86 - Accord Type S
48: SNL - Golf Mk1
49: rvbm - Jetta Mk1
50: M5Danne - BMW M5 e34
51: i500 - Nissan S14a
52: Najs - Nissan S14A
53: COBCAT_O VW Jetta (om chafför hittas)
54: Drazz - Honda Crx V-Tec (Om Hemma)
55: Ctr07-Impreza Sti
56: Scoore - Honda Civic Vtec
57: Vr6turbovariant - Golf gti 16v turbo (Tillsalu)
58: vw67 - Volkswagen Polo Variant "evelgreen"
59: pinktaco - Audi Porsche RS2 avant
60. Badmk2 - Honda accord
61. Corsa_RSt - Mazda FD3 (om allt klickar ihop)
62. Spelis - e46 Coupé
63. Sers - Mitsubishi Evo VI
64. Camaro67 - Nissan 200sx S14a
65. Markus PFC - Mitsubishi Evo 4 / evo 5
66. Akeson - BMW 328 "M-sport"
67. jockeiz- passat 1,8t"

Bänka Bilen för 500kr (krav: minst 10st som skall bänka):
1. McTw1st "Kameljonten" BMW 525TDSa E34
2. MrPk s2000
3. Gillberg - Nissan s15
4. Jaarvinen- Bmw e36 kompressor
5. Drazz - Honda Crx V-Tec (Om Hemma)
6. Vr6turbovariant - Golf gti 16v turbo (Tillsalu)
7. ViiiC - Mazda rx7
8. Zputnic - Chevrolet Corvette C5
9. Badmk2 - Honda accord
10. joelimmo - volvo 960 original wink

SWEDISH MOTOR Facebook

395 Inlägg
28 juli 2011
Detta står på första sidan... Men vi skriver det återigen här 

Anmälningsstop!!!!!!!

Ohoj!
Dags för en till träff i en ny stad, då det är enklast att flytta träffen till olika städer så att man inte ska behöva åka för långt för en träff. Träffen är somsagt inriktad till tyska och japanska bilar.
Syftet är att man ska lära känna nya människor med lika intresse, knyta nya band, samt att utbyta kunskap o.dyl.

Självfallet så kommer den obligatoriska grillningen ske på plats.

PLATS: Södra Grev Rosengatan, Precis brevid sjukhuset. Området Kallas för CV Området.
DATUM/TID:18.00 30 Juli

Har du prylar som du inte behöver och tror att andra kan behöva?
Ta med "skiten" så kanske prylarna hittar ett nytt hem!

Glöm inte att lämna alkoholen hemma!
Om du nu vill impa på polarna, gör det inte i närheten av träffplatsen!

Det kommer att finnas möjlighet till att bänka!

Anmälningsstop!!!!!!!

SWEDISH MOTOR Facebook

Das Auto
455 Inlägg
28 juli 2011
Banz- skrev:
st4hl skrev:

grejen är ju den att därför jag sa bauhaus parkeringen för där finns bara en infart och då kan dem som anordnat träffen då säga till folket plus det blir mer kontrollerat. däremot på coop pakeringen är det svårare för folk kör som dom känner för där, om inte annat finns det ju fler ställen att dega på och det är väl rätt självfallet att parkeringar är det vanligaste stället att träffas på för att folk SKA kunna få plats ? fortfarande snett med bilstop eftersom det är en träff? annars kan ju alla lika gärna åka dit som om det vore nån ungdomsgård eller liknande.

Ja, klart att det är vanligast med bilträffar på stora parkeringar eftersom alla får plats.. Men alla vet ju vart det leder, och det är ju det jag, många andra och speciellt ARRANGÖRERNA vill slippa.

StaticVikings
118 Inlägg
28 juli 2011
mja, som sagt är det typ som ett insläpp/utsläpp tänker nog folk till, ganska lätt löst iofs, ringa polis och säga till eller anmäla dem som svinar ganska lättkontrollerat om det bara finns en infart.

Sök