Saab 9-3 aero 01

carljohan
8 juni 2011 · 44 Inlägg

hejsan!!

det är såhär att när jag kör bilen och ska växla så när jag släpper gasen och trycker in  kopplingen så gasar den lite mer en stund för att sedan gå ner! vad kan det bero på att den gör så? den är inte trimmad ifall det är till någon hjälp?

Mvh Carl-Johan

torpis Forummoderator
8 juni 2011 · 10 572 Inlägg

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
FenioN
8 juni 2011 · 120 Inlägg

det är är så antagligen efterbränning. är det onormalt mycke så kan det vara spjällhuset, men troligtvis det första

Saab 9-5 2.0t -04
carljohan
8 juni 2011 · 44 Inlägg

okeej hur tar man reda på det lättast?

FenioN
8 juni 2011 · 120 Inlägg

provkör en lika dan,. eller be någon på en verkstad ta en titt.

Saab 9-5 2.0t -04
Andromeda Rumpmas
9 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Det är troligen det miljötjafs Saabs T7-motorer har för att förbränna all restbränsle när du kopplar ur, vilket får varvtalet att stiga ett par hundra rpm någon sekund. Irriterande innan man vant sig. Det går att koppla ur på din lokala Saabverkstad, men de ska säkert ha 700 spänn för 2 minuters besvär. Går varvet upp mer än 2-300 rpm skulle jag se över vakuumslangarna till att börja med.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
carljohan
9 juni 2011 · 44 Inlägg

Okej då ska jag kika över vakumslangarna men tror inte det stiger över 2-300 rpm!

Andromeda Rumpmas
9 juni 2011 · 3 860 Inlägg

carljohan skrev:
Okej då ska jag kika över vakumslangarna men tror inte det stiger över 2-300 rpm!

För att citera mig själv i den andra gashäng på saab 9-3 Aero-tråden på Gorg just nu:

Då är allt troligen som det ska vara på dessa motorer. Det går att programmer abort funktionen med en TechII.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
torpis Forummoderator
9 juni 2011 · 10 572 Inlägg

trots uppmaning har rubriken inte ändrats och jag låser med hänvisning till rubriksreglerna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang