3587
Sök

Eftersnack Bugrun 2011

16 197 Inlägg
14 juni 2011
LinuzVr6 skrev:
vi hade bucklor, repor, lacksläpp, borttappad stötfångare och öl både på och i bilen efter att 18!! pers åkte på taket, huven och luckan på våran jetta. hade fruktansvärt roligt tills vakterna hotade med att lyfta ut den med lastaren. haha

honda_nicko skrev:
o ja hade ca 3 burkar med öl smetat över min bil hmm huven taket ena sidan hmm

GolfMK3 skrev:
Någon gjorde repor på min motorhuv på varianten hmm

inte mer än rätt.   

ut me bilen å porta de 18 från bugrun för gott...

de e ingen jävla lekstuga.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

166 Inlägg
14 juni 2011
Tråkigt att det blir skador på bilarna.Jag fick en bula på motorhuven på min scirocco.sen hade jag ett gäng som stod vid min bil och hade öppnat dörrarna och bakluckan när jag inte var där.Tur var så hade jag ett par bekanta som var i närheten...Jag tycker att det blir mer respektlöst för varje år som går där nere men i överlag så var det riktigt bra.

Helt vilse
103 Inlägg
14 juni 2011
Tråkigt o höra att det hände så mycket skit .. Jag bodde på partycampingen men upplevde inga somhelst problem ..  Antar att det var mest skit i finska kurvan?

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.

Professionell amatör
451 Inlägg
14 juni 2011
Jag märkte inte av något stjälande/risande förutom eldandet då, jag tyckte de va lika sköj som vanligt big_smile

AUDI - Four rings to rule them all

Helt vilse
103 Inlägg
14 juni 2011
Jag har lagt upp fler bilder nu. Hittade ett gäng till ifrån banan och lite annat,

Avstängd
1 714 Inlägg
14 juni 2011
evilaudio skrev:
LinuzVr6 skrev:
vi hade bucklor, repor, lacksläpp, borttappad stötfångare och öl både på och i bilen efter att 18!! pers åkte på taket, huven och luckan på våran jetta. hade fruktansvärt roligt tills vakterna hotade med att lyfta ut den med lastaren. haha

honda_nicko skrev:
o ja hade ca 3 burkar med öl smetat över min bil hmm huven taket ena sidan hmm

inte mer än rätt.   

Nu är du väl lite väl hård va?

Så länge dem håller sig till sin egna bil och inte skadar någon annan eller någon annans bil ser jag inga problem.

Folket på sunkjettan såg ut att ha riktigt kul och jag tycker man ska unna dem detta iallafall,
på dem villkor jag precis nämnde såklart.

Polaren känner en kille vid namnet Gurra, en riktig legend, äger landets äldsta Volkswagen, en Kübelwagen, och en massa skoj. Denna killen snackade vi med under festligheterna på lördagskvällen,
och han traskade runt på partycampingen och helt enkelt njöt av atmosfären, festen har alltid varit samma, och vi fick förklarat för oss att det var ingen nyhet att det gick vilt till.
Han hade varit med på 80-talet och han nämnde att innan det vart körförbud efter 20.00 på bugrun så var det förenat med livsfara att vistas på partycampingen då det kom dunebuggys flygande ur skogen på kvällarna och folk ofta var onyktra bakom ratten.

Man lär ju veta om man står på partycampingen att det kan hända saker,
nu ska det naturligtvis inte skadas bilar och jag tycker synd om dem som fått saker stulna och bilarna skadade,
det är idioter som varit framme, ingen tvekan om saken, men människor kommer i alla former,
och alkohol gör folk olika vilda. Så partycampingen medför risken att folk kan snubbla in i din bil och du har ett märke efter deras nitbälte kvar i lacken.

Vi stod dock precis vid partytältet emellan några fina luftkühlers och hade inga som helst bekymmer.
Ta bugrun för vad det är och håll i åtanke att shit happens, välj plats med omsorg.

Det finns många saker som kan förbättras av ledningen men om det händer något vet man aldrig,
det finns ju inte ens varmvatten att duscha i på bugrun så jag håller inte tummarna för att mantorp skärper sig i övrigt.

10 Inlägg
14 juni 2011
vi hade fruktansvärt kul, hälften av folket har ja aldrig sett innan. folk kom å pratade skålade och hade det skit trevligt på våran 1500kronors jetta. det filmades och togs kort och chauffören va NYKTER och gled fram i gångfart så ja ser ingen större fara med det. har varit uppe i några år och då som nu vimlar det av bilar där folk sitter på flak eller hänger ut genom fönster, det hör till. då har jag personligen större problem med alla som körde när dom va bra på lyset, dom kan jag mer än gärna slänga ut..

Emilius skrev:
evilaudio skrev:
LinuzVr6 skrev:

inte mer än rätt.   

Nu är du väl lite väl hård va?

Så länge dem håller sig till sin egna bil och inte skadar någon annan eller någon annans bil ser jag inga problem.

Folket på sunkjettan såg ut att ha riktigt kul och jag tycker man ska unna dem detta iallafall,
på dem villkor jag precis nämnde såklart.

Polaren känner en kille vid namnet Gurra, en riktig legend, äger landets äldsta Volkswagen, en Kübelwagen, och en massa skoj. Denna killen snackade vi med under festligheterna på lördagskvällen,
och han traskade runt på partycampingen och helt enkelt njöt av atmosfären, festen har alltid varit samma, och vi fick förklarat för oss att det var ingen nyhet att det gick vilt till.
Han hade varit med på 80-talet och han nämnde att innan det vart körförbud efter 20.00 på bugrun så var det förenat med livsfara att vistas på partycampingen då det kom dunebuggys flygande ur skogen på kvällarna och folk ofta var onyktra bakom ratten.

Man lär ju veta om man står på partycampingen att det kan hända saker,
nu ska det naturligtvis inte skadas bilar och jag tycker synd om dem som fått saker stulna och bilarna skadade,
det är idioter som varit framme, ingen tvekan om saken, men människor kommer i alla former,
och alkohol gör folk olika vilda. Så partycampingen medför risken att folk kan snubbla in i din bil och du har ett märke efter deras nitbälte kvar i lacken.

Vi stod dock precis vid partytältet emellan några fina luftkühlers och hade inga som helst bekymmer.
Ta bugrun för vad det är och håll i åtanke att shit happens, välj plats med omsorg.

Det finns många saker som kan förbättras av ledningen men om det händer något vet man aldrig,
det finns ju inte ens varmvatten att duscha i på bugrun så jag håller inte tummarna för att mantorp skärper sig i övrigt.

388 Inlägg
14 juni 2011
Visst var det stökigt och så på partycampingen men jag hade iaf riktigt kul och kommer garanterat ner igen. Dock med en värre maskin så man kanske kan prova lite på banan också!! wink hehe

Avstängd
1 714 Inlägg
14 juni 2011
LinuzVr6 skrev:
vi hade fruktansvärt kul, hälften av folket har ja aldrig sett innan. folk kom å pratade skålade och hade det skit trevligt på våran 1500kronors jetta. det filmades och togs kort och chauffören va NYKTER och gled fram i gångfart så ja ser ingen större fara med det. har varit uppe i några år och då som nu vimlar det av bilar där folk sitter på flak eller hänger ut genom fönster, det hör till. då har jag personligen större problem med alla som körde när dom va bra på lyset, dom kan jag mer än gärna slänga ut..

Det är precis detta jag menar, bugrun är en folkfest och även om några idioter repar bilar och grejer så finns det mest fördelar!

Nu hoppas jag du (LinuzVr6) förstod att jag va helt på din sida!

10 Inlägg
14 juni 2011
jodå jag förstod dej, va mer menat mot han som ville ha oss utslängda. absolut en folkfest och i helgen åker vi upp igen. gatebil=)

Emilius skrev:
LinuzVr6 skrev:

Det är precis detta jag menar, bugrun är en folkfest och även om några idioter repar bilar och grejer så finns det mest fördelar!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2011
Emilius skrev:
LinuzVr6 skrev:

Japp BugRun är en folkfest.. inget fjortisparty.

Det finns gott om fördelar men ska det bli bättre måste de yngre förmågorna hållas i schack.

Om jag vill komma till bugrun med en utställningsbil ska jag per automatik portas från partycampingen
för att jag är rädd om min bil?
För vadå? För att det finns snorungar som inte förstår rätt från fel när alkoholen är intagen ibland även innan dess, jag stötte ju för fan på ett helt gäng på söndagsmorgonen som enbart var ute efter bekymmer.

Fler vakter som faktiskt ingriper och att polisen tar ett par varv är bra.

Fest? Absolut! Ha kul? Ja för fan.

MEN!

Man måste inte göra livet surt för alla andra som kanske också vill festa utan att bränna ner hela stället.

De som här ovan inte märkt ett skit av oroligheterna kanske ska dra ner på alkoholen och faktiskt se sig omkring morgonen efter. Det ser lite annorlunda ut då.

Jag ÄLSKAR volkswagen.. och BugRun är mitt sätt att få partaja med likasinnade, för dom som enbart
kommer för stt supa skallen i bitar och orsaka tråkigheter kan ju göra det på fler ställen än BR.

Svara på några enkla frågor..

Varför ska det alltid förstöras och svinas ner? Gör dom det hemma också?

Köras bil på området är ju ok.. men när det blir rent trafikfarligt är det INTE ok, alkohol och bilar hör inte ihop enligt mig. Så varför? Och bara för att det är inhängnat område gör det inte OK! OCH FAN INTE LAGLIGT!

Sen hastigheten på campingområdet.. Är det så jobbigt att hålla ner hastigheten?
Kör på banan om det måste gasas.

Kom till BugRun, ha kul.. Men visa för helvete att ni kan vara människor även efter alkoholen intagits.

Som sagt jag kommer att ta ett snack med ledningen om detta.

Sen en sak till.. Bilförbud efter 20.00 MY ASS!! Det körs bil dygnet runt i princip.
Senast redigerat av Tokken (15 juni 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

17 Inlägg
15 juni 2011
08Jensen skrev:
gy skrev:
08Jensen skrev:
Jag missade jätte mycket bilder på alla fina bilar för batteriet tog slut rätt snabbt =/

träligt hmm hoppas nån annan har fått bilder man såg många ta kort i alla fall frågan bara vart alla hamnar

Jag är lite nyfiken på vart bilderna ifrån de två herrarna som sprang runt med värsting blixt. Ena killen höll hand om blixten o den fota. De måste fått grymt mycket bilder.
mvh

dem finns här: http://darkphoto.smugmug.com/Cars/Bug-R … 23_MCpjM4K
Senast redigerat av Leicy (15 juni 2011)

85 Inlägg
15 juni 2011
Nja!
Var på Bugrun på söndagen för 1a gången o hade rätt stora förväntningar, men blev faktiskt besviken!
Trodde det skulle vara mer av allt.
Dock fanns det många riktigt fina bilar.

Dålig struktur på det hela, bilar stod blandade huller om buller vid utställningen.
Bankörning verkade det inte vara på söndagen, trots att det skulle vara den bästa dagen att åka på för publik.
Kollade lite på strippen, kvalen, 10bilar som körde...nja!
Trodde att om man körde VW fick man åka in på området, för mig jag läst det, men nej nej, ner o parkera på publik parkering.. tackar!
Fick ett program vid entrén, härligt, står säkert tider för dagen så man inte missar nåt.... inte en enda tid fanns det.

Blir säkert en helt annan upplevelse om man åker hela helgen!

I´m a Gubbe !

Helt vilse
103 Inlägg
16 juni 2011
Alpha-X skrev:
Nja!
Var på Bugrun på söndagen för 1a gången o hade rätt stora förväntningar, men blev faktiskt besviken!
Trodde det skulle vara mer av allt.
Dock fanns det många riktigt fina bilar.

Dålig struktur på det hela, bilar stod blandade huller om buller vid utställningen.
Bankörning verkade det inte vara på söndagen, trots att det skulle vara den bästa dagen att åka på för publik.
Kollade lite på strippen, kvalen, 10bilar som körde...nja!
Trodde att om man körde VW fick man åka in på området, för mig jag läst det, men nej nej, ner o parkera på publik parkering.. tackar!
Fick ett program vid entrén, härligt, står säkert tider för dagen så man inte missar nåt.... inte en enda tid fanns det.

Blir säkert en helt annan upplevelse om man åker hela helgen!

Jag kan ju säga somså att söndag morgon åkte alla hem. Jag var kvar till 4 men redan vid 13.00 var campingen helt tom. Så den som sa till dig att söndagen är bäst ljög.

22 Inlägg
17 juni 2011
Första gången jag var på bugrun. Hade skitkul, bodde på partycampingen.Jävligt kul folk o en jävla bra stämning. Mindre kul var det när man vaknade på söndamorgonen och märkte att nån slängt upp hela jävla partytälet på taket på min caddy. som tur blev det inga repor på bilen eller att min komradioantenn gick av, den kostade ju bara 800 kr.
Riktigt kul, men synd med vandalism, man vill ju ha grejerna ifred.
Kommer jag tillbaka 2012? GARANTERAT!

29 Inlägg
17 juni 2011

VW Corrado - Team Kanold

Avstängd
1 714 Inlägg
17 juni 2011
Tokken skrev:
Emilius skrev:
LinuzVr6 skrev:

Japp BugRun är en folkfest.. inget fjortisparty.

Det finns gott om fördelar men ska det bli bättre måste de yngre förmågorna hållas i schack.

Om jag vill komma till bugrun med en utställningsbil ska jag per automatik portas från partycampingen
för att jag är rädd om min bil?
För vadå? För att det finns snorungar som inte förstår rätt från fel när alkoholen är intagen ibland även innan dess, jag stötte ju för fan på ett helt gäng på söndagsmorgonen som enbart var ute efter bekymmer.

Fler vakter som faktiskt ingriper och att polisen tar ett par varv är bra.

Fest? Absolut! Ha kul? Ja för fan.

MEN!

Man måste inte göra livet surt för alla andra som kanske också vill festa utan att bränna ner hela stället.

De som här ovan inte märkt ett skit av oroligheterna kanske ska dra ner på alkoholen och faktiskt se sig omkring morgonen efter. Det ser lite annorlunda ut då.

Jag ÄLSKAR volkswagen.. och BugRun är mitt sätt att få partaja med likasinnade, för dom som enbart
kommer för stt supa skallen i bitar och orsaka tråkigheter kan ju göra det på fler ställen än BR.

Svara på några enkla frågor..

Varför ska det alltid förstöras och svinas ner? Gör dom det hemma också?

Köras bil på området är ju ok.. men när det blir rent trafikfarligt är det INTE ok, alkohol och bilar hör inte ihop enligt mig. Så varför? Och bara för att det är inhängnat område gör det inte OK! OCH FAN INTE LAGLIGT!

Sen hastigheten på campingområdet.. Är det så jobbigt att hålla ner hastigheten?
Kör på banan om det måste gasas.

Kom till BugRun, ha kul.. Men visa för helvete att ni kan vara människor även efter alkoholen intagits.

Som sagt jag kommer att ta ett snack med ledningen om detta.

Sen en sak till.. Bilförbud efter 20.00 MY ASS!! Det körs bil dygnet runt i princip.

Jag vet inte om du har läst mitt tidigare inlägg, jag håller med dig till fullo Tokken.
Ingenting ska behöva förstöras bara för att det är party.

Vet inte om ditt inlägg var riktat emot mig?

Jag skrev även att jag tycker folk får festa hur hårt dem vill bara det inte går ut över någon annan eller någon annans bil. Därför var jag helt inne på att jettan med massa folk på taket är en sån sak som är acceptabel men inte fyllbultar som snubblar in i andras bilar.

Sen det där med "yngre förmågor" kan diskuteras i evighet,
Jag och min polare är "yngre" och vi drack oss fulla och glada sen tog vi våra campingstolar och satte oss på asfalten och kollade på festligheterna på lördagkvällen. Vi sprang inte runt och hoppade på bilar direkt.

För övrigt så lade vi märke till att den som hade vingligast gångstil på hela bugrun var 50+ och bar flakead gul störtkruka, denne person var nära att snubbla in i finnarnas passat som vann pris på söndagen smile

Men jag förstår precis vad du menar och jag är själv orolig för att ta dit en bil som är i toppskick.
Något måste göras och det går inte att lära en gammal hund att sitta, därför kan man helt enkelt inte be folk att sansa sig och tro att det ska funka.

964 Inlägg
17 juni 2011
Efter alla texter och bilder jag sett är BugRun någon slags fjortisfest motsvarigheten till volvoraggarträffarna?

Hade hoppats åka dit men verkar bara vara för dom som inte är under 20?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Helt vilse
103 Inlägg
17 juni 2011
Antonicracing skrev:
Efter alla texter och bilder jag sett är BugRun någon slags fjortisfest motsvarigheten till volvoraggarträffarna?

Hade hoppats åka dit men verkar bara vara för dom som inte är under 20?

fel

Sök