Lossa kamdrev opel rekord p1/p2

katten68
15 juni 2011 · 4 Inlägg

Hejsan jag har en fråga om någon har något bra tipps på hur man får loss fiberdrevet på de gamla opel motorerna behöver byta mitt i min Opel Rekord P2a 62a men det sitter ordentligt fast.

Moneyman_87
16 juni 2011 · 43 Inlägg

köp ett slagdon. Funkar skitbra att banka loss grejer  som sitter som berget.

Ford Galaxie "Gurkan" (1964)
twin_cam Smålänning
16 juni 2011 · 7 877 Inlägg

Mutterknack?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
katten68
16 juni 2011 · 4 Inlägg

Till Twin_cam Tyvärr så fungar det inte med mutterknack då det inte sitter någon mutter.

Till Moneyman_87. Ett slagdon det funderar jag på hur det skall kunna hjälpa. Slå mot centrum av kamaxeln då  eller måste ju ha något som pressar ut själva drevet utan att man har sönder det. Har testat att göra en avdragare och även då hamrat på centrumbulten och även testat att värma lite runt den ringen av metall som sitter runt själva axeln.

Mvh

Mikael

Odmark
8 augusti 2011 · 63 Inlägg

Har samma problem på min. Kom du fram till nån lösning?

RD_87 Skrotsamlare
9 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Det finns specialavdragare, men det finns även universal som brukar funka, speciellt om man inte är rädd om drevet. Slå bort fibermaterialet och prova dig fram på stålbussningen, i värsta fall så finns det ju vinkelslip. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
740_D_GL
12 november 2011 · 2 Inlägg

Hej dom är pressade fast på axlen om ni inte kommit farm till nått man måste ta bort hela kamaxlen hmm

Volvo 744 "brum" (1987)
Dodge Dakota "dodggen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang