2609
Sök

Har just köpt mig en Yamaha Tri Moto 175 ATC. Fler ATC ägare?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Ville bara se om någon annan här har någon ATC eller vet något om vart man kan få tag i delar? Finns mycket på Ebay, men det jag behöver mest är en ny ryckstart och det har jag inte hittat.
https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153139/153139-d98fbab831740a3d7ed4dfa1d18e0480.jpg

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Självlärd
3 083 Inlägg
23 juni 2011
Jäkla fräck mojäng de där. Får man köra den på B-kort?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Jäkla fräck mojäng de där. Får man köra den på B-kort?

Tack vare svenska regler så får den tyvärr inte användas i trafik och med tanke på köregenskaperna på hårda underlag så är det nog tur. smile

Självlärd
3 083 Inlägg
23 juni 2011
Okej. Får hålla koll på blocket efter en sån smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:

Det tycker jag att du ska göra, sjukt kul men fan inte lätt. Det är liksom inte som att köra något annat, det är en helt egen teknik och det kommer nog att ta mig ett tag att bli bra på det.
5-växlad låda med automatisk koppling, knepigt balansförhållande, lätt att åka på bakhjulen & små jävla fotpinnar fixar en mycket speciell & rolig körupplevelse. big_smile

Självlärd
3 083 Inlägg
23 juni 2011
RD_87 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det tycker jag att du ska göra, sjukt kul men fan inte lätt. Det är liksom inte som att köra något annat, det är en helt egen teknik och det kommer nog att ta mig ett tag att bli bra på det.
5-växlad låda med automatisk koppling, knepigt balansförhållande, lätt att åka på bakhjulen & små jävla fotpinnar fixar en mycket speciell & rolig körupplevelse. big_smile

Det låter ju helt underbart smile. Vad kostar en sånhär maskin?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
RD_87 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det beror mycket på tur och vilken storlek, Honda har ju en vaiant på samma sak men den är fyrtaktad. Lite slöare men mycket starkare i botten enligt vad jag har hört. Billigaste jag sett var 6K men det var en 110cc Honda, dyraste jag sett var 14K för en fulldämpad 350cc.
Så mellan 5 & 15K verkar vara vad som finns, lite tråkigt att de försvann. Det beror tydligen på en amerikansk lag från -88, dom körde tydligen ihjäl sig lite väl mycket där borta.

Självlärd
3 083 Inlägg
23 juni 2011
RD_87 skrev:
Volvo142_73a skrev:
RD_87 skrev:

Det beror mycket på tur och vilken storlek, Honda har ju en vaiant på samma sak men den är fyrtaktad. Lite slöare men mycket starkare i botten enligt vad jag har hört. Billigaste jag sett var 6K men det var en 110cc Honda, dyraste jag sett var 14K för en fulldämpad 350cc.
Så mellan 5 & 15K verkar vara vad som finns, lite tråkigt att de försvann. Det beror tydligen på en amerikansk lag från -88, dom körde tydligen ihjäl sig lite väl mycket där borta.

Okej rätt hyggliga priser ändå. Aha då misstänker jag genast att dessa är rätt svåra att få tag i. Synd att folk jämt ska köra ihjäl sig på allt som är roligt.

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
24 juni 2011
Om man är van vid div motorcyklar och crossar så är det ganska riskabelt att köra en sådan. Jag testade en kompis yamaha en gång och då när jag körde och skulle svänga tog jag ner benet av vana för att få balans. Just då kör jag över hela foten med bakhjulet. Gjorde lite ont i foten efter, men det spelade inte så stor roll för det var fan roligt att testa och köra en sådan big_smile

Hell Yeah!

Självlärd
3 083 Inlägg
24 juni 2011
Nilsson13 skrev:
Om man är van vid div motorcyklar och crossar så är det ganska riskabelt att köra en sådan. Jag testade en kompis yamaha en gång och då när jag körde och skulle svänga tog jag ner benet av vana för att få balans. Just då kör jag över hela foten med bakhjulet. Gjorde lite ont i foten efter, men det spelade inte så stor roll för det var fan roligt att testa och köra en sådan big_smile

Tur att jag är van o köra både cross o fyrhjuling o andra liknande fordon då tongue.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Nilsson13 skrev:

Tur att jag är van o köra både cross o fyrhjuling o andra liknande fordon då tongue.

Jag håller med, var ute & drog en rejäl test på en nedlagd crossbana idag, kul som fan men det är inte som att köra något annat. En helt unik teknink. smile
Men vilken jävlans backtagningsförmåga den har!

Sök