Hur tar man bensin från en bil till en annan?

RichiB
29 juni 2011 · 1 866 Inlägg

Har några bilar hemma och några av dem står bara still med ganska mycket bensin i sig...
Hur gör jag för att ta lite bensin från dessa?
skulle detta verktyget fungera?http://biltema.se/sv/Bat/Motor-tillbeho … resistent/

alex_side Neerd
29 juni 2011 · 1 596 Inlägg

ta 2 slangar o sätt en soppa eller spolar pump mellan.. sen koppla till 12 batteri.. går snabbt:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
andre83
29 juni 2011 · 97 Inlägg

gör som tjuvarna sug ut det med slan hah

RichiB
29 juni 2011 · 1 866 Inlägg

alex_side skrev:
ta 2 slangar o sätt en soppa eller spolar pump mellan.. sen koppla till 12 batteri.. går snabbt:)

hehe låter smart men jag har ingen sådan pump över... grrrr men skulle inte det kitet på biltema länken fungera??

torpis Forummoderator
29 juni 2011 · 10 572 Inlägg

Många nyare bilar har tryckuttag lite här och var på bränslesystemet. Exempelvis Volvo S40 har en däckventil på fuelrailen där du kan kroka på en slang som går ned i en dunk.  Starta sedan bilen och vänta...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
RichiB
29 juni 2011 · 1 866 Inlägg

andre83 skrev:
gör som tjuvarna sug ut det med slan hah

hehe har jag redan provat.... gick ej... fick bara massa gaser i mig.... :-(
men du får gärna komma och göra ett försök hehe! :-)

andre83
29 juni 2011 · 97 Inlägg

nej tack ahahahha

RichiB
29 juni 2011 · 1 866 Inlägg

köpte nu den grejen på bilden men det går lik förbannat inte!
slangen kommer inte ner till bränslet! Tror säkert jag tryckt ner 150cm slang och sen är det tvärstopp!!!

thePaavo Proffa
29 juni 2011 · 282 Inlägg

Via påfyllningshålet är det besvärligt på de flesta bilar pga bakslagsluckor mm..
Men handpumpen för båtmotorer har du handen i mitella innan du pumpat 5 liter ens ...wink gjord för att fylla slangen mellan tanken och förgasaren på tex båten, eventuellt även flottören.  Men inga stora mängder wink
Vad är det för bilar?? Om de har insprutning så kör du bara bränslepumpen manuellt vid reläet och kopplar loss vid railen.
I förgasarbil med mekanisk pump så kopplar du in en el-pump och så kör du på wink

Saab 9000 Aero "MapTun Stage 6.5" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang