Onödig / korkad info i bilannonser

Pavva
16 juli 2011 · 1 215 Inlägg

killercow skrev:

Pavva skrev:

killercow skrev:
2 saker jag stört mej på ordentligt nu under morgonen när jag kollat lite bil-annonser mad

1: Året-runt däck............ kan inte folk fatta nån gång att det finns inget som heter året-runt däck. det är fortfarande odubbade vinter däck som folk kör runt med på sommaren. vilket absolut inte rekomenderas då broms sträckan blir vesäntligt längre.



2: Undersidan fick jätte mycket beröm av bes.mannen vid senaste besiktningen..... Vilken besiktning i landet ska man åka till för att få beröm för undersidan av bilen. har bes ett antal bilar utan nån rost under på olika ställen å aldrig fått nått beröm. enda dom brukar säga är typ ja de såg ju bra ut eller här va det ingen rost. men detta räknar inte jag som beröm. om de ska va beröm vill jag mer höra. "ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

du har ju mer naturgummi i MS-däcket så greppet blir ju mycke bättre.

anledningen till att folk byter till "sommardäck" på våren är att MS-däcken slits mer och kostar mer än sommardäck.

Där hade du inte mycket rätt. med ms-däck på sommaren får du längre broms sträcka, däcken har mjukare gummi som slits mer och ger ett sämre grepp på varm asfalt.

Jag kan ge källa till min info
http://www.dackinfo.se/

Så nu kan du vara snäll å ge källa på din info att dubbfria vinter däck skulle ha bättre grepp på sommaren än sommardäck har.

jag erkänner, jag hade fel. har för mig någon sa de (lärare på skolan) meen jag kanske missminner mig wink

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Nitrometanskada Gött mos
16 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Adeno skrev:
`` endast Tjejkörd´´ tycker jag känns onödigt att skriva

Ja det betyder ingenting. De finns tjejer som kör som fan!

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
trippelturbo Trucker
16 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Adeno skrev:
`` endast Tjejkörd´´ tycker jag känns onödigt att skriva

Ja det betyder ingenting. De finns tjejer som kör som fan!

Haha, en tjej på jobbet har en V50 T5, o som hon kör !! fast det roliga är att skulle hon nångång sälja den är det ingen som misstänker hårdkörning, men säljer jag den så kollar halva Sverige bort :p.

Ung kille + T5 = Nej, tack!

"Tjejer är lugna i trafiken, dom är medvetna om riskerna..."

Jaså!

Fart missbrukare
Andromeda Rumpmas
16 juli 2011 · 3 860 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Nitrometanskada skrev:

Adeno skrev:
`` endast Tjejkörd´´ tycker jag känns onödigt att skriva

Ja det betyder ingenting. De finns tjejer som kör som fan!

Haha, en tjej på jobbet har en V50 T5, o som hon kör !! fast det roliga är att skulle hon nångång sälja den är det ingen som misstänker hårdkörning, men säljer jag den så kollar halva Sverige bort :p.

Ung kille + T5 = Nej, tack!

"Tjejer är lugna i trafiken, dom är medvetna om riskerna..."

Jaså!

Jag är knökfull med patriarkala fördomar, men jag har uppfattningen att kvinnor kan förstöra mer i rent naivt oförstånd än en busgrabb kan göra med vilje wink

Typ "oj, stod det en bil där", "Älskling, har vi någon spolarvätska (oljetryckslampan lyst i 2 mil)"

Fick nyss stanna för en dam på parkeringen som fick bilen att hoppa över trottoarkanten in och körde 100 m blint på en trafikerad parkering medan hon noggrant granskade fejjan i spegeln på solskyddet roll

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
trippelturbo Trucker
16 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Andromeda skrev:

BMWgrabben skrev:

Nitrometanskada skrev:

Ja det betyder ingenting. De finns tjejer som kör som fan!

Haha, en tjej på jobbet har en V50 T5, o som hon kör !! fast det roliga är att skulle hon nångång sälja den är det ingen som misstänker hårdkörning, men säljer jag den så kollar halva Sverige bort :p.

Ung kille + T5 = Nej, tack!

"Tjejer är lugna i trafiken, dom är medvetna om riskerna..."

Jaså!

Jag är knökfull med patriarkala fördomar, men jag har uppfattningen att kvinnor kan förstöra mer i rent naivt oförstånd än en busgrabb kan göra med vilje wink

Typ "oj, stod det en bil där", "Älskling, har vi någon spolarvätska (oljetryckslampan lyst i 2 mil)"

Fick nyss stanna för en dam på parkeringen som fick bilen att hoppa över trottoarkanten in och körde 100 m blint på en trafikerad parkering medan hon noggrant granskade fejjan i spegeln på solskyddet roll

Det där är så j-a vanligt, att dom ska sminka sig o allt under körning.
Det är fortfarande jag o du som är riskerna, enligt statisk självklart!!

Fart missbrukare
Nitrometanskada Gött mos
16 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Andromeda" skrev:
Jag är knökfull med patriarkala fördomar, men jag har uppfattningen att kvinnor kan förstöra mer i rent naivt oförstånd än en busgrabb kan göra med vilje wink

:

lol Hahahhaha! Den va bra!


Ja känner en tjej som kör Golf 2:a o hon varvstoppsväxlar nästan alltid

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Dotzie
17 juli 2011 · 492 Inlägg

Nu ska jag aldrog mer skriva tjejkörd i mina annonser.....det får bli... min morfars pärla säljes med sorg....nyskick med fräscha lameller ;D

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
killercow
17 juli 2011 ·

http://www.blocket.se/varmland/Opel_Kad … 13&w=3

här har vi en som struntar i att lämna ut lite viktig info kanske.

Bilen rullar fint. men knappast lagligt då den senast bes för 2,5 år sen. vilket tydligen inte var intressant att skriva

Masquerade Aldrig nöjd
17 juli 2011 · 804 Inlägg

killercow skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Kad … 13&w=3

här har vi en som struntar i att lämna ut lite viktig info kanske.

Bilen rullar fint. men knappast lagligt då den senast bes för 2,5 år sen. vilket tydligen inte var intressant att skriva

Förväntar man sig annat med en bil för 1500kr? tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.
killercow
17 juli 2011 ·

Masquerade skrev:

killercow skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Kad … 13&w=3

här har vi en som struntar i att lämna ut lite viktig info kanske.

Bilen rullar fint. men knappast lagligt då den senast bes för 2,5 år sen. vilket tydligen inte var intressant att skriva

Förväntar man sig annat med en bil för 1500kr? tongue

nej man kollar väl upp de själv. men biten bes + skattad eller ej vill man väl gärna ska framgå i annonsen

Evildan
17 juli 2011 ·

genier som skriver, besiktad, skattad, försäkrad och inregistrerad.
är bilen inte inregistrerad är det omöjligt att ha den bes, sk o förs.
sen verkar många ha svårt att fatta att försäkringen är personlig och följer således inte bilen vid avyttring.

kom på en klassiker till som vissa "kunniga" ägare skriver: bilen har rak v6.

Senast redigerat av Evildan (17 juli 2011)

Andromeda Rumpmas
17 juli 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Kad … 13&w=3

här har vi en som struntar i att lämna ut lite viktig info kanske.

Bilen rullar fint. men knappast lagligt då den senast bes för 2,5 år sen. vilket tydligen inte var intressant att skriva

Kul att endast seriösa behöver höra av sig smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Evildan
18 juli 2011 ·

en nyklassiker som blir mer och mer vanlig är "nybesiktigad"

http://www.blocket.se/stockholm/Mistubi … 12&w=2
när man kollar upp bilen på https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP … ordon.aspx visar det sig att bilen är bes 2011-01-25 och ska således snart in igen då den har slutsiffra 9

Senast redigerat av Evildan (18 juli 2011)

trippelturbo Trucker
18 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Evildan skrev:
en nyklassiker som blir mer och mer vanlig är "nybesiktigad"

http://www.blocket.se/stockholm/Mistubi … 12&w=2
när man kollar upp bilen på https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP … ordon.aspx visar det sig att bilen är bes 2011-01-25 och ska således snart in igen då den har slutsiffra 9

Oxå sätt det i ett antal annonser. Ser det som en indirekt lurendrejeri!

Nyservad, nybesiktigad och skatten är betald!

Möjligen nyservad, men allt annat är ju påhitt ju! Skattades och besiktigades för typ ett halvårsen. vart får han/hon "ny" ifrån?

Fart missbrukare
Mazdakillen Motormontör
18 juli 2011 · 437 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

Fjellner skrev:
Om en bil skulle vara 99% rostfri skulle jag backa direkt.
Om bilen väger 1500kg så är det alltså 15kg rost, inget att hurra över direkt!

där har du en poäng tongue

lol haha tummen upp, det är fan sant... vem fan vill ha en dyr bil som består av 15 kilo rost.
jag menar tittar man på en nyare bilannons så skriver ju skitmånga om typ en bil från -07 osv 99% rostfri

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Peggy_red
19 juli 2011 · 142 Inlägg

Mazdakillen skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

Fjellner skrev:
Om en bil skulle vara 99% rostfri skulle jag backa direkt.
Om bilen väger 1500kg så är det alltså 15kg rost, inget att hurra över direkt!

där har du en poäng tongue

lol haha tummen upp, det är fan sant... vem fan vill ha en dyr bil som består av 15 kilo rost.
jag menar tittar man på en nyare bilannons så skriver ju skitmånga om typ en bil från -07 osv 99% rostfri

märkliga bilar ni har som väger 1500 kg o allt kan rosta på dom eller?! hört talas om inredning mm som säkert väger 250-300 kg så det blir inga 15 kg rost ha ha

Marticus Meldem
19 juli 2011 · 917 Inlägg

Peggy_red skrev:

Mazdakillen skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

där har du en poäng tongue

lol haha tummen upp, det är fan sant... vem fan vill ha en dyr bil som består av 15 kilo rost.
jag menar tittar man på en nyare bilannons så skriver ju skitmånga om typ en bil från -07 osv 99% rostfri

märkliga bilar ni har som väger 1500 kg o allt kan rosta på dom eller?! hört talas om inredning mm som säkert väger 250-300 kg så det blir inga 15 kg rost ha ha

vi säger att allt rostbart väger 1000 kg då....... från en bil som väger 1900 kg. Helt rimligt eller?.......

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Pedaal
19 juli 2011 · 601 Inlägg

Evildan skrev:
genier som skriver, besiktad, skattad, försäkrad och inregistrerad.
är bilen inte inregistrerad är det omöjligt att ha den bes, sk o förs.
sen verkar många ha svårt att fatta att försäkringen är personlig och följer således inte bilen vid avyttring.

kom på en klassiker till som vissa "kunniga" ägare skriver: bilen har rak v6.

Han vill väl bara påpeka att det inte är en skev V6 lol

HalfShell
20 juli 2011 · 162 Inlägg

Det är kul att folk skriver bytesvärdet 20k högre än säljpriset, har inte fattat mig på det. Lägger de till en 20k för att de kan tänka sig byta eller vill de bara byta med en bil som är värd mer än sin egna? Värdet på bilen stiger ju inte för att man vill byta.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Andromeda Rumpmas
20 juli 2011 · 3 860 Inlägg

HalfShell skrev:
Det är kul att folk skriver bytesvärdet 20k högre än säljpriset, har inte fattat mig på det. Lägger de till en 20k för att de kan tänka sig byta eller vill de bara byta med en bil som är värd mer än sin egna? Värdet på bilen stiger ju inte för att man vill byta.

Man tar ju en betydligt högre risk när man byter till sig en bil istället för kontanter. 90% av alla som vill byta istället för att betala reda pengar lär ju vara ute efter att göra sig av med en bil med problem som kanske inte är sådär jätteuppenbara att de märks på en gång, typ drar olja eller så. Därför tycker jag att det är ett helt rimligt förfarande.

Irriterar du dig på det för att du är en sån där besvärlig jäkel som vill byta istället för att casha upp? wink

Senast redigerat av Andromeda (20 juli 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang