Onödig / korkad info i bilannonser

gamlingen
28 juli 2011 · 5 198 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Saab_Diana skrev:
Ni verkar vara helt besatta av milen

Delar ska ju bytas med milen lopp, så på så sätt är man smått besatt. Annars hade det i mina ögon knappt nån betydelse. Min har gått 26500, går som en klocka!! När jag köpte den fick jag en del motstånd om att den gått långt o att de e en saab (saab e ju inga bra bilar..).

Säjer dom som aldrig haft en saab iaf... men vi som har /haft vet ju bättre

Saab_Diana
28 juli 2011 · 401 Inlägg

gamlingen skrev:

BMWgrabben skrev:

Saab_Diana skrev:
Ni verkar vara helt besatta av milen

Delar ska ju bytas med milen lopp, så på så sätt är man smått besatt. Annars hade det i mina ögon knappt nån betydelse. Min har gått 26500, går som en klocka!! När jag köpte den fick jag en del motstånd om att den gått långt o att de e en saab (saab e ju inga bra bilar..).

Säjer dom som aldrig haft en saab iaf... men vi som har /haft vet ju bättre

min hade gått 24k mil när jag köpte den 2008,passerade 37k mil med den häromdagen,går som fan endå..
Fast ok,jag kanske inte skulle köpa en bil som gått så långt men det känns ju såklart bättre när det är man själv som kört dom milen.

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
HalfShell
28 juli 2011 · 162 Inlägg

"Uppskattar effekten till ca. 350-420hk"

Palla tumma på 70hk :p

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
trippelturbo Trucker
28 juli 2011 · 2 710 Inlägg

HalfShell skrev:
"Uppskattar effekten till ca. 350-420hk"

Palla tumma på 70hk :p

O de e ju fortfarande uppskattning big_smile. Kanske tom är 250hk tongue

Fart missbrukare
HalfShell
28 juli 2011 · 162 Inlägg

BMWgrabben skrev:

HalfShell skrev:
"Uppskattar effekten till ca. 350-420hk"

Palla tumma på 70hk :p

O de e ju fortfarande uppskattning big_smile. Kanske tom är 250hk tongue

Ja, likadant en kille som skriver att bilen har 600hk, men 450hk på hjulen. Låter inte helt rätt i mina öron.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
killercow
28 juli 2011 ·

förstår inte riktigt när folk inte kan sätta jämna 100lappar eller 1000lappar i priset.

tex 10,999 varför inte 11,000? ingen direkt som vill ha en krona tillbaks ändå.
kan i och för sig förstå att det ser lite billigare ut även om man vet det ändå är 11,000 bilen kostar.

men som idag såg jag en bil dom ville ha 14,365kr för å en annan dag såg jag en för 7,444kr

schnauz
28 juli 2011 · 1 758 Inlägg

killercow skrev:
förstår inte riktigt när folk inte kan sätta jämna 100lappar eller 1000lappar i priset.

tex 10,999 varför inte 11,000? ingen direkt som vill ha en krona tillbaks ändå.
kan i och för sig förstå att det ser lite billigare ut även om man vet det ändå är 11,000 bilen kostar.

men som idag såg jag en bil dom ville ha 14,365kr för å en annan dag såg jag en för 7,444kr

Håller med! I butiker gör de ju ofta så, för att vi undermedvetet tycker att det är "stor" skillnad på 9,80 och 10,00. Men en bil för 10,999? En spänn mot 10,999 är så lite att det är skit samma. Undrar vad säljaren skulle säga om man insisterade på att få växel?

killercow
28 juli 2011 ·

kollade en bil på en bilfirma ,"seriös" märkes firma, för några år sen.
enligt säljaren hade bilen gått ca 4000mil vilket med tanke på skicket lät väldigt skumt.
jag ifråga satte så klart detta. men han hävdade att 4000mil var rätt
detta var en sån där bil där mätaren slår runt vid 10,000mil. så jag kollade med vägverket som de hette då och mycket riktigt 14,000mil. När jag påpekade detta för säljaren så blev han små irriterad men han skulle ordna till de i infon. pratade även med chefen som stod å beklagade sig över att dom hade fått fel info ang milen å försökte bjuda på vinter däck om jag ändå köpte bilen för utsatt pris bla bla (långt över överpris med dom verkliga milen) blev ingen deal.
Sen var jag där ca 1 mån efter tror ni f*n inte det står 4000mil än på lappen i rutan å samma pris...
Där köper jag aldrig nån bil...

så miltalen är viktiga för mycket av priset på en bil ligger just på antal mil

s0l0m0n
28 juli 2011 ·

Nu när jag läst igenom mestadels av tråden så inser jag att fan vilket idiot till korkad säljare jag är sad Faller för fan på var och varannan punkt ni radat upp! Får nog tänka till nästa gång innan jag kastar upp en annons på blocket! wink

killercow
28 juli 2011 ·

Som jag ser de så hatar jag annonser där dom sitter å radar upp standard saker en efter en:

Volvo V70 -09

Cd-spelare
ACC
Färddator
Stolsvärme
Eluppvärmd bakruta
El-hissar
El-speglar
Antispinn
ABS bromsar
Motor
Dörrar
Tak
Hjul
Avgassystem
Broms
Ratt
3! Pedaler

Andromeda Rumpmas
28 juli 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
Som jag ser de så hatar jag annonser där dom sitter å radar upp standard saker en efter en:

Volvo V70 -09

Cd-spelare
ACC
Färddator
Stolsvärme
Eluppvärmd bakruta
El-hissar
El-speglar
Antispinn
ABS bromsar
Motor
Dörrar
Tak
Hjul
Avgassystem
Broms
Ratt
3! Pedaler

Vi har förstått det! smile

Acc är väl däremot inte standard på de flesta bilar. Men lika bra att skriva elspeglar och sådant. Annars ringer det en massa folk och frågar om det finns. Jag har prövat att skriva "all vanlig utrustning för modellen plus x och x osv" men det hjälper ju inte om folk inte vet vad vanlig utrustning för modellen är, eller hur? smile

Senast redigerat av Andromeda (28 juli 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juli 2011 · 14 077 Inlägg

killercow skrev:
Som jag ser de så hatar jag annonser där dom sitter å radar upp standard saker en efter en:

Volvo V70 -09

Cd-spelare
ACC
Färddator
Stolsvärme
Eluppvärmd bakruta
El-hissar
El-speglar
Antispinn
ABS bromsar
Motor
Dörrar
Tak
Hjul
Avgassystem
Broms
Ratt
3! Pedaler

Eller 2 pedaler, haha!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Andromeda Rumpmas
28 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Vettemannen skrev:

killercow skrev:
Som jag ser de så hatar jag annonser där dom sitter å radar upp standard saker en efter en:

Volvo V70 -09

Cd-spelare
ACC
Färddator
Stolsvärme
Eluppvärmd bakruta
El-hissar
El-speglar
Antispinn
ABS bromsar
Motor
Dörrar
Tak
Hjul
Avgassystem
Broms
Ratt
3! Pedaler

Eller 2 pedaler, haha!!! smile

/Benny

Mongolåda menar du, för dom som inte klarar av att hantera tre pedaler? wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
THEBADGUY Gorgilus addictus
28 juli 2011 · 4 737 Inlägg

Värsta jag vet är när folk, som t ex säljer en Golf vr6(bara exempel) sen skriver dom att den är chippad till 210-220 hk. På en sugmotor?! tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juli 2011 · 14 077 Inlägg

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:

killercow skrev:
Som jag ser de så hatar jag annonser där dom sitter å radar upp standard saker en efter en:

Volvo V70 -09

Cd-spelare
ACC
Färddator
Stolsvärme
Eluppvärmd bakruta
El-hissar
El-speglar
Antispinn
ABS bromsar
Motor
Dörrar
Tak
Hjul
Avgassystem
Broms
Ratt
3! Pedaler

Eller 2 pedaler, haha!!! smile

/Benny

Mongolåda menar du, för dom som inte klarar av att hantera tre pedaler? wink

Hehe!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
HalfShell
28 juli 2011 · 162 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Värsta jag vet är när folk, som t ex säljer en Golf vr6(bara exempel) sen skriver dom att den är chippad till 210-220 hk. På en sugmotor?! tongue

Det är väldigt många som tror att nytt luftfilter+avgassystem ger 40-50hk. Dåligt om du frågar mig :p

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Gbgarn VW frälst
28 juli 2011 · 242 Inlägg

HalfShell skrev:

THEBADGUY skrev:
Värsta jag vet är när folk, som t ex säljer en Golf vr6(bara exempel) sen skriver dom att den är chippad till 210-220 hk. På en sugmotor?! tongue

Det är väldigt många som tror att nytt luftfilter+avgassystem ger 40-50hk. Dåligt om du frågar mig :p

ja och om man byter ngt får man ochså räkna bort de hästarna wink inte bara lägga till!

ps. flames stripes ger inte extra hästar! big_smile

Senast redigerat av Gbgarn (28 juli 2011)

VW, om volket själv får wälja!
Volkswagen Corrado G60 "ReTarD" (1990)
Volkswagen Polo TSI 1.2T Facelift "Optimerad av EDGE Performance" (2017)
Mattsson_91 Självlärd
28 juli 2011 · 3 083 Inlägg

Gbgarn skrev:

HalfShell skrev:

THEBADGUY skrev:
Värsta jag vet är när folk, som t ex säljer en Golf vr6(bara exempel) sen skriver dom att den är chippad till 210-220 hk. På en sugmotor?! tongue

Det är väldigt många som tror att nytt luftfilter+avgassystem ger 40-50hk. Dåligt om du frågar mig :p

ja och om man byter ngt får man ochså räkna bort de hästarna wink inte bara lägga till!

ps. flames stripes ger inte extra hästar! big_smile

VAH? Gör dom inte? sad. Då trodde jag fel när jag körde moppe då hmm

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Mack Forum- och sitemoderator
28 juli 2011 · 26 167 Inlägg

killercow skrev:
förstår inte riktigt när folk inte kan sätta jämna 100lappar eller 1000lappar i priset.

tex 10,999 varför inte 11,000? ingen direkt som vill ha en krona tillbaks ändå.
kan i och för sig förstå att det ser lite billigare ut även om man vet det ändå är 11,000 bilen kostar.

men som idag såg jag en bil dom ville ha 14,365kr för å en annan dag såg jag en för 7,444kr

I och för sig var det en ganska jämn summa jag köpte V70:in för när jag köpte den - dvs 29.500:- - men när jag lite på skoj försökte pruta en femhundring så var det stopp. Tror det var en kul grej han antingen bara ville minnas, eller så var det en regel, eftersom bilen dessutom just då hade rullat nästan lika långt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
killercow
29 juli 2011 ·

AirOne skrev:

killercow skrev:
förstår inte riktigt när folk inte kan sätta jämna 100lappar eller 1000lappar i priset.

tex 10,999 varför inte 11,000? ingen direkt som vill ha en krona tillbaks ändå.
kan i och för sig förstå att det ser lite billigare ut även om man vet det ändå är 11,000 bilen kostar.

men som idag såg jag en bil dom ville ha 14,365kr för å en annan dag såg jag en för 7,444kr

I och för sig var det en ganska jämn summa jag köpte V70:in för när jag köpte den - dvs 29.500:- - men när jag lite på skoj försökte pruta en femhundring så var det stopp. Tror det var en kul grej han antingen bara ville minnas, eller så var det en regel, eftersom bilen dessutom just då hade rullat nästan lika långt.

Tänk om de vore så att man fick betala 1kr per mil bilen gått när man köper den smile

Då hade jag köpt massa nya bilar å bara kört sen sålt dom rik man skulle blivit lol

Eller inte. ingen vidare tim lön kanske snitt 70km/h = 7kr/h - soppa 10kr/mil = -3kr/h sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang