Onödig / korkad info i bilannonser

killercow
1 juli 2011 ·

"går bra" känns rätt onödigt utgår man inte från att den går bra om det inte står nått annat smile

Niklas1987 NO
2 juli 2011 · 2 182 Inlägg

Hitta en bra annons.

"Säljer bilen för jag har för många objekt" Sen står det längst ner i annonsen "Eventuellt byte annat objekt", hade han/hon inte för många objekt tongue

Kan reta mig på när folk gör JÄTTELÅNGA listor på all utrustning, å då menar jag ALL utrustning.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Knugcab
2 juli 2011 · 5 111 Inlägg

Såg för ett par år sedan en bil där "omlackerad 1991" användes som försäljningsargument...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
zoopåse
2 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Såg för ett par år sedan en bil där "omlackerad 1991" användes som försäljningsargument...

Säker på att det var ett försäljningsargument? Det kan ju vara info om att "om du kommer hit och tror att lacken är original så blir du besviken."

Har hittat flera sådana som Niklas1987 nämnde.

"Säljes pga husköp...", "...är inte i behov av pengar".

Dirq
2 juli 2011 · 305 Inlägg

jag tycker inte om när folk sätter priser som typ 10:- där man ska skriva i priset eller sätter annat skit än sitt namn på sig sälva där det ska skrivas i.

Går man in för att leta efter en billig pendlar(skit) bil och så dycker det upp praktist taget nya bilar när man vill ha fram dom billigaste.
Hur mångar bilar kan man inte hitta som sälgs av volvo eller saab enlite namnen.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Pavva
2 juli 2011 · 1 215 Inlägg

rgt skrev:

schnauz skrev:
"Tjejkörd" är en favorit också. Vad innebär tjejkörd?
Tokslut koppling, aldrig servad, skrapade fälgar, repade stötfångare och luktar fisk?

...och handväskan hängande på choken? Hackandes på femmans växel i 12 km/tim runt hörnen i stan?

Ja, det är en av mina favoriter också. smile

åsa-nisse wink


När folk skriver att dom bytt t.ex generator, turbo osv. till "bättre begagnade".

Det gör ju bilen varken bättre eller sämre.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Slash Saabifierad
2 juli 2011 · 2 026 Inlägg

Jimmy_N skrev:
Obs bilen är skitig på bilderna! - Nähe det menar du inte tänker man i bland. Och hur jobbigt är det att tvätta bilen innan man tar bilderna?

Eller:
"Har precis tvättat bilen" - Tvättar säljaren den så sällan att det är värt att berätta?
"Ska precis tvätta bilen" - Kanske smartare att göra det innan säljaren lägger ut annonsen alternativt smyga in det när någon kommer utan att skryta om det?
"Tänkte tvätta bilen till helgen" - Jag är inte intresserad vad säljaren tänkte göra i helgen tongue
"Bilen är alltid tvättad för hand i min ägo" - Oki men hur var det med dom 15 andra då?? hmm



Sedan några andra:
"Precis bytt en tändkabel, kanske bra att byta alla" - Varför inte byta alla när du ändå är igång?
"Lite luft i ena bakdäcket" - Kanske bra att återgärda det och strunta i att nämna det big_smile
"Har aldrig varit vinterkörd i min ägo" - Skönt att veta att bilen inte rullat i snön det senaste året av totalt 18 år tongue
"Gått 15000 mil men trippen har aldrig fungerat" - Intressant roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
2 juli 2011 · 1 948 Inlägg

Säljer PGA: Platsbrist men bytes gärna mot(XXX)....

Senast redigerat av AcesHigh666 (2 juli 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Gbgarn VW frälst
2 juli 2011 · 242 Inlägg

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_c … 15&w=1

Kanske inte så onödig men tyckte att 6växlad cd låter fint tongue

VW, om volket själv får wälja!
Volkswagen Polo TSI 1.2T Facelift "Optimerad av EDGE Performance" (2017)
Volkswagen Corrado G60 "ReTarD" (1990)
killercow
2 juli 2011 ·

Är onödigt störande med saker som folk kallar "utrustad med"
Särskilt om de tex handlar om en 5 år gammal v70 så är inte följande extra utrustning enligt mej:

*ac
*elhissar
*elspeglar
*airbag
*cd-spelare?!
*fjärrstyrt c-lås

Finns garanterat mer. hade de varit en 20år gammal bil då hade de varit extra utrustning. men på nyare bilar är detta helt onödigt att skriva då det mer eller mindre är standard

jes
2 juli 2011 · 582 Inlägg

killercow skrev:
Är onödigt störande med saker som folk kallar "utrustad med"
Särskilt om de tex handlar om en 5 år gammal v70 så är inte följande extra utrustning enligt mej:

*ac
*elhissar
*elspeglar
*airbag
*cd-spelare?!
*fjärrstyrt c-lås

Finns garanterat mer. hade de varit en 20år gammal bil då hade de varit extra utrustning. men på nyare bilar är detta helt onödigt att skriva då det mer eller mindre är standard

lägg därtill
*servo styrning
*abs bromsar

hej
Dotzie
2 juli 2011 · 485 Inlägg

smile...det var ju intressant denna diskussion....jag har reflekterat över samma.....en klassiker på senare tid är ju också....bilen är i nästan nyskick åsså rabblar upp diverse fördelar sedan kommer det som en smäll på käften...." och nu till det tråkiga...typ bilens motor har exploderat men kan fixas lätt av den som orkar...smile

Detta med bud är ju helt outstanding sjukt...du vet väl vad du vill ha för din bil...skriv då ut priset så får diskussionen starta där.....till det hör ju också...." jag kastar alla skambud i papperskorgen"...jaha...och....men sätt för fan ut priset då..smile

Min gamla morfar sa ofta...det finns folk till allting..big_smile

My car Brings Me Women
killercow
2 juli 2011 ·

jes skrev:

killercow skrev:
Är onödigt störande med saker som folk kallar "utrustad med"
Särskilt om de tex handlar om en 5 år gammal v70 så är inte följande extra utrustning enligt mej:

*ac
*elhissar
*elspeglar
*airbag
*cd-spelare?!
*fjärrstyrt c-lås

Finns garanterat mer. hade de varit en 20år gammal bil då hade de varit extra utrustning. men på nyare bilar är detta helt onödigt att skriva då det mer eller mindre är standard

lägg därtill
*servo styrning
*abs bromsar

Absolut ingen onödig info på en bil modell äldre. men snälla på en ny bil...
är ju standard.

här kommer mer utrustning på nyare bilar som är onödiga att nämna för dom mer eller mindre är standard i alla:

*startspärr
*sätesvärme!

Muttley
2 juli 2011 ·

Suavecito skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Mormors_Opel_Corsa_1_2_Comf_E_34489451.htm?ca=9&w=2

Måste säga att jag inte fattar varför den skulle vara så störig ?. Om mormor blivit senil-dement eller något annat så är de ju förståeligt att hon inte kan sälja och barnbarnen vill påpeka att de är en gamling som kört. Perfekt så man vet de innan.

RD_87 Skrotsamlare
2 juli 2011 · 4 031 Inlägg

tkd_rille skrev:

Suavecito skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Mormors_Opel_Corsa_1_2_Comf_E_34489451.htm?ca=9&w=2

Måste säga att jag inte fattar varför den skulle vara så störig ?. Om mormor blivit senil-dement eller något annat så är de ju förståeligt att hon inte kan sälja och barnbarnen vill påpeka att de är en gamling som kört. Perfekt så man vet de innan.

Tantkörd betyder väl många småbucklor & dålig koppling. Fördelarna är väl välservad & inte buskörd, knappt varmkörd. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Mazdakillen Motormontör
2 juli 2011 · 437 Inlägg

Woogensea skrev:

zoopåse skrev:
Inte bra att skriva vad som inte finns, blir mindre intresse för bilen. Extrautrustning brukar inte vara sådant som man absolut måste ha men det är ett plus när det finns. Måste man ha farthållare så söker man på det och då är det bra om det står.

Om folk väljer mellan flera olika bilmodeller så kan det vara bra att beskriva vad som är bra med modellen också.


Onödigt är att skriva vilka man inte vill ha kontakt med. Det säger ju bara att säljaren är otrevlig.

Jo, jag håller med dej, men jag retar mig så förbannat på det ibland....beror ju givetvis lite på vilken bil man är ute å tittar efter, men iaf på nyare volvo så tycker jag det är överflödigt.

MEn iofs att säljaren skriver vilka han/hon vill ha kontakt med är iofs relativt vettigt.
Kompis... neeej du är inte min kompis så inga kompispriser.
Sista pris ja det är både första å sista.. no money dont come!!!!
Som jag brukar säga ska man göra buisness så ska det göras utan bullshit å några kompis priser osv... har man satt ett pris så är det det som gäller... tex skulle jag sälja en bil för 50 papp så har du bara 49500 så får man skyssa mina fötter sen kanske vi kan disskutera prut om man inte har redan skrivit viss prutmån.
Men det är nog bra många som ringer och bara måste få pruta för prutandes skull.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Mazdakillen Motormontör
2 juli 2011 · 437 Inlägg

1.... lånade bilder... inte min på bild men nästan likadan HUmm alltså lite rostigare, lite mera lackskador eller vad?

2. Inget nummer... nähäpp hur ska man då få en snabb kontakt.

3. Tex om man tittar på en Audi på blocket en gammal Audi 100 -89.... Bilen säljes av Audi.
Bullshitt säger jag bara... tror knappast att Din Bil eller någon Audihandlare skulle sälja en sådan där.

4. Fint skick dock lite småfix och ingen mera info... hum okej nu kom vi dit att allt är relativt, Ventilsallad... småfix?? Stenskott småfix??? allt är relativt.

5 Personer som låte någon annan sälja bilen åt en... Polarn var å kolla på en bil han skulle ha som bruksbil en 900 å enligt ägaren var den fin, å den var så bra osv osv osv bla bla bla när han kom fram så var den ju rena rama ölkälken.... låååångt ifrån det ägaren påstog att den var och dessutom var han  någon inte på plats men inte så långt ifrån heller men det var väl tur för han då för det hade kunnat bli lite livat annars.

Detta var väl min topp fem... det går juatt bygga vidare utan några som helst problem

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
killercow
2 juli 2011 ·

Mazdakillen skrev:

Woogensea skrev:

zoopåse skrev:
Inte bra att skriva vad som inte finns, blir mindre intresse för bilen. Extrautrustning brukar inte vara sådant som man absolut måste ha men det är ett plus när det finns. Måste man ha farthållare så söker man på det och då är det bra om det står.

Om folk väljer mellan flera olika bilmodeller så kan det vara bra att beskriva vad som är bra med modellen också.


Onödigt är att skriva vilka man inte vill ha kontakt med. Det säger ju bara att säljaren är otrevlig.

Jo, jag håller med dej, men jag retar mig så förbannat på det ibland....beror ju givetvis lite på vilken bil man är ute å tittar efter, men iaf på nyare volvo så tycker jag det är överflödigt.

MEn iofs att säljaren skriver vilka han/hon vill ha kontakt med är iofs relativt vettigt.
Kompis... neeej du är inte min kompis så inga kompispriser.
Sista pris ja det är både första å sista.. no money dont come!!!!
Som jag brukar säga ska man göra buisness så ska det göras utan bullshit å några kompis priser osv... har man satt ett pris så är det det som gäller... tex skulle jag sälja en bil för 50 papp så har du bara 49500 så får man skyssa mina fötter sen kanske vi kan disskutera prut om man inte har redan skrivit viss prutmån.
Men det är nog bra många som ringer och bara måste få pruta för prutandes skull.

När jag köpte saaben för många år sen prutade säljaren ner priset själv på plats från 15,000 till 11,000 för han upptäckt att s-däcken kanske snart behövdes bytas å han å dom borde kosta runt 1000kr st sa han. att jag sen hade betalat 15,000 i vilket fall sa ja ju inte. sen drog han av 1000kr till för tankmätaren lös så jag nog var tvungen tanka. men där var ja snäll å satte stopp å tog tankningen på mej. så inte bara köparen som prutar.

dkws2
2 juli 2011 · 176 Inlägg

Såg en corsa på blocket häromdan han hade trimmat den lite... Bygg om den till bakhjulsdrift så har du en jätte rolig bil...eller släng på en turbo så piskar du alla i stan,,, bara å bara

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juli 2011 · 14 058 Inlägg

dkws2 skrev:
Såg en corsa på blocket häromdan han hade trimmat den lite... Bygg om den till bakhjulsdrift så har du en jätte rolig bil...eller släng på en turbo så piskar du alla i stan,,, bara å bara

Ja, precis......bara å bara!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang