Bromsarna bak har en förmåga att kärva till sig rejält, har fått renovera/smörja upp mina bromsok bak ett par gånger men bortsett från det, väldigt problemfritt. Har en -04 som gått snart 11000 mil varav de senaste 2500 milen med mig bakom ratten.
S-linepaketet, såväl utvändigt som invändigt ser jag som en fördel. Sportstolarna med halvskinn är grymt bekväma även på långresor (gillas dock inte av alla).
Se upp med kamremsbyten också, inte vansinnesdyrt på dessa men är det gjort nyligen så slipper du en utgift på runt 4000. Vattenpump och nån mer rem byts i samband med detta.
Helt skottsäker är antaligen inte motorn... dessutom vill de ha 98 oktan (95 går i nödfall men de går inte bra då). Min har inte krånglat, hittills.
Går snålt gör den i alla fall, att komma under 0,6 liter / mil är ingen större konst om man kör lagligt och det inte är motorväg. På riktig långkörning kommer man neråt runt 0,55 (90-väg). Effektmässigt så räcker den till hyggligt, det är ingen raket med hästspark i röven när man gasar utan den kommer mer "smygande".
I övrigt, jäkligt trevlig bil. Rymlig för att vara "liten" och känns betydligt större när man sitter i den än vad den ser ut att vara. Bagaget är okej (3-dörrars) och det går att sitta i baksätet utan att behöva vara i pygmestorlek. Lagom smidig och lättkörd i stan och tillräckligt stor för att vara bekväm och bra på landsväg/motorväg.
Lite bilder finns här..
http://www.oskar000.se/foto/galleri/index.php/090815