Starkare koppling Passat -03 1,8T?

manne83
10 juli 2011 · 17 Inlägg

Har chippat bilen med steg1 30-40 hk och behöver köpa en starkare koppling. Vart kan man hitta en bra koppling till ett bra pris?

Någon som vet var den lättaste vägen är att dra in plus kabel till slutsteget på passat?

Volkswagen passat "pussen" (2003)
MeloveGolf Vw trimmare
10 juli 2011 · 2 995 Inlägg

manne83 skrev:
Har chippat bilen med steg1 30-40 hk och behöver köpa en starkare koppling. Vart kan man hitta en bra koppling till ett bra pris?

Har du kört som en kärring eller vem säger att du behöver starkare koppling? Kör du vettigt håller den fint man kan döda koppling, drivknutar etc med 75hk också men att du behöver köpa starkare koppling för att du har chippat bilen stämmer inte..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
manne83
10 juli 2011 · 17 Inlägg

kopplingen slirar på 4 o 5:ans växel men vi vet ju inte hur den förra ägaren körde... Vi kör inte som kärringar smile Då kanske det räcker med en original koppling.

Volkswagen passat "pussen" (2003)
MeloveGolf Vw trimmare
10 juli 2011 · 2 995 Inlägg

manne83 skrev:
kopplingen slirar på 4 o 5:ans växel men vi vet ju inte hur den förra ägaren körde... Vi kör inte som kärringar smile Då kanske det räcker med en original koppling.

Är den trasig kan du lika gärna köpa lite starkare lamell dom är ofta billigare än orginal, jag uppfattade inte att den var trasig eftersom ett steg 1 på en bra orginal koppling aldrig ska slira man har större marginaler än så, men kolla runt lite men köp INTE en 4/6-puckad lamell utan kör en lite starkare sachs eller spec organiska lameller allt annat är overkill och gör inte bilen särkilt attraktiv

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
patrik-23
10 juli 2011 · 50 Inlägg

www.dli-teknik.se har mycket till vw

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang