Eftersnack: Legal Streetrace Hultsfred 8-10 Juli

Tomten88
14 juli 2011 · 103 Inlägg

Kan flika in att Fredde (fred) inte har nån användare på Garaget.org, därför han inte vart här inne o svarat på nått.. Varför han inte har nån användare lr skaffar en användare  kan inte jag svara på..

Jag var personligen med och bestämde dessa datumen, minns inte om gatebil rudskogen hade kommit med några datum (är ganska säker på att de inte hade det då vi inte ville krocka med nått) och att de va nått jippo på mantorp fanns inte att hitta nånstans när vi bestämde datumet för LSR...

Det enda jag kan svara på, tyvärr.. hmm

Senast redigerat av Tomten88 (14 juli 2011)

Rekord_E2_Turbo
14 juli 2011 · 141 Inlägg

eplamojje skrev:
Okej, då va det jag som missuppfattade utställningen..när jag läste infon trodde jag att man tävlade i klubbfighten även som utställare plus att det va vanlig utställning...men nu när du beskriver hur den gick till så förstår ja precis och upplägget är rätt kul ju smile
Nästa år tycker jag att du kan ta hand om infon för den har varit bedrövlig, du skrev iaf så jag fattade!

Men ja tror dock inte ja kommer nästa år, innerst inne så är nog alla bilbyggare prisjägare å då åker man inte 20 mil enkel resa för att tävla om ett pris...

Är ju helt klart en bra ide att även lägga till utställning som en del-gren till Klubbfighten, det ska vi ta med oss  smile





Tomten88 skrev:
Kan flika in att Fredde (fred) inte har nån användare på Garaget.org, därför han inte vart här inne o svarat på nått.. Varför han inte har nån användare lr skaffar en användare  kan inte jag svara på..

Aha, då har jag missuppfattat, trodde han var en av dom som skrev i "inför" tråden..





Tomten88 skrev:
Jag var personligen med och bestämde dessa datumen, minns inte om gatebil rudskogen hade kommit med några datum (är ganska säker på att de inte hade det då vi inte ville krocka med nått) och att de va nått jippo på mantorp fanns inte att hitta nånstans när vi bestämde datumet för LSR...

Är inte personligen involverad i bestämmandet av datum men det du skrev stämmer!

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
PorscheTurbo
16 juli 2011 · 10 Inlägg

Om jag får inflika så är detta Sveriges kanske häftigaste evenemang, även om det nog fattas lite IQ bakom genomförandet. Flygplatsen i Hultsfred är riktig stor och möjligheterna finns, det måste bara skötas bättre.

Men som jag förstår det så är det 2st klubbar, BMC och ECCC som till stor del har varit aktiva här, en av klubbarna har aldrig gjort ett lagligt event någonsin och den andra håller på med blackrace. Så att gå från inget till allt är inte lätt. Jag kan inte ge annat än tummen upp, samtidigt som jag hoppas att det blir bättre åren som kommer och att organisationen lär av sina misstag.

Sverige behöver fler stora och häftiga arrangemang.

Samtidigt ber jag om ursäkt att jag inte kom med surPorschen smile men jag kom i alla fall med v40n och tittade på lördagen.

Senast redigerat av PorscheTurbo (16 juli 2011)

Porsche 911 Turbo "TechArt" (1992)
pzymon egen företagare
16 juli 2011 · 630 Inlägg

PorscheTurbo skrev:
Om jag får inflika så är detta Sveriges kanske häftigaste evenemang, även om det nog fattas lite IQ bakom genomförandet. Flygplatsen i Hultsfred är riktig stor och möjligheterna finns, det måste bara skötas bättre.

Men som jag förstår det så är det 2st klubbar, BMC och ECCC som till stor del har varit aktiva här, en av klubbarna har aldrig gjort ett lagligt event någonsin och den andra håller på med blackrace. Så att gå från inget till allt är inte lätt. Jag kan inte ge annat än tummen upp, samtidigt som jag hoppas att det blir bättre åren som kommer och att organisationen lär av sina misstag.

Sverige behöver fler stora och häftiga arrangemang.

Samtidigt ber jag om ursäkt att jag inte kom med surPorschen smile men jag kom i alla fall med v40n och tittade på lördagen.

Bra skrivet

Rekord_E2_Turbo
16 juli 2011 · 141 Inlägg

Kan inflika att vi idag har suttit istort sett hela dagen och utvärderat eventet, tagit med allt ni skrivet här och ännu mer.
Sedan har vi redan idag tagit första seget mot LSR 2012.
Hoppas på att kunna presentera ett datum redan innan hösten är här.

MYCKET kommer ändras, känns grymt lovande!! smile

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
Mog1 High on diesel and gasoline
19 juli 2011 · 368 Inlägg

Ingen som har lite filmklipp? smile hur gick det för den vita 965an då? smile bogsering hem?

Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
Volvo 945 "Gråben" (1992)
dannnej
19 juli 2011 · 761 Inlägg

Jag har lagt upp min film här: http://www.garaget.org/video/107257

Visserligen inte så mycket om själva evenemanget, bara min körning, men den är väl ändå värd att se.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Xeizz
31 juli 2011 · 25 Inlägg

PorscheTurbo skrev:
Om jag får inflika så är detta Sveriges kanske häftigaste evenemang, även om det nog fattas lite IQ bakom genomförandet. Flygplatsen i Hultsfred är riktig stor och möjligheterna finns, det måste bara skötas bättre.

Men som jag förstår det så är det 2st klubbar, BMC och ECCC som till stor del har varit aktiva här, en av klubbarna har aldrig gjort ett lagligt event någonsin och den andra håller på med blackrace. Så att gå från inget till allt är inte lätt. Jag kan inte ge annat än tummen upp, samtidigt som jag hoppas att det blir bättre åren som kommer och att organisationen lär av sina misstag.

Sverige behöver fler stora och häftiga arrangemang.

Samtidigt ber jag om ursäkt att jag inte kom med surPorschen smile men jag kom i alla fall med v40n och tittade på lördagen.

kul o höra! vi vet att det finns många saker vi måste jobba på inför nästa år, som du nämner så har vi (ECCC) bara anordnat Blackrace tidigare, är lite skillnad på storleken eventen.

men detta är som nämnt tidigare ett återkommande evenemang och vi håller redan på att titta på datum inför nästa år. troligtvis kommer det hamna lite senare på sommaren för att inte krocka med andra evenemang.

och inför nästa år så söker vi fler klubbar som vill vara med o samarbeta på evenemanget med oss. vi behöver hjälp med funktionärer mm. Som på alla evenemang så vill alla dit o titta eller köra men inga vill hjälpa till att jobba.

då alla vi har jobbat ideellt för detta till skillnad för de större jättarna (Gatebil, Bilsport osv) så gör det ju inte det hela lättare.

men vi kommer tillbaka nästa år starkare, större och då ska vi även ha en lyckad klubbfight med flera klubbar från medel och sydsverige!

så är någon intresserad att delta med sin klubb i klubbfighten eller som medarrangör? skicka PM till mig!

MVH: Ordf Eccc.se // Nicke

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
1 augusti 2011 · 1 171 Inlägg

A och o är informationen å det va där det bristen ordentligt så det är något ni kan tänka genom innan ni lägger upp en tråd  . och sen ha en ansvarig som svarar på frågor i forumen. Tror det varit därför som många åkte på annat istället. men å andra sidan hade ja inte åkt dit om jag vetat att det bara va ett pris i bilutställningen. har aldrig varit med om så  dålig utställning någon gång tyvärr.
men upplägget är bra så lite mer jobb på det viktigaste så det funkar så har ni en succé. Kanske är för sent nu men vi får hoppas!

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Aerodynamik ...
20 mars 2012 · 7 120 Inlägg

Jag hoppas verkligen att detta evenemang kör i år också men då måste det ut datum och information NU!
Såg tyvärr att ECCC har lagt ner och vet inte ens om BMC har en hemsida, är det någon som vet något?

becky86
20 mars 2012 · 5 Inlägg

Vi kör LSR24 den 25-26/8 i hultsfred igen
24 hoyurs on track med 402 m för bil OCH Motorcykel, drifting, 1000m körning Superstage bana, billjudstävling och utställning,
info finns på Lsr24.se smile

Aerodynamik ...
20 mars 2012 · 7 120 Inlägg

Ta till er av allt som skrivits här för då blir det jävligt bra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang