Haggan´s Volvo 744 **Stor uppdate 13/5 2013 sid. 16

Tanken var att jag skulle piffa upp bilen lite lite grann, men det ena ledde till det andra ;)
  • 138 Följare
  • 144 923 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 februari 2014
Vita_Vargen
23 oktober 2012 · 1 281 Inlägg

Haggan skrev:
Tackar så mycket, kul att höra big_smile njao, det är mestadels småsaker, dimmljus, midjelist, sänkning och småsaker som att blinkers lyser konstant och även bakljusen att båda raderna ska lysa hela tiden osv. Men har byggt på en epa i 3 år (har dragit ut på tiden kan man säga med andra ord) wink och den är tänkt att bygga precis lika dan, med samma lack, kjolar, lysen osv.

Även en vinterbil ska skaffas så snart jag hittar någon, det blir en 945 som blir antingen vit eller röd och även den följer ungefär samma utseende, vore kul att ha 3 som är i stortsett likadana men både 2,4 och 5 dörrars wink

Mvh Jonas:D

Nu måste du förklara för mig för jag har väldigt svårt att förstå detta, varför bygger man en epa kopia på sin bil? big_smile
Förstår om man bygger en epa kopia om man hade varit 15-16 och den man gör kopia på är ens dröm 740, men när man har "the real deal" redan så känns det poänglöst tongue

Sonnback
23 oktober 2012 · 502 Inlägg

Jag börja bygga på epan när jag var i "epa" åldern, och sedan har den blivit stående i garaget oröd under 2 år medans jag dels haft skola, jobb och andra bilar att hålla på med, men nu vill jag få den klar och istället för att bygga ett fusk bygge så vill jag göra det ordentligt smile

Men en av dom starkaste drivkrafterna till varför jag vill bygga den som den "riktiga" bilen är precis som din fråga.... Varför?? wink Dels så har jag inte sett någon som gjort dom likadana ( ja varförwink ) Planen för trucken har hela tiden varit att den ska vara röd, ha addon osv, så då är det lika bra att göra den precis som bilen wink

Vita_Vargen
23 oktober 2012 · 1 281 Inlägg

Haggan skrev:
Jag börja bygga på epan när jag var i "epa" åldern, och sedan har den blivit stående i garaget oröd under 2 år medans jag dels haft skola, jobb och andra bilar att hålla på med, men nu vill jag få den klar och istället för att bygga ett fusk bygge så vill jag göra det ordentligt smile

Men en av dom starkaste drivkrafterna till varför jag vill bygga den som den "riktiga" bilen är precis som din fråga.... Varför?? wink Dels så har jag inte sett någon som gjort dom likadana ( ja varförwink ) Planen för trucken har hela tiden varit att den ska vara röd, ha addon osv, så då är det lika bra att göra den precis som bilen wink

Men du kommer ju inte ha nån användning för den sen? Att bygga klart den seriöst förstår jag, men att lägga pengar på stylingen och så för att få den som din känns lite bortkastat. Bättre att lägga dom pengarna på din tilltänkta kombi-kopia tycker jag smile

IX ____________________________________
25 oktober 2012 · 1 340 Inlägg

Epa å epa, bygg en riktigt 740-pickup, visst kommer de se ut som en epa, men så mycket bättre smile

Snygg bild, både designen och redigeringen

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
IX ____________________________________
25 oktober 2012 · 1 340 Inlägg

Haggan skrev:
Får så mycket mer för en epa när man säljer den wink tackar så mycket big_smile

Ja apropå det! Får man verkligen ut de 70k som många begär för sina 740? smile

Hur som helst så bygger man för att spara wink

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
25 oktober 2012 · 1 481 Inlägg

En föredetta klasskompis till mig gav 75.000 för sin.. 2 månader senare så hittade jag o en annan klasskompis rostbubblor, spackelsprickor och lacksläpp på den.. Och nu ska den säljas o han vill ha 65.000 för den.. Knappt värd 20.000 enligt mig.. http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_7 … 21&w=1
Så visst finns det dom som får galet med cash för traktorerna :p
Sorry för OT hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
christAfer Wärmland
25 oktober 2012 · 943 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
En föredetta klasskompis till mig gav 75.000 för sin.. 2 månader senare så hittade jag o en annan klasskompis rostbubblor, spackelsprickor och lacksläpp på den.. Och nu ska den säljas o han vill ha 65.000 för den.. Knappt värd 20.000 enligt mig.. http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_7 … 21&w=1
Så visst finns det dom som får galet med cash för traktorerna :p
Sorry för OT hmm

Dra åt helvete vad dyrt tongue Har dom stigit i pris senaste 2 åren?

Ööööööööööööh.....
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
25 oktober 2012 · 1 481 Inlägg

christAfer skrev:

Turbo-Fransson skrev:
En föredetta klasskompis till mig gav 75.000 för sin.. 2 månader senare så hittade jag o en annan klasskompis rostbubblor, spackelsprickor och lacksläpp på den.. Och nu ska den säljas o han vill ha 65.000 för den.. Knappt värd 20.000 enligt mig.. http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_7 … 21&w=1
Så visst finns det dom som får galet med cash för traktorerna :p
Sorry för OT hmm

Dra åt helvete vad dyrt tongue Har dom stigit i pris senaste 2 åren?

Galet mycke enligt mig, dom jag kollade på för 2,5 år sen när jag letade till 15årsdagen så kostade en brukis 10-15 papp, nu 20-25 om den ska vara bessad över huvud taget typ yikes men det finns självklart unantag och lyckoönskare! :p

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
ronkinpeace
26 oktober 2012 · 150 Inlägg

traktorerna steg väll i priset när dom ändrade så man fick byta in sitt EU-kort mot ett AM-kort, men har märkt att dom sakta men säkert börjar gå ner i pris igen smile

har följt denna tråd ett tag och jag gillar 740in skarpt! smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
christAfer Wärmland
26 oktober 2012 · 943 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

christAfer skrev:

Turbo-Fransson skrev:
En föredetta klasskompis till mig gav 75.000 för sin.. 2 månader senare så hittade jag o en annan klasskompis rostbubblor, spackelsprickor och lacksläpp på den.. Och nu ska den säljas o han vill ha 65.000 för den.. Knappt värd 20.000 enligt mig.. http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_7 … 21&w=1
Så visst finns det dom som får galet med cash för traktorerna :p
Sorry för OT hmm

Dra åt helvete vad dyrt tongue Har dom stigit i pris senaste 2 åren?

Galet mycke enligt mig, dom jag kollade på för 2,5 år sen när jag letade till 15årsdagen så kostade en brukis 10-15 papp, nu 20-25 om den ska vara bessad över huvud taget typ yikes men det finns självklart unantag och lyckoönskare! :p

Mjo, en kompis köpte en b1800 för 18k som jag ansåg vara värd max 14... Den fick han 25 för någon månad senare (när AM kom)

Ööööööööööööh.....
Sonnback
17 november 2012 · 502 Inlägg

Har köpt mig en vinterbil, Volvo 945 som har nivåreglering, och jag har tänkt att jag skulle ta och kapa fjädrarna 1½ resp. 2 varv fram och bak, men hur kommer det bli i och med att det sitter nivåreglering? har läst att fjädern är mjukare? Kan man sätta kapen i fjädrarna som på en bil utan nivåreglering? big_smile

david850
17 november 2012 · 331 Inlägg

du kan allttid kapa men den kompenserar upp det sen endå wink hade de på min gamle 945.. vart bara o byta dämpare smile

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
zemet
17 november 2012 · 4 047 Inlägg

Jag har samma manuella nivåreglering på min. Jag har inte märkt av någon skillnad mot när jag sänkte min bak och polarnas bilar utan när vi sänkt dom. Så det är bara kapa tror jag, det ska iaf inte bli någon katastrof.

Det blir mycket bättre än innan tyckte jag iaf:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Sonnback
17 november 2012 · 502 Inlägg

Tack för svaren, då åker kapen fram imorgon och en projekt tråd snarast wink big_smile

TBergsten
20 februari 2013 · 996 Inlägg

Denna har du lyckats bra med wink Blir bra sugen själv på att skaffa en 740 och styla lite som du gjort... smile

Du råkar inte ha kvar mirzam fälgarna? Var ett tag sedan du bytte men alltid värt ett försök... wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang