3147
Sök

Växellåda 4L80-E

22 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Hej!
Jag är ute efter ett växellådshus eller en växellåda 4L80-E som sitter i ett chevrolet P32 chassi.
Lådan har rasat och för att få ihop den måste jag få fram ett växellådshus, för den gamla lådan har förmodligen en inre spricka.
Snälla jag behöver hjälp nu, för att komma vidare.

Skriv gärna ett PM!

Mvh
Pernilla

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 juli 2011
Det är alltså en 2wd-låda du ska ha? Hmm dom är inte så vanliga vad jag vet. Kollat skrotar för amerikanska bilar?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

22 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Ja jag har kollat på lagabasen det finns växellådor men skrotarna som har lådor har semesterstängt. Typisk.
Jo det är en 2wd men i och med att vi ska plocka över innanmätet i från den gamla låda så spelar det ingen roll vad jag får tagi, bara det är en 4L80-E mellan 1991 - 96 med hel stome.

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
15 juli 2011
E-bay pleppi !
Ska höra med bellman också, han har lite span på lådor.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 juli 2011
Ringt till Osby-skroten? http://www.bildelarosby.se/ men det står ju iofs begränsad service.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

22 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Tack för förslagen!
Jag har ringt runt till ca 30 skrotar de som eventuellt har lådor har nu tyvärr semesterstägt.
Växellådan är till våran husbil en winnebago Vectra fån 1997. jag har haft lådan inlämnad på renovering i snart 2 månader, och i går fick jag beskedet att vi måste ha tag på en ny stome för det tappar tryck så 4 hoppar ur när lockupen går i. Det funkar när lockupen är låst och 4 läggs i?
Jag är ju en lekman som bara vill ut och åka med våran husbil.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
16 juli 2011
Plepps skrev:
Tack för förslagen!
Jag har ringt runt till ca 30 skrotar de som eventuellt har lådor har nu tyvärr semesterstägt.
Växellådan är till våran husbil en winnebago Vectra fån 1997. jag har haft lådan inlämnad på renovering i snart 2 månader, och i går fick jag beskedet att vi måste ha tag på en ny stome för det tappar tryck så 4 hoppar ur när lockupen går i. Det funkar när lockupen är låst och 4 läggs i?
Jag är ju en lekman som bara vill ut och åka med våran husbil.

Julle på Pro Parts i Rättvik brukar kunna lösa det mesta eller så har han många gånger tips på kontakter så man kommer vidare med sitt problem. Tel. 0248-138 00

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök