De ska den nog göra 40 utvxling så den inte är lika ansträngd, sen snackade Johan om en hylsa som hade varit någon millimeter för lång , vilket troligen var orsaken till att jag hela tiden rensar drev.
jonnielahti skrev:
vart fan har bromsljuset från bagageluckan tagit vägen?
MarcusHoglund skrev:
jonnielahti skrev:
vart fan har bromsljuset från bagageluckan tagit vägen?
De ska den nog göra 40 utvxling så den inte är lika ansträngd, sen snackade Johan om en hylsa som hade varit någon millimeter för lång , vilket troligen var orsaken till att jag hela tiden rensar drev.
Skönt att han hittade den troliga orsaken, trist när de går sönder ju..
Skönt att han hittade den troliga orsaken, trist när de går sönder ju..
Ja precis!
Mekat hela helgen med min polares 9-3a. Bytt koppling osv. Imorgon kommer nog turbon på posten och då sätter vi fart!
Monterat turbo. Sen när växellådan hade 3 bult kvar, så sprack tråget ner i den "öglan" (klantigt.. menmen) Så får fixa på ett nytt tråg. Tips? Tänkte börja ta der det imorgon Någon som har ett liggandes?
Rätt kul att du jobbar på Volvo i olofström då man ofta är i Olofström och har släkt som jobbar där med för den delen..!
Jobba på!
Okejokej Försöker jobba på
Lite bilder.
paket ifrån maptun,
mitsu 19Tn i paketet,
växellådan hämtad och powerflex monteras,
översikt,
19Tn monterad med forge wastegate,
Imed att tråget sprack behöver jag ett nytt. Fick ett väldigt bra erbjudande på en gammal skrot 9000 LTT som bara stod på tomten. Så vi bogserade hit den, ska rensa den på motor/låda samt allt av värde sen skrota den. Hoppas tråget ser fint ut, då kan jag använda det ju
Senast redigerat av VirreEriksson (17 januari 2013)
Det ska vara sexkants skruv till tråget. Vet dock inte om det skiljer något mellan årsmodellerna men generellt sätt ska det sitta det iallafall.
Såg original ut med de jävla 40T torx som satt på reservdels bilen x) Satt sexkant 13 på min.
amoreex skrev:
Hade kanske slut på 6 kant så tog torx
Ja säkerligen
Inga bilder då kameran är urladdad. Får bli senare
Tråget bortplockat ifrån reservmotorn. Ska rengöra. Började även på att ta bort tråget på min, gick väldigt lätt! Har det löst , och motorn lite upphissad, men måste nog lossa motorfästet ifrån motorns sida så man kan lirka ner det.