3871
Sök

Audi 80 quattro varvar inte ur?

1 271 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
jag har en audi 80 quattro som jag ska ha i vinter men den vill inte varva ur som den ska blir helt död vid fullgas? motorn är en 1.8 med k-jet samma som äldre vw mk2 gti om jag inte mins fel

har letat läckor men är svårt näre är så många slangar å grejer som på k-jet.

har även funderingar på att de kan vara bränsle filtret då bilen ståt länge innan jag byte till mig den.

sen så går de få den att varva ur om man tom varvar när bilen är varm och inte har full gas

MVH/Christoffer

Pedal To The Metal
750 Inlägg
19 juli 2011
Tjenna stoffe..

Låter ju inte helt dumt att byta filter på den.. Kommer ju ihåg hur gagges soppa såg ut tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

1 271 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
Tjenna stoffe..

Låter ju inte helt dumt att byta filter på den.. Kommer ju ihåg hur gagges soppa såg ut tongue

jo var de som var fel på min gamla e30. får börja med de annars äre säkert något dyrt hmm då jag hällde i lite etanol när jag fick den för att gör rent systemet

Pedal To The Metal
750 Inlägg
19 juli 2011
-stoffe- skrev:
Revotech skrev:
Tjenna stoffe..

jo var de som var fel på min gamla e30. får börja med de annars äre säkert något dyrt hmm då jag hällde i lite etanol när jag fick den för att gör rent systemet

Säkert så.. Du körde den inte på ren etanol? inte bra med gammalt soppa filter tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

1 271 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
-stoffe- skrev:
Revotech skrev:
Tjenna stoffe..

Säkert så.. Du körde den inte på ren etanol? inte bra med gammalt soppa filter tongue

nää bara blanda i lite var under 50% iaf

692 Inlägg
19 juli 2011
Jag hade så på en Opel Vectra -97 och då var det katalysatorn som satt igen. Har du kollat den? Om du slår på den med en hammare eller liknande så ´kasnke du hör att det skramlar innuti.

1 271 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Smoke skrev:
Jag hade så på en Opel Vectra -97 och då var det katalysatorn som satt igen. Har du kollat den? Om du slår på den med en hammare eller liknande så ´kasnke du hör att det skramlar innuti.

det går juh att varva ur den men inte på full gas. sen så är bilen ny besiktad eller ja jag fick ett par tvåor men inget på avgas värdena

692 Inlägg
19 juli 2011
Precis så var det för mig med att det gick varva ur den om man gasade sakta, men fullgas så tog det stopp vid 1500 varv ungefär.

Okej ja då bör det inte vara katalysatorn om den är nybesiktad. Men du kan ju prova slå på den och höra om det skramlar för att vara helt säker, den kan ju trots allt gått sönder efter besiktning. (Om nu inte samma fel var innan besiktningen)

1 271 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Smoke skrev:
Precis så var det för mig med att det gick varva ur den om man gasade sakta, men fullgas så tog det stopp vid 1500 varv ungefär.

Okej ja då bör det inte vara katalysatorn om den är nybesiktad. Men du kan ju prova slå på den och höra om det skramlar för att vara helt säker, den kan ju trots allt gått sönder efter besiktning. (Om nu inte samma fel var innan besiktningen)

var samma fel innan

Sök