6807
Sök

Ta bort egr på en sierra från 90 med insprut doch motorn

692 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
hej ni har läst o tittat runt lite om egren många säger  att det bara är o ta bort  varken soppan kommeri nte stiga  o bilen kommer gå lite bättre en innan men hur fungerar det igentligen ?  är det bara o ta bortde när man har elektroniskt insprut o lambda ?

räcker det att ta bort vacum slangarna till egr ventilen så att den håller sig stängd? för vid fullgas så är den stängd pågrund av avsaknad av vacum  o då förlorar man inga hk på det men därimot  är den öppen under resten av registret  .

så funderar på att antingen ta borten o slangar allt o blocka vacumslangar  till den o så

eller bara blocka vacumslangarna till dne så den håller sig stängd endå  ?

vad tror ni blir bäst ?

för ska inte vad ja har läst göra någon skillnad på bränsle förbrukningen  någon som har någon anna erfarenhet av det  här ?

kommer motor börja spika om den inte finns ?
mvh

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 juli 2011
Jag vet att det inte går igenom besiktningen iaf. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

692 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
nepp det vet ja men det är lungt den sätter man bara tillbaka sen tongue

Dr. Turbo
459 Inlägg
21 juli 2011
Kanske dum fråga men, finns verkligen dohc:n med egr?! Mina 2st sierra dohc 8v har det då inte.

692 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
tydligen fiins det antingen egr eller en annan grej vad den nu heter som liknar egr men har med funderat på det men mina bilar som ja har haft innan med doch och kat har haft egr  endel säger att det finns endel säger att det inte finns om det sitter katt på bil utan att det då sitter något annat istället som liknar egr

Sök