5 november 2011
Trådstartare
jah saker och ting har ändrats, detta var tänkt som en projektarbete i skolan, men skolan var väldigt negativ om saken, (eller rättare sakt jag höll inte med skolans arbetsätt helt, mitt sätt "den passar, svetsa in skiten och den håller nog", skolans, " designa räkna hållbarheten, tänka på flera olika lösningar, cadda, fram en ritning låta den bli tillverkad testa, och använd..), och kompisarna som är i min grupp var inte så förtjusta i ideen heller..
så det blev inte av
projektens ide var att ta en GAMMAL SKITBil, och bygga om den ordentligt med flera hundra hästar under huven men nästan standard utseende
och det som jag kom fram i denna tråden var,
bilen som jag hade redan bestämd innan skulle vara en Lada, (för alla vet att det är en skitbil), sedan en saab 9000 motor + en opel låda, och någon volvo bakaxel, omsvetsad och sedan balanserad costum kardan, hyfsad upphängning , diskret bur,
(anledningen för just saab motor, jag har grejjat med en liknande innan, den är måttligt billig att få upp till hyfsade hästar att börja med , OCH den har potential för 500hk, så istället för att behöva byta motorn under projektets gång så håller man ner kostnaden med att börja billigt och trimma upp SAMMA motor senare )
så parkerar man jämte Ica, och volvoraggare eller bmw kille skrattar åt dig, "circen skitbil", så kan man säga "500kr att min lada är snabbare, därifrån ,dit",
alltsa en riktig "sleeper"
men nu har jag lagt projektet på hyllan, kanske någon gång om några år så ska jag ta upp ideen igen då man har pengar , tid, vilja, för ännu mer
just nu så har jag min buggy, at grejja med, sedan fick jag körkort nyligen, och så köpte jag en BMW, som jag har som förstabil..(kommer upp på garaget så småning om)
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a