Det som är mest rostigt på min saab är A-stolpen och taket. Enough said
Mycket underligt. Din bil måste vara i det närmaste unik med tanke på förbrukningen också. Det är verkligen inte representativt för saab 9000 om du spanar lite på parkeringar, och det inser du säkert själv också.
Det står en jänk på parkeringen här där baken ligger bakdäcken, rost hela taket, huven och bakluckan. Inte tror jag att alla jänkare ser ut så för det.
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?
Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.
Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?
Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.
Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?
Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.
Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.
Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.
Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?
Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.
Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.
Så sant. T5 och T7...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder. Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder. Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i
skriver här så jag slipper öppna en ny onödig tråd! jag undrar om någon vet vart man kan köpa (spolarpumpen?) som sitter vid framlyserna till 320 1997? den vänstra sitter där, men den högra är borta, och hittar inte vart man kan köpa hem en annan, tips någon?