Proffstonat, inte så proffsigt..

hjd Skrotdosan.se
14 augusti 2006 · 198 Inlägg

Ok, ska berätta lite om min dag hadde jag tänkt.
Jag och min flickvän bor i Malung och idag åkte vi till Mora för att flickvännen skulle till sjukan och jag skulle få min bakruta tonad. En resa på ca 16 mil t.o.r.
Kom till firman som skulle utföra toningen efter att jag lämnat tjejen på sjukan vid 8 och trodde att det skulle gå någorlunda snabbt, nästan 6 timmar senare, 4 tonings försök, ett kast resultat och en ledsen och föbannad flickvän som i två timmar fick stå i regnet och vänta på mig åkte jag därifrån allt annat än glad.

Nu sitter jag i Malung med en tonad bakruta som ser skit ut, filmen har inte fäst i kanterna, dom delade den på mitten och man ser nu en tydlig "rand" på utsidan, där man kopplar elen till rutan ser man igenom filmen (hål i filmen) och samma sak på flertalet andra ställen. En mängd bubblor ligger kvar och en av killarna (den andra killen som försökte, den första gav upp) sa att jag skulle vänta tills imorgon så rutan kunde torka upp lite och sen dra ut bubblorna med en plast grej som jag fick med. (Och jag betalar för jobbet eller hur var det?)

Bilen är en Ford Mondeo Ghia Kombi-sedan en 99'a och dom hadde "givetvis" lagt toning på massor av liknande bilar innan med lyckat resultat.
Är dett vad man ska vänta sig av "proffs"? Vad skulle ni göra i detta fall?
Priset för hela kallaset? 1200:- (Ska prata med företaget imorgon, betalning ska ske mot faktura)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
camaro67 Meister
14 augusti 2006 · 6 763 Inlägg

haha jag hade aldrig betaltat! vilka jävla amatörer! jag har aldrig tonat en ruta.. men jag antar att dom sa att dom kunde de

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
krYp^ Volvo-driver
14 augusti 2006 · 91 Inlägg

Jag skulle aldrig betala! Om dom då skulle säga emot skulle jag gladeligen be dom återställa rutan till det skick den var innan dom fukka upp den.

Volvo till folket!
hjd Skrotdosan.se
14 augusti 2006 · 198 Inlägg

Ja detta var ett glasmästeri som är auktoriserade bilglasmästare bland annat, dom sätter toning och byter rutor m.m.

Ska ta ett par kort imorgon så får ni se hur det blev.

Senast redigerat av hjd (14 augusti 2006)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Miklen
14 augusti 2006 ·

slit bort toningen å kasta i ansiktet på dom.. betala ingenting för nåt du inte fått i vilket fall..vilka jädra idioter..

StiFf Wankel
15 augusti 2006 · 1 080 Inlägg

håller med tidigare, skulle aldrig betala för ett sånt skitjobb..

MDS Västerås
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
15 augusti 2006 · 271 Inlägg

om ja hade vart du hade ja sagt till dom o skita it om dom misslyckas om o om igen....men om dom börjar bråka så kontakta bara konsumentombudsmannen i din/hans kommun...

dallelito med lem
15 augusti 2006 · 1 147 Inlägg

som alla andra säger, finns ingen anledning o betala för nått du inte fått..synliga skarvar, bubblor o släpp i kanterna e inte proffsigt.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Kenny-83 Företagare & YouTuber
15 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Betala INTE för sånt skitjob, låt min 5åriga brorsa göra jobbet, han gör det nog bättre smile, seriöst, du kan göra det bättre än så själv, jävla amatörer, betala inte!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Sharky
15 augusti 2006 · 10 287 Inlägg

Dom skall återställa utan kostnad och ge dig pengarna tillbaka. Kolla så att dom inte knäcker bakrutevärmen för då får dom byta ruta åt dig.
Ring gärna din lokaltidning och prata med en journalist så att du har det i bakfickan om dom vill jäklas.

Vilka plantor.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Toby Skyline Stagea Club Sweden
15 augusti 2006 · 290 Inlägg

Betala absolut inte till dom amatörerna....

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
hjd Skrotdosan.se
16 augusti 2006 · 198 Inlägg

Nu finns det ett par bilder på http://forden.hjd.se/
Vet inte om det bara är jag som är kräsen, avgör ni smile
Har när dessa bilder tog gått över rutan själv en gång men som ni ser så blev det inte bra iallafall. Ska prata med firman imorgon och försöka komma  överens om något.

Senast redigerat av hjd (17 augusti 2006)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Stavve
17 augusti 2006 · 65 Inlägg

Ja det var ju inget höjdarjobb direkt. Finns bättre, t o m i Malung! Och bra många här kan göra det "svart" också. Nej, pengarna ska du allt ha tebax!

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
17 augusti 2006 · 271 Inlägg

säger inget förutom att ja håller med han som rekomenderade sin 5åriga broder...

hjd Skrotdosan.se
18 augusti 2006 · 198 Inlägg

Har nu skickat en bestridan på fakturan så vi får se vad dom svarar. Hoppas att dom erbjuder sig att åtärställa rutan så jag kan lämna den till solfimscenter i huddinge istället.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Germax
18 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Reklamera, i det här landet har vi massa skydd mot allt möjlgt! tongue

bara vägra betala, om de inte ger sig betala inte ändå.. de lär knappast starta rättssak över det och inkasso har de inte råd med.

ryttersson
18 augusti 2006 · 454 Inlägg

Hahaha...de va inte illa hur många luftbubblor dom lyckats få in under filmen :S

Jonni
18 augusti 2006 · 1 256 Inlägg

När jag har tonat rutorna på mina bilar så har jag aldrig ens sett en luftbubbla..
Då ere bannemig ett proffs som gör det, det skall se ut som om rutan är tillverkad mörk!

ANTEC i Sisjön/Göteborg är garanterat en av Sveriges bästa.. kanske till & med Europas bästa..

Senast redigerat av Jonni (18 augusti 2006)

dj_padde
18 augusti 2006 · 1 813 Inlägg

haha vilka losers..

köpte min toning på biltema och gjorde det själv...!!

blev 98% bra..

ända som blev efter toningen var att där fattades 1cm längst upp så jag fick inte upp den under listen.. men det syns inte efter som rutan har lite svart på sig smile


man skär ut toningen efter värmeslingan i bakrutan så delar man upp toningen i 3 lager...

kanske det dom missa och gjorde bakrutan e ett )=


hade jag varit du så hade jag ringt dom där nissarna och sagt nu lämnar jag in bilen till några andra som dom gör det riktigt och så får dom skicka räkningen till er.. så får dom stå för pengarna för jobb å toning..!!


för 1200:- kunde jag tonat dina rutor mkt billigare för..

toningen räknar med runt 2 rullar kostar 109:- st

och så jobbet kunde jag gjort för mellan 3-500 kronor så hade du fått en helt okay toning för ca 700:-   okay ibland kan det gå helt åt helvete men då e inte toningen så dyr så man har råd att misslyckas 1 gång... smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
sveddan
18 augusti 2006 · 1 453 Inlägg

dj_padde skrev:
köpte min toning på biltema och gjorde det själv...!!
blev 98% bra..
ända som blev efter toningen var att där fattades 1cm längst upp så jag fick inte upp den under listen.. men det syns inte efter som rutan har lite svart på sig smile

Jag vänder hellre på steken och menar att om det bara är bra till 98% så får det lika gärna vara i det här fallet, eftersom missar vid solfilmsmontage är så påtagliga! Håller du med?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang