4366
Sök

Suzuki swift gti går orent lyssna på videoklippet -90a

671 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
jag har nu varit ute oh justerat ventilerna som bla 4st av dom hade spel på 1mm  så knacket är nu borta motorn startar lätt och rätt som det är så går det att gasa utan att det brölar eller om det nu är tändsmällar  det pluttrar ur avgasröret i alla fall  och sen så är det tvärt om.

det jag har kollat är

pumpen går kommer bensin till förgasaren och även igenom spridaren.

det är gnista på alla stift.

har justerat ventilerna.

det verkar som att det jävlas mer när jag har kört på tomgång 10 minuter för då börjar det bröla och den går bara på lågfart ej på höga varv med bland skruven inskruvad i botten

Forummoderator
18 413 Inlägg
23 juli 2011
karlsson_1984 skrev:
jag har nu varit ute oh justerat ventilerna som bla 4st av dom hade spel på 1mm  så knacket är nu borta motorn startar lätt och rätt som det är så går det att gasa utan att det brölar eller om det nu är tändsmällar  det pluttrar ur avgasröret i alla fall  och sen så är det tvärt om.

det jag har kollat är

pumpen går kommer bensin till förgasaren och även igenom spridaren.

det är gnista på alla stift.

har justerat ventilerna.

det verkar som att det jävlas mer när jag har kört på tomgång 10 minuter för då börjar det bröla och den går bara på lågfart ej på höga varv med bland skruven inskruvad i botten

Förgasaren? Bilen har ju insprut.
Skruven? Vilken skruv?

671 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
sitter ju ett spjäll där så jag fattar det som en förgasare men jag är van vid att det ska finnas  flottör  på dom men det satt en skruv nedåt bakkanten på höger sida om förg eller insprut typ nedanför gasvajern går in   och HUR DEN STOD FRÅN BÖRJAN HAR JAG INGEN ANING OM  har även pillat på tomgångsmotorn om den nu heter så och sist men inte minst fördelarenmen den gick ju bara att få dit på ett vis

671 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
kan man ställa på så den får mer bensin och hur

Forummoderator
18 413 Inlägg
24 juli 2011
Bilen har insprut. Kollade lite noggrannare på din bil nu... Dessutom: Du har ingen GTi. Den är på 101 Hk. Vet inte om sprutet skiljer på 1.3 mot den. bränsleblandningen styrs ju av motorelektroniken i kombination med Lambda. Ingen motorlampa som lyser?

På vissa bilar kan det göra gott att låta batteriet vara urkopplat tex över natten. Värt ett försök.

671 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
nix ingen lambda lyser jag kopplade även ur den för att kolla såg nu att dom troligtvis bara har satt i en gti ratt i min bil  men hur tusan ska man lösa felet  det räcker med typ 4 droppar så går den normalt men man kanske ska sitta med en primer blåsa inne i bilen smile

Sök