23 juli 2011
Trådstartare
tja , jag vet att det finns massor av trådar om råd till förstabilen, men jag har lite annorlunda planer
söker en förstabil, och har planer att byta hela drivlinan i den
så jag behöver en bil som uppfyller följande krav:
BILLIG ( några tusenlappar, drivlinan behöver inte ens ingå )
hyfsad vanlig ( lätt att få tag i )
känd för att INTE rosta!!!
INGEN VOLVO!!! ( alldeles för vanligt och jag gillar inte dem)
( gör inget ifall den är framhjulsdriven , kommer i alla fall ändra så mycket i chassit , föredrar nästan framhjulsdriver för då blir den bara mer costum i slutet)
och då är frågan , om storlek, småbil är bra och lätta ( och med mina planer så lär den lyfta till slyt), men jag är en stor person... ( och vill helst att bilen ska rymma ca 4-5 pers , måste ha plats för brudarna som man raggar upp)
och det blir troligen en ljudanläggning bak med
tanken är att riva hela drivlinan från bilen, slänga in en 2,3T saab motor, en opel låda bakom den och någon bakaxel bak, och när man får råd så trimma motorn ORDENTLIGT( 400hk är inte så svårt att nå med dessa motorer)
just nu ligger iden på en äldre 4 dörrars golf ( men den är ju så liten...)
( vore roligt att få tag i en Lada Riva( karossen är byggd i tjockare plåt än en stritsvagn), men det finns ju inga io sverige, och det blir för mycket jobb att importera)
kommentarer som " det är ingen ide ", " du kommer aldrig att lyckas" , behåll det till er själva....
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a