MC trottelstrypning - ombestycka?

yalouque
25 juli 2011 · 301 Inlägg

Jag tror att det sitter en strypningar i form av en plastbrickor i förgasarna på min VX800, som hindrar fullgas. Om jag plockar bort dessa, behöver jag stoppa i större munstycken då? Den är strypt från 64 till 50 hk.

KHRacing
25 juli 2011 ·

nej

Slash Saabifierad
25 juli 2011 · 2 026 Inlägg

Det tror jag inte, modifieringen är gjord med munstyckena som satt i när den var ostrypt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
yalouque
27 juli 2011 · 301 Inlägg

Tack för svaren! Den är 19 år gammal och har gått ca. 4000 mil. Tror ni riskerna för motorproblem ökar mycket om man kör ostrypt, och utnyttjar den extra effekten ibland? Hade ni behållit strypningen, med tanke på ålder och miltal?

KHRacing
27 juli 2011 ·

nej

Slash Saabifierad
27 juli 2011 · 2 026 Inlägg

yalouque skrev:
Tack för svaren! Den är 19 år gammal och har gått ca. 4000 mil. Tror ni riskerna för motorproblem ökar mycket om man kör ostrypt, och utnyttjar den extra effekten ibland? Hade ni behållit strypningen, med tanke på ålder och miltal?

Om du vet med dig att du utan strypningen kommer konstant ligga på 8000 varv och uppåt kanske det är säkrare att ha kvar strypningen, annars inte tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
gemini78 Jägermeister
27 juli 2011 · 909 Inlägg

Kan mkt väl vara att den är ombestyckad för att ta ner effekten, min landsvägsregisterarde wfr250 motard är tex nerbestyckad och det insugsröret som sitter mellan cylinder och förgasaren hade strypning och tror även min är strypt genom cdi boxen om man jämför med en likadan som är ostrypt så varvar min inte lika mkt eller svarar lika fort på gasen.

Har satt i större munstycke i förgasaren , bytt insugsröret och ska byta cdi boxen med, men redan nu efter bytet av munstycket och insugsröret är det en mkt roligare sak att köra, min är strypt från fabrik för att kunna reggas in i Sverige.

Är ingen fara att ta bort strypningen, den kommer nog bara må bra av det kan jag tänka mig, som att ge en gammal gubbe viagra.=P

En gång är ingen gång...
KHRacing
27 juli 2011 ·

gemini78 skrev:
Kan mkt väl vara att den är ombestyckad för att ta ner effekten, min landsvägsregisterarde wfr250 motard är tex nerbestyckad och det insugsröret som sitter mellan cylinder och förgasaren hade strypning och tror även min är strypt genom cdi boxen om man jämför med en likadan som är ostrypt så varvar min inte lika mkt eller svarar lika fort på gasen.

Har satt i större munstycke i förgasaren , bytt insugsröret och ska byta cdi boxen med, men redan nu efter bytet av munstycket och insugsröret är det en mkt roligare sak att köra, min är strypt från fabrik för att kunna reggas in i Sverige.

Är ingen fara att ta bort strypningen, den kommer nog bara må bra av det kan jag tänka mig, som att ge en gammal gubbe viagra.=P

Är det en fabriksstrypning med bara "plattorna" så är det inget annat (man får kolla exakt med importören)

smile

Mr_EmCom Med.lem
27 juli 2011 · 3 759 Inlägg

yalouque skrev:
Tack för svaren! Den är 19 år gammal och har gått ca. 4000 mil. Tror ni riskerna för motorproblem ökar mycket om man kör ostrypt, och utnyttjar den extra effekten ibland? Hade ni behållit strypningen, med tanke på ålder och miltal?

Om den är 19 år gammal, tror du då verkligen att strypningarna finns kvar? Jag tycker det låter väldigt konstigt om den skulle vart det.

Men bort med dem och lyssna efter smällar vid gasavdrag = för lite soppa = gå upp i munstycke.

MVh

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
gemini78 Jägermeister
28 juli 2011 · 909 Inlägg

KHRacing skrev:

gemini78 skrev:
Kan mkt väl vara att den är ombestyckad för att ta ner effekten, min landsvägsregisterarde wfr250 motard är tex nerbestyckad och det insugsröret som sitter mellan cylinder och förgasaren hade strypning och tror även min är strypt genom cdi boxen om man jämför med en likadan som är ostrypt så varvar min inte lika mkt eller svarar lika fort på gasen.

Har satt i större munstycke i förgasaren , bytt insugsröret och ska byta cdi boxen med, men redan nu efter bytet av munstycket och insugsröret är det en mkt roligare sak att köra, min är strypt från fabrik för att kunna reggas in i Sverige.

Är ingen fara att ta bort strypningen, den kommer nog bara må bra av det kan jag tänka mig, som att ge en gammal gubbe viagra.=P

Är det en fabriksstrypning med bara "plattorna" så är det inget annat (man får kolla exakt med importören)

smile

Själva insugröret hade mindre innerdiameter än på motsvarande helcross, (kostade bara 200kr att byta till större) (munstycket ca 80kr) motarden jag har är i grund och botten en crosscykel med gatudäck som är reggad med lamper, blinkers osv och effekten nertagen, min gick även ganska varm innan byte av munstycket för den fick för lite bensin.

Polaren har en nästan likadan fast helcross så har kunnat jämföra lite och se vad som sitter på hans, tror hans har ca 35-40hk medans min är reggad med bara 22hk enligt papprena och infon på transportstyrelsen.

Senast redigerat av gemini78 (28 juli 2011)

En gång är ingen gång...
Mr_EmCom Med.lem
29 juli 2011 · 3 759 Inlägg

gemini78 skrev:

KHRacing skrev:

gemini78 skrev:
Kan mkt väl vara att den är ombestyckad för att ta ner effekten, min landsvägsregisterarde wfr250 motard är tex nerbestyckad och det insugsröret som sitter mellan cylinder och förgasaren hade strypning och tror även min är strypt genom cdi boxen om man jämför med en likadan som är ostrypt så varvar min inte lika mkt eller svarar lika fort på gasen.

Har satt i större munstycke i förgasaren , bytt insugsröret och ska byta cdi boxen med, men redan nu efter bytet av munstycket och insugsröret är det en mkt roligare sak att köra, min är strypt från fabrik för att kunna reggas in i Sverige.

Är ingen fara att ta bort strypningen, den kommer nog bara må bra av det kan jag tänka mig, som att ge en gammal gubbe viagra.=P

Är det en fabriksstrypning med bara "plattorna" så är det inget annat (man får kolla exakt med importören)

smile

Själva insugröret hade mindre innerdiameter än på motsvarande helcross, (kostade bara 200kr att byta till större) (munstycket ca 80kr) motarden jag har är i grund och botten en crosscykel med gatudäck som är reggad med lamper, blinkers osv och effekten nertagen, min gick även ganska varm innan byte av munstycket för den fick för lite bensin.

Polaren har en nästan likadan fast helcross så har kunnat jämföra lite och se vad som sitter på hans, tror hans har ca 35-40hk medans min är reggad med bara 22hk enligt papprena och infon på transportstyrelsen.

En yzf250har inte 35-40 hk. Snarar 25.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Slash Saabifierad
30 juli 2011 · 2 026 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

gemini78 skrev:

KHRacing skrev:
Är det en fabriksstrypning med bara "plattorna" så är det inget annat (man får kolla exakt med importören)

smile

Själva insugröret hade mindre innerdiameter än på motsvarande helcross, (kostade bara 200kr att byta till större) (munstycket ca 80kr) motarden jag har är i grund och botten en crosscykel med gatudäck som är reggad med lamper, blinkers osv och effekten nertagen, min gick även ganska varm innan byte av munstycket för den fick för lite bensin.

Polaren har en nästan likadan fast helcross så har kunnat jämföra lite och se vad som sitter på hans, tror hans har ca 35-40hk medans min är reggad med bara 22hk enligt papprena och infon på transportstyrelsen.

En yzf250har inte 35-40 hk. Snarar 25.

En YZF250 borde ha lite mer krut i motorn än vad min gamla Suzuki GSX250 hade (årsmodell 1980 och hade 28 vilda kusar) tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
gemini78 Jägermeister
2 augusti 2011 · 909 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

gemini78 skrev:

KHRacing skrev:

Är det en fabriksstrypning med bara "plattorna" så är det inget annat (man får kolla exakt med importören)

smile

Själva insugröret hade mindre innerdiameter än på motsvarande helcross, (kostade bara 200kr att byta till större) (munstycket ca 80kr) motarden jag har är i grund och botten en crosscykel med gatudäck som är reggad med lamper, blinkers osv och effekten nertagen, min gick även ganska varm innan byte av munstycket för den fick för lite bensin.

Polaren har en nästan likadan fast helcross så har kunnat jämföra lite och se vad som sitter på hans, tror hans har ca 35-40hk medans min är reggad med bara 22hk enligt papprena och infon på transportstyrelsen.

En yzf250har inte 35-40 hk. Snarar 25.

Har inte ens skrivit något om en yzf utan om en wrf 250 -08, den måste ju ha ialf närmare 30-35 när min strypta modell har 22hk och min är betydlingt mkt slöare än polarens helkross.

En gång är ingen gång...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang