4278
Sök

Var tar bensinen vägen ford sierra 17 mil på 30 liter bensin men inte en droppe på marken ?hjälp !!

692 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
hej ni har en sierra  som ja tankade fullt härromdagen  sen har jag åkt 17 mil o ja är nere på kvartstank nu sista sträcken innan reserven . bilen ryker inte går hur fint som hellst. men när man svänger hårt eller sladdar då börjar det luka bensin o efter man har svängit hårt eller sladdat så har tankmätaren gått ner från fulltank till trekvarts sträcket under  på bara en liten kurva eller en liten sladd men sen när man ställer bilen finns inte en enda droppe. la mej på marken o väntade i en halvtimme på en lite droppe så ja såg var det läckte men inte en enda dropp sad  vad kan vara felet ? det luktar bensin i bagaget men inget är blött .
alla slangar o rör i motorrummet är hela vad ja kan se .
snälla hjälp rätt störande att bara komma kanske 20 mil på en tank sad

mvh jimmy

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

477 Inlägg
25 juli 2011
är den fuktig någonstans under bilen från tanken ända fram till motorn eller helt snustorr??? kan ju vara så att den läcker vid belastning (körning) och då blåser dropparna bort av fartvinden, men borde vara lite fuktigt kvar efteråt...
har du något bränsletryck i returslangen till tanken? höga avgasvärden?

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

692 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
ja har nu hittat felet tror ja när ja sladdaråker bensinen ut ur påfylningsröret har tank låck alllt men det hjälper inte det bara öser ut när man sladdar. har tittat på den där tätningen som är för påfylnads röret men den verkar vara hel o inget hål i tanken . vi såg när vi sladda att det var blött runt tank locket o bakåt så öppna vi locket o det bara rann ut så det måste vara där sad men ska det inte sitta backventil eller nått i röret ? har aldrig varigt med om att bensin åker ut i påfylnadröret när man sladdar? .

1 217 Inlägg
26 juli 2011
Det verkar vara ett standardfel det där, det är likadant på polarens sierra.
När han sladdar så forsar det rent ut sagt ut soppa trots bra tanklock ock grejer.

309 Inlägg
26 juli 2011
felande tankmätare kan det ju också vara om det bara är den du går efter, haft en sierra som tyckte om att visa lite som den ville. och detdär att kasta bensin om sig när man sladda omkring känner jag också igen, man får hålla sig till högersladdar tongue

ska du kontrollera om den läcker mer än av sladdningen så ha bilen igång, annars kan läckande på bränsleledningen dölja sig rätt bra.  tar du bort innerskärmen på höger bak så kan du även kontrollera att den lilla slangen/röret som går bredvid påfyllningsröret med ett vad jag tror är ett kolkanister på sig inte gått sönder. lite för våldsamt sladdande med ett trasigt däck slog sönder min
Senast redigerat av jonas_ahman (26 juli 2011)

Läser och släcker felkoder. pm för info

692 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
men ska det inte finnas någon back ventil i röret?

309 Inlägg
26 juli 2011
GTCOUPE skrev:
men ska det inte finnas någon back ventil i röret?

inget som jag har tänkt på iallafall, men aldrig funderat så mycket på det heller. körde bara med lite mindre bensin i tanken

Läser och släcker felkoder. pm för info

692 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
men funderar på o trycka i nätt  typ trasa eller nått i röret tongue

Sök