2084
Sök

Bilen sackar i typ 120 km/h..

246 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Fattar inte vf jag alltid ska ha problem med mina bilar menmen.. Var i Malmö i söndags och när jag skulle köra hem så ligger jag typ i 120 km/h oh helt plöstligt så vare som om jag fick bensinstopp yikes Det varade i max 10 sekunder och då gick det igång igen.. Likadant efter några km men resten av resan (1,5 mil) så var den som vanligt.. Samma sak idag när jag körde till Lund...

Kan tillägga att den är extremt svårstartad, typ den försöker hålla sig till liv när man startar men sen dör den oh så får man göra så typ 2-3 ggr..

Sen när den vatt igång någon minut så äre precis som vanligt.. Men om man gasar för mycket på tomgången så dör den oavsett hmm

Har bytt LMM och tändkablar.. tänkte byta tändstiften men hade inte rätt verktyg -.-

Någon som har någon aning?

1 489 Inlägg
26 juli 2011
Bensinpumpen möjligtvis som börjar spöka..?

• Även den starka måste ta i när han skiter

246 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Det får jag inte hoppas yikes Kan det vara något annat ? ^^

1 489 Inlägg
26 juli 2011
Bränslefilter, jag tycker att det låter som bränslerelaterat då den dör när du gasar och du har bytt tänddetaljerna

• Även den starka måste ta i när han skiter

246 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Jo det är precis så jag också tänkte tyvärr men hoppades lite på att ha fel haha xD

246 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Något jag märkt är att den dricker apmycket bensin yikes Tankade den full när jag hämtade den och har kört 25 mil och den är snart nere på röda yikes

246 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Upptäckte ett ljud som jag tror kan komma från soppapumpen?

Det kommer när jag typ växlar, svänger och gasar samt när jag ligger på ganska låga varv och släpper gasen yikes Låter som om man har småsten i ett järnrör yikes

Om jag typ svänger ganska hårt utan gas låter det inget, men om jag har gas låter det..

Kan soppapumpen vara svaret på felen kanske?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
31 juli 2011
låter som de ja! byt den :-)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

246 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Nästan hoppas på att det är den som är fel! smile Bilverkstaden öppnar på tisdag så får åka dit efter jobb oh höra lite tongue

Sök