Kylarslangar som går mot bakvagnen läcker på min 850, Vad går dom till?

Inox
28 juli 2011 · 204 Inlägg

Hallåj alla!

gick och kolla allmänt på min bil och kolla då även under bilen och då såg jag 2 eller 3 kylarslangar varav 1 läcker (smakade glykol iaf)

Min fråga är då, Vad går dom till?

Tack på förhand

//S smile

Senast redigerat av Inox (28 juli 2011)

dawwe ...has left the building...
28 juli 2011 · 4 474 Inlägg

De går till kylsystemet

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Inox
28 juli 2011 · 204 Inlägg

dawwe skrev:
De går till kylsystemet

me är de inte onödigt att ha de ända bak till bakvagnen?

Aga_Diff Bärs!
28 juli 2011 · 3 456 Inlägg

dawwe skrev:
De går till kylsystemet

lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
dawwe ...has left the building...
28 juli 2011 · 4 474 Inlägg

Skärpning...Du får ju va liiite bättre på att beskriva. O nej det finns inga kylarslangar som går till bakvagnen, ja om nu någon inte monterat en extra kylare i bakluckan typ, men det borde du veta om. Läckaget kommer förmodligen från något annat ställe o rinner längs röret/slangen som du tror är en kylarslang...

Edit: Nu e det ju inte så nyttigt med o smaka glykol men om du har en fungerande klima så kan det kanske ha varit kondens från denna som droppade under bilen...

Senast redigerat av dawwe (28 juli 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Inox
28 juli 2011 · 204 Inlägg

dawwe skrev:
Skärpning...Du får ju va liiite bättre på att beskriva. O nej det finns inga kylarslangar som går till bakvagnen, ja om nu någon inte monterat en extra kylare i bakluckan typ, men det borde du veta om. Läckaget kommer förmodligen från något annat ställe o rinner längs röret/slangen som du tror är en kylarslang...

Edit: Nu e det ju inte så nyttigt med o smaka glykol men om du har en fungerande klima så kan det kanske ha varit kondens från denna som droppade under bilen...

alltså de är kylarslangar som går mot höger bak däck in i karossen igen (vet inte vart dom tar vägen efter de) och nej jag har ingen AC i den bang bangen wink

HAHA... nä de kanske inte är så nyttigt men var juh tvungen o kolla va de var wink  Menar de kunde juh varit bensin eller något för de är precis vid tanken typ som dem slangarna går in.  men nu vet jag juh vrf mitt kylarvatten tar slut så fort  smile

FLindgren
28 juli 2011 · 5 089 Inlägg

låter mer som bränsleledningar...Om det nu är volvon din det handlar om.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Inox
28 juli 2011 · 204 Inlägg

FLindgren skrev:
låter mer som bränsleledningar...Om det nu är volvon din det handlar om.

oj de hade jag glömt att skriva  -.- ja de är min 850. De var blå färg på vätskan iaf

Anuslainen
28 juli 2011 · 59 Inlägg

Inox skrev:

dawwe skrev:
Skärpning...Du får ju va liiite bättre på att beskriva. O nej det finns inga kylarslangar som går till bakvagnen, ja om nu någon inte monterat en extra kylare i bakluckan typ, men det borde du veta om. Läckaget kommer förmodligen från något annat ställe o rinner längs röret/slangen som du tror är en kylarslang...

Edit: Nu e det ju inte så nyttigt med o smaka glykol men om du har en fungerande klima så kan det kanske ha varit kondens från denna som droppade under bilen...

alltså de är kylarslangar som går mot höger bak däck in i karossen igen (vet inte vart dom tar vägen efter de) och nej jag har ingen AC i den bang bangen wink

HAHA... nä de kanske inte är så nyttigt men var juh tvungen o kolla va de var wink  Menar de kunde juh varit bensin eller något för de är precis vid tanken typ som dem slangarna går in.  men nu vet jag juh vrf mitt kylarvatten tar slut så fort  smile

Så dom går in i karossen vid bakdäcket, vars kommer dom ifrån?
Har du automatlåda eller spolare till bakrutan?

RD_87 Skrotsamlare
28 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det är inte så att någon tryckt in ett extra värmepaket? Ovanligt men jävligt mysigt på vintern! Nu tror inte jag att det är kylarslangar överhuvudtaget men det är ju inte omöjligt. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Christian S
28 juli 2011 · 4 816 Inlägg

det är inte så att du har bränsledriven motorvärmare? för på 850/X70 den sitter mitt under bilen gämte ljuddämparen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Inox
29 juli 2011 · 204 Inlägg

Anuslainen skrev:

Inox skrev:

dawwe skrev:
Skärpning...Du får ju va liiite bättre på att beskriva. O nej det finns inga kylarslangar som går till bakvagnen, ja om nu någon inte monterat en extra kylare i bakluckan typ, men det borde du veta om. Läckaget kommer förmodligen från något annat ställe o rinner längs röret/slangen som du tror är en kylarslang...

Edit: Nu e det ju inte så nyttigt med o smaka glykol men om du har en fungerande klima så kan det kanske ha varit kondens från denna som droppade under bilen...

alltså de är kylarslangar som går mot höger bak däck in i karossen igen (vet inte vart dom tar vägen efter de) och nej jag har ingen AC i den bang bangen wink

HAHA... nä de kanske inte är så nyttigt men var juh tvungen o kolla va de var wink  Menar de kunde juh varit bensin eller något för de är precis vid tanken typ som dem slangarna går in.  men nu vet jag juh vrf mitt kylarvatten tar slut så fort  smile

Så dom går in i karossen vid bakdäcket, vars kommer dom ifrån?
Har du automatlåda eller spolare till bakrutan?

ingen spolare till bakrutan (sedan) och ingen automat

norpan1
29 juli 2011 · 1 043 Inlägg

Dom går till bränslevärmaren.

haggen90
30 juli 2011 · 496 Inlägg

jag tog bort dem slangarna.. kapade av sedan drog från toppen rakt till returen.

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Inox
31 juli 2011 · 204 Inlägg

haggen90 skrev:
jag tog bort dem slangarna.. kapade av sedan drog från toppen rakt till returen.

jag sålde bilen i fredags och idag köper jag mej en 318is E30 på 146 hk smile

haggen90
31 juli 2011 · 496 Inlägg

vilket nerköp..

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Inox
31 juli 2011 · 204 Inlägg

haggen90 skrev:
vilket nerköp..

gillar juh bmw mer än volvo sen tycker jag E30 chassit är grymt snyggt

dawwe ...has left the building...
31 juli 2011 · 4 474 Inlägg

Nerköp....Mja...Definitvt inte i körglädje, men ett nerköp när det kommer till rost...
Sen är det ju lite knöligt o jämföra en felhjulsdriven tung familje Volvo med en lättare bakhjulsdriven rätt pigg liten bil...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Purrre Personbils tekniker
31 juli 2011 · 238 Inlägg

dawwe skrev:
Skärpning...Du får ju va liiite bättre på att beskriva. O nej det finns inga kylarslangar som går till bakvagnen, ja om nu någon inte monterat en extra kylare i bakluckan typ, men det borde du veta om. Läckaget kommer förmodligen från något annat ställe o rinner längs röret/slangen som du tror är en kylarslang...

Edit: Nu e det ju inte så nyttigt med o smaka glykol men om du har en fungerande klima så kan det kanske ha varit kondens från denna som droppade under bilen...

Roligt med folk som inte vet vad dom pratar om tongue Är kylarslangar som går till bensinvärmaren som sitter under bilen vid baksätet smile

Senast redigerat av Purrre (31 juli 2011)

Inox
31 juli 2011 · 204 Inlägg

dawwe skrev:
Nerköp....Mja...Definitvt inte i körglädje, men ett nerköp när det kommer till rost...
Sen är det ju lite knöligt o jämföra en felhjulsdriven tung familje Volvo med en lättare bakhjulsdriven rätt pigg liten bil...

ja rosten är lite tråkig men jäkla kul bil smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang