Eftersnack: Laglig streetrace i Västerås på Stenby 30 Juli

GurkaN021
30 juli 2011 · 80 Inlägg

Passade på att göra en eftersnack tråd nu hoppas allt vart korrekt.
--
Tackar för en grym rolig eftermiddag/kväll och gick förvånade snabbt mellan starterna stort tack till alla funktionärer och förare för ett bra jobb. Och skönt väder hade vi med. Det är just sånt här jag älskar med Västerås med massa evenemang på somrarna smile!

Tog lite små bilder samt filmade lite med min dåliga mobil kamera om det så uppskattas så kan jag lägga upp dem. Men det var inte så bra kvalité på filmerna f.ö

trippelturbo Trucker
30 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Folk kommer lägga upp, vart ju massa kamerafolk där smile
Jättetrevlig träff. SLutade dock tidig tycker jag..

Fler sånt !

Fart missbrukare
CarpeDiem German Engineering
30 juli 2011 · 9 082 Inlägg

Hoppas att man får se en massa bilder/filmer från lagliga rejset smile

Hur tidigt slutade eventet?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
trippelturbo Trucker
30 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Nånstans runt halv 10 smile Tycker de började alldeles tidig oxå!

Kl 21,00 hade avrit en bra tid o börja på

Fart missbrukare
GurkaN021
31 juli 2011 · 80 Inlägg

Fast själva allting slutade kanske runt 6 halv 7 sen var det en massa friåkning efter åt

CarpeDiem German Engineering
31 juli 2011 · 9 082 Inlägg

Var VSC cup redan slut efter en timme?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
_Andersson__ Trimmare
31 juli 2011 · 129 Inlägg

GurkaN021 skrev:
Fast själva allting slutade kanske runt 6 halv 7 sen var det en massa friåkning efter åt

Först kördes vsc cup, efter de fri körning i en timme, sen kördes en till stege...

Volvo 940 Turbo "No Control. 10.76" (1991)
Volvo 240 "No Control" (1981)
_Andersson__ Trimmare
31 juli 2011 · 129 Inlägg

Tackar för ett bra evenemang, kom 2a ibåda stegarna, så hoppas på mkt bilder å filmer big_smile

Volvo 240 "No Control" (1981)
Volvo 940 Turbo "No Control. 10.76" (1991)
Matrix021
31 juli 2011 · 111 Inlägg

Tack till alla deltagande och publikfolk! smile Riktigt lyckad kväll! Med mycket flygande gummi!
Tiderna kan jag inte uttala mig om, men tycktes höra nått om att det har med tillståndet att göra, farbror blå ni vet wink
/Speekern

Senast redigerat av Matrix021 (31 juli 2011)

Allt är möjligt, även det omöjliga!
_jompan_
31 juli 2011 · 18 Inlägg

tack för ett underbart evenemang...

BMW 323 (1984)
knasson
31 juli 2011 · 19 Inlägg

Tack alla som ställer upp  fixar!!
Tyckte allt styrdes som det skulle, inte några problem förutom stackarn som sprängde motorn sad


Tack tack iaf

trippelturbo Trucker
31 juli 2011 · 2 710 Inlägg

_Andersson__ skrev:
Tackar för ett bra evenemang, kom 2a ibåda stegarna, så hoppas på mkt bilder å filmer big_smile

Din o 740n gick väldig bra ! smile

Fart missbrukare
Griffin200sx westaroze.se
31 juli 2011 · 272 Inlägg

bra event men för mycket väntetid för bublik man blev rastlös. Förstår ej hur det kan gå långsammare när det är lagligt?  Olagligt gick allt alltid snabbt

Audi A4 2.0Tdi "S-line" (2008)
GurkaN021
31 juli 2011 · 80 Inlägg

Griffin200sx skrev:
bra event men för mycket väntetid för bublik man blev rastlös. Förstår ej hur det kan gå långsammare när det är lagligt?  Olagligt gick allt alltid snabbt

När det var olagligt då allt gick snabbt hade det inte nåt med att man skulle hinna köra ett par vändor innan farbror blå dök upp?

Falaffel Trimmare
31 juli 2011 · 88 Inlägg

Tackar för en super bra lördagskväll.

2011: 10.88/206km/h
Ford Sierra Pinto "NoControl.se" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "NoControl.se" (1989)
Matrix021
1 augusti 2011 · 111 Inlägg

Griffin200sx skrev:
bra event men för mycket väntetid för bublik man blev rastlös. Förstår ej hur det kan gå långsammare när det är lagligt?  Olagligt gick allt alltid snabbt

Men så fort sista föraren var på plats besiktad och anmäld, vilket var lite över schemat, så tyckte jag det gick snabbt. Det var ca. 35 förare att sätta på stegar i 4 olika klasser, kopiera stegarna, förarmöte, sen sortera anmälningarna efter stegen, lite övrig organisering, sen körde vi igång.
Men förslag läggs fram kontinuerligt, ska ändå ta upp frågan smile

Allt är möjligt, även det omöjliga!
Griffin200sx westaroze.se
1 augusti 2011 · 272 Inlägg

Matrix021 skrev:

Griffin200sx skrev:
bra event men för mycket väntetid för bublik man blev rastlös. Förstår ej hur det kan gå långsammare när det är lagligt?  Olagligt gick allt alltid snabbt

Men så fort sista föraren var på plats besiktad och anmäld, vilket var lite över schemat, så tyckte jag det gick snabbt. Det var ca. 35 förare att sätta på stegar i 4 olika klasser, kopiera stegarna, förarmöte, sen sortera anmälningarna efter stegen, lite övrig organisering, sen körde vi igång.
Men förslag läggs fram kontinuerligt, ska ändå ta upp frågan smile

När VSC höll i det olagliga kunde vi ha 55St bilar. och allt arrangerades och bestämdes samma timme som dom anmälde sig.   i FWD RWD och 4WD.

Klart detta kommer gå snabbare med åren när huvudarrangörerna blir varmare i fötterna.
Väntetider menade jag med Mellan själva racen.  Inte innan Då jag vet att Galompa är Number 1 in Sweden på bygga stegar och sköta sådant.

Sen äre ju besiktningen man ej har i Det  olagliga.  så det förstår jag tar längre tid. Det jag menar är som sagt ovan det som händer efter allt det där När bilarna börjar köra så tar det längre tid än olagliga då man intebehöver skrika på publik eller kolla efter snuten eller "mötande"

Audi A4 2.0Tdi "S-line" (2008)
Griffin200sx westaroze.se
1 augusti 2011 · 272 Inlägg

GurkaN021 skrev:

Griffin200sx skrev:
bra event men för mycket väntetid för bublik man blev rastlös. Förstår ej hur det kan gå långsammare när det är lagligt?  Olagligt gick allt alltid snabbt

När det var olagligt då allt gick snabbt hade det inte nåt med att man skulle hinna köra ett par vändor innan farbror blå dök upp?

ja självklart men det är  ACTION publiken vill ha vi vill ej sitta o vänta o titta på Solen medans bilar linar upp. Publik vill att det ska vara action fyllt. Och det borde vara enkelt att ordna när det är lagligt

Audi A4 2.0Tdi "S-line" (2008)
GurkaN021
2 augusti 2011 · 80 Inlägg

Griff har en fråga varför ställde ni inte upp med eran BMW detta race såg bara den endast första VSC cupen iår? Eller kör ni nån annan tävling? smile

Griffin200sx westaroze.se
2 augusti 2011 · 272 Inlägg

GurkaN021 skrev:
Griff har en fråga varför ställde ni inte upp med eran BMW detta race såg bara den endast första VSC cupen iår? Eller kör ni nån annan tävling? smile

Vi körde på vsc cup 1. men då funkade ju ingenting som det skulle hehe.

Sen rasade 3Stakar på Gatebil mantorp.

Sen saknades oljepump.
men den bör vara igång snart

Audi A4 2.0Tdi "S-line" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang