4488
Sök

Mercedes C180 Aut -97 dør vid gaspådrag?

4 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Jag ganska nyligen køpt en Mercedes C180 Elegance AUT -97 och har lite problem. Vid gaspådrag dør bilen. Inte så den stannar eller något men bilen ær helt kraftløs. Æven vid långkørning tycker jag bilen ær otroligt svag vid omkørningar och uppfør. Något førslag kring detta, jag inte inte gjort något och tænkte kanske byta luftfiltret. Sen har jag en annan mer irriterande sak och på min tid kallade vi det før att bilen spikade. Jag har irriterande ventilknack vid gaspådrag och spontant skulle jag vilja stælla tændningen med strobo men enligt førsæljaren (som jag bråkat med en del) så stæller den tændningen automatiskt. Trodde ett tag att det kanske var bensinen men 98 okt gjorde ingen skillnad.

Tacksam før tips

Vænligen
Andre

Forummoderator
18 413 Inlägg
3 augusti 2011
Nån skillnad om du rycker ut LMM?

4 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Tar och provar det så snart jag kommer till bilen, uppdaterar væl hær sen. Tack før tipset!

4 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Sådär, nu har jag provat tipset om lmm kontakten och det var ju helt otroligt. Jag fick en ny bil. Väl hemma åkte jag in och köpte nytt luftfilter och hoppades att det skulle räcka men ICKE! Kontakten tillbaka och bilen sover. Nu rycker jag den igen och undrar då........varför måste lmmén vara inkopplad? Fråkade också om en lmm här där jag bor i Spanien men man skakade på huvudet, ringde och frågade om LMM men ingen visste. Vad heter det egentligen?

Andre

Forummoderator
18 413 Inlägg
3 augusti 2011
andreb skrev:
Sådär, nu har jag provat tipset om lmm kontakten och det var ju helt otroligt. Jag fick en ny bil. Väl hemma åkte jag in och köpte nytt luftfilter och hoppades att det skulle räcka men ICKE! Kontakten tillbaka och bilen sover. Nu rycker jag den igen och undrar då........varför måste lmmén vara inkopplad? Fråkade också om en lmm här där jag bor i Spanien men man skakade på huvudet, ringde och frågade om LMM men ingen visste. Vad heter det egentligen?

Andre

LMM står för LuftMasseMätare. Den talar om för motorn hur mycket luft den får. Är denna kass som det verkar på din bil så skickar den felaktiga signaler till bilens insprutning. Därför går den dåligt. Utan denna (Eller ej inkopplad) går bilen i ett safe-mode som kallas Limphome. Alltså "Linka hem" Går bilen ok med LMM urkopplad så kör med den så. Men köp en ny Lmm när tillfälle ges för den drar lite mer och besiktningen klarar den inte pga för höga utsläpp. Men det skadar inte bilen på något sätt. Håll dock koll på tempmätaren tills vidare.

4 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Tjena vilket grymt forum :-) Antar att det finns en del entusiaster här :-) Jag tackar och bugar djupt för denna hjälp.

Andre

Forummoderator
18 413 Inlägg
3 augusti 2011
andreb skrev:
Tjena vilket grymt forum :-) Antar att det finns en del entusiaster här :-) Jag tackar och bugar djupt för denna hjälp.

Andre

För all del! Lycka till med bilen! Jo, jag är MB-entusiast...

Sök