2262
Sök

Hemma gjort trim

151 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
tja! har bytt motor i min 740 nu så fick en B230 över att plocka delar från och då tänkte jag att jag kunde försöka trimma motorn men jag känner inte till nåt gratis sätt att trimma på förutom att lätta svänghjulet så finns de nå mer sätt? smile MVH Markus

575 Inlägg
4 augusti 2011
Porta/plana toppen.
Byta kam.
extraktorgrenrör men kostar ju några slantar, inget e gratis wink

MSCR

151 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
SuperGnaget skrev:
Porta/plana toppen.
Byta kam.

okej men finns de inget man kan göra själv då? tongue

575 Inlägg
4 augusti 2011
MCB1189 skrev:
SuperGnaget skrev:
Porta/plana toppen.
Byta kam.

okej men finns de inget man kan göra själv då? tongue

Du kan ju göra dom grejerna själv om du KAN smile O kam går la hitta för typ 500kr vx3,k,v lr nåt..

MSCR

1 758 Inlägg
4 augusti 2011
Vikta kolvar och stakar. Ta bort gjutskägg etc. i kanalerna i toppen, matchporta insuget och så vidare. Tanka 98 oktan och ställa om tändningen.
Det är väl i princip det enda som är "gratis". Se till att originalgrejerna funkar så bra som möjligt tillsammans.

Men det mesta beror ju på vad du har tillgång till för grejer. Har du tillgång till mekanisk verkstad kan du ju t.ex. plana toppen "gratis".

151 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
schnauz skrev:
Vikta kolvar och stakar. Ta bort gjutskägg etc. i kanalerna i toppen, matchporta insuget och så vidare. Tanka 98 oktan och ställa om tändningen.
Det är väl i princip det enda som är "gratis". Se till att originalgrejerna funkar så bra som möjligt tillsammans.

Men det mesta beror ju på vad du har tillgång till för grejer. Har du tillgång till mekanisk verkstad kan du ju t.ex. plana toppen "gratis".

själv har jag tillgång till ett vanligt garage + en bil verkstad och om inte de skulle va tillräckligt så har jag kompisar som säkert har sakerna, kan du skriva lite hur man gör allt de du skrev eller lägga upp en manual eööer nåt sånt? smile

151 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
nu när jag ändå har en tråd om trim så  dehär med turbo, min far säger att man behöver hög komprisions kolvar för att ha turbo, stämmer de? tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 augusti 2011
NIzmO skrev:
Hälften av inläggen i den här tråden är väldigt oseriösa så lyssna inte, förhoppningsvis blir tråden låst eller rensad så du får chansen till seriösa och hjälpsamma svar.

Ja vi gör vårat bästa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 890 Inlägg
6 augusti 2011
Tråd rensad!
Har ni inga tips att ge trådskaparen så låt då bli att posta!

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 augusti 2011
MCB1189 skrev:
nu när jag ändå har en tråd om trim så  dehär med turbo, min far säger att man behöver hög komprisions kolvar för att ha turbo, stämmer de? tongue

fel. vid turbokonvertering behöver kompressionen sänkas, inte höjas.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

151 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Hamilton skrev:
Tråd rensad!
Har ni inga tips att ge trådskaparen så låt då bli att posta!

Mvh
Hamilton

tack smile

151 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
MCB1189 skrev:

fel. vid turbokonvertering behöver kompressionen sänkas, inte höjas.

okej så hur sänker man komprisionen då? eller behövs de inte? tongue

1 071 Inlägg
6 augusti 2011
svarva av lite på toppen på kolvarna eller fila förbräningsrummen i toppen

Onödigt inlägg^^

151 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
partyvan skrev:

okej tack smile

309 Inlägg
6 augusti 2011
MCB1189 skrev:
partyvan skrev:

okej tack smile

men att fila förbränningsrummen kan också göra så bilen går sämre om det vill sig illa, ska bli så lika varandra som möjligt så du inte får olika komp osv. googla lite på det så finns det säkert lite trådar med bilder på hur folk gjort

Läser och släcker felkoder. pm för info

767 Inlägg
6 augusti 2011
partyvan skrev:

Vill man inte plocka ur kolvarna kan man bonnmeka lite och sätta dubbla blockpackningar smile
Packningarna är ju dock inte gratis så blir betydligt billigare att svarva ur kolvarna.

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
6 augusti 2011
MCB1189 skrev:
partyvan skrev:

okej tack smile

allt beror ju på hur mycket man ska ladda .. men en extra toppackning brukar funka

1 071 Inlägg
6 augusti 2011
Eller så kan man göra som jag gjorde på en gammal 740 jag hade bara montera turbo utan att komp sänka funkade för mig med 0,75bar i ladd.
Sen hade jag bara ihop pressad btr

Onödigt inlägg^^

767 Inlägg
6 augusti 2011
partyvan skrev:
Eller så kan man göra som jag gjorde på en gammal 740 jag hade bara montera turbo utan att komp sänka funkade för mig med 0,75bar i ladd.
Sen hade jag bara ihop pressad btr

Spikade den inte väldigt mycket då om du körde med standard gl spridare och bränslebox? smile

Sök