Mercedes w123td 240d -80 startar ej....

kim4
5 augusti 2011 · 100 Inlägg

Tjosan, nu är de så att jag tog en tripp ner till södra Sverige från Norrland, och nu efteråt så går inte bilen starta längre....
Så min fråga är, varför? har provat tanka samt luftat spridarna, den får soppa men vill inte starta.
Kommer inte ens de där lilla vit/gråa molnet ur avgassystemet, kan det vara glödstiften som är skit?
Dom är nya men har tändningslås från bensinare som är lite tattarmekat så glödningen är kopplad där, tycker den har slagit ifrån men den kanske inte gjort det? och isf är dom väll kanske brända efter en sisådär 80 mil.
För att kolla glödstiften är de väl bara typ ta ur och sen mäta med multimeter? eller är jag ute o cyklar?

Tacksam för hjälp smile //kim4

Skylin3 Jobbig person
5 augusti 2011 · 66 Inlägg

Var det inte den som gick som en klocka, felet är att din merca har 2 cylindrar för lite...

Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
JoJJ3Wikstrom
5 augusti 2011 · 77 Inlägg

prövat att dra igång den?

kim4
5 augusti 2011 · 100 Inlägg

Skylin3 skrev:
Var det inte den som gick som en klocka, felet är att din merca har 2 cylindrar för lite...

Den går som en klocka? smile Bara man får igång den smile
Du vet vad jag sagt wink när jag kommer hem igen har jag antingen 2 cyllar för lite eller lika många som dig wink vilket som så kommer jag dra dig big_smile
Men det kan vi ta någon annanstans offtopic mannen!

kim4
6 augusti 2011 · 100 Inlägg

JoJJ3Wikstrom skrev:
prövat att dra igång den?

Nej de har jag inte haft möjlighet till än =S

JoJJ3Wikstrom
7 augusti 2011 · 77 Inlägg

pröva det!
men motorn går runt?

Volvofarfar
7 augusti 2011 · 1 312 Inlägg

Har inte glödningen stängts av så bränner det "Öglan" på stiften,(antar att du har det gamla glödningen) och på dessa så är det så att har ett gått sönder så funkar inte dom andra heller....

Senast redigerat av Volvofarfar (7 augusti 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
kim4
7 augusti 2011 · 100 Inlägg

JoJJ3Wikstrom skrev:
pröva det!
men motorn går runt?

Jo motorn går runt men han tänd int.....

Volvofarfar:
Jo de e gamla glödningen, tro ja iaf? måst de väl va
Men de borde väl gå o utesluta de trasiga med multimeter eller någe isf? ska iaf prova dra igång liket imorrn

kim4
29 augusti 2011 · 100 Inlägg

kim4 skrev:

JoJJ3Wikstrom skrev:
pröva det!
men motorn går runt?

Jo motorn går runt men han tänd int.....

Volvofarfar:
Jo de e gamla glödningen, tro ja iaf? måst de väl va
Men de borde väl gå o utesluta de trasiga med multimeter eller någe isf? ska iaf prova dra igång liket imorrn

Den starta hur fint som helst med lite bogsering, så de är väl dags o byta lite glödningsstift nu kanske.... ?

JoJJ3Wikstrom
29 augusti 2011 · 77 Inlägg

kim4 skrev:

kim4 skrev:

JoJJ3Wikstrom skrev:
pröva det!
men motorn går runt?

Jo motorn går runt men han tänd int.....

Volvofarfar:
Jo de e gamla glödningen, tro ja iaf? måst de väl va
Men de borde väl gå o utesluta de trasiga med multimeter eller någe isf? ska iaf prova dra igång liket imorrn

Den starta hur fint som helst med lite bogsering, så de är väl dags o byta lite glödningsstift nu kanske.... ?

skulle tippa glödstiften då smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang