Bmw M3 E46

Fredrik_M Freude am fahren
16 augusti 2011 · 428 Inlägg

Alternativ ett gilar jag skarpt, alt.2 inte alls. Kör på alt. 1

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
ToXtreme
16 augusti 2011 · 3 627 Inlägg

Säger emot resten, OM du nu ska ha läpp så tycker jag bestämt att alternativ 2 var snyggast smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Darkie dARKiE
16 augusti 2011 · 5 031 Inlägg

Alt. 2 Lätt snyggast.

Ang, schmiedmann så har jag handlat allt till mina bimmers där med mycket bra passform på allt.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
ToXtreme
16 augusti 2011 · 3 627 Inlägg

Liiindh skrev:

Darkie skrev:
Alt. 2 Lätt snyggast.

Ang, schmiedmann så har jag handlat allt till mina bimmers där med mycket bra passform på allt.

Samma här, allt jag köpt på Schmiedmann har haft klockren passform.

Jag med! Mycket bra service och bemötande (då jag har lyxen att faktiskt kunna gå in i butiken wink ) så jag rekommenderar dem starkt smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Swedrock
22 augusti 2011 · 90 Inlägg

Lite små kass med uppdatering men görs inte så mycke just nu med bilen...njuter mest innan man ställer av den big_smile Mne tack för era inlägg och erfarenhet ang. schmiedmann, uppskattas!

Fick svar från schmiedmann och de sa var jag inte nöjd med passformen så kan jag skicka tillbaka de och inga hard feelings, så kanske blir en csl front cool Hade varit kalas med sån frånt till bilen eller vad säger ni?

Har ev. nya csl fälgar beställda vilken dag som helst med grym et och bredd, men mer info kommer sen hehe.

Swedrock
26 augusti 2011 · 90 Inlägg

Dålig och bra nyhet..

Dålig: Måste byta garage då de ska "renovera" hela garage längan jag har bilen i, så då måste man jaga nytt garage...suck...

Bra: Beställt lite godis till bilen samt bokat tid längre fram i vinter för lackering utav vissa grejer för att få finare puts efter vinter cool

Swedrock
18 september 2011 · 90 Inlägg

Garage fixat, dock i en garage länga och de var det bästa jag kunne hitta på kort tid. Någon som har tips eller ide till garage plats för lite meck får en liten peng som tack! Skriv här i formumet eller skicka mig ett PM.

Undrar även om ni tycker att man skall köra 19" x 9" fram och 19" x 11" bak på de nya fälgarna? Håller på att förhandla med ett märke om nya fälgar, så innan man bestämmer sig undrar jag vad ni tycker?

328cabbish
18 september 2011 · 827 Inlägg

har för mig att allt över 10.5 är över gränsen på din bil... men är inte 100% då det var 2.5 år sedan ja hade min m3.a

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Swedrock
18 september 2011 · 90 Inlägg

Stämmer bra 328cabbish, men de är utan arbete på hjulhusen osv om jag minns rätt. Har valsat lite mina redan men tänkte ev skicka detta till nån firma som är bra på det i sthlm om jag beställer 11" bak och 9" fram.

Hmm, svårt att bestämma mig neutral

CarpeDiem German Engineering
18 september 2011 · 9 081 Inlägg

Detta ska följas big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Swedrock
18 september 2011 · 90 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Detta ska följas big_smile

big_smile

328cabbish
18 september 2011 · 827 Inlägg

om det får plats så kör på det.. alltid roligare och ha något någon annan inte har!
har du valt någon läpp än?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Swedrock
18 september 2011 · 90 Inlägg

328cabbish skrev:
om det får plats så kör på det.. alltid roligare och ha något någon annan inte har!
har du valt någon läpp än?

Ja, lite så jag tänker också. Ska kolla runt lite ang. bredden först osv. Yes, läppen är beställd och lite annat.

Darkie dARKiE
18 september 2011 · 5 031 Inlägg

Synd du inte bor i Skånelandet, då hade den fått stå bredvid min alpinoz.

Lycka till med läpp och fälgarna! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Swedrock
18 september 2011 · 90 Inlägg

Darkie skrev:
Synd du inte bor i Skånelandet, då hade den fått stå bredvid min alpinoz.

Lycka till med läpp och fälgarna! smile

Ja, de var lite synd. Riktigt fin alpina har du i alla fall (och garage haha). Letar fortfarande efter garage...

Läppen är beställd och lite andra godsaker, men börjar luta åt ett par riktigt trevliga fälgar, mer om det kommer i fall jag bestämmer mig wink

Haas
5 oktober 2011 · 385 Inlägg

Trevlig tråd. Skall följas! smile
Hänt nåt mer trevligt senaste veckorna? Hittat nåt garage ännu?

Swedrock
5 oktober 2011 · 90 Inlägg

Är kass på uppdateringar men här kommer en liten uppdatering...

- Besiktade bilen nu och fick bara fina ord från dem, besiktningsmannen sa bla att de var en av de finaste skicket på m3 e46 han hade sett och att det dessutom var under 6k mil var ovanligt, gott att höra! Titanium röret & burken lät dock lite högt tyckte dom men värderna var fina samt bakdäcken för slitna men hade kvitto på nya bakdäck så allt gick bra big_smile Så den gick igenom smile

- Har beställt lite grejer från usa tidigare men fick hem vorestiner csl fronten men den var spräckt så håller på strular med dom en del om skicka tillbaka och få ny osv, riktigt störigt och jobbigt. Har även bokat tid hos lackerare för lite grejer men de är längre fram så får ni hålla utkik då.

- Garage länga är det bästa jag hittat här i sthlm (letar dock forfarande efter större garage, "hittlön" utlovas till den som kan hjälpa mig med detta) så det är fixat men meck utrymme är extremt begränsat så får se lite hur man löser det.

cheffer
5 oktober 2011 · 1 422 Inlägg

Ser ju riktigt bra ut! smile Ska följas

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Neo666
6 oktober 2011 · 474 Inlägg

Ser Riktig nice ut ska följas big_smile

Swedrock
6 oktober 2011 · 90 Inlägg

KOM MED FÖRSLAG big_smile

Har extremt svårt för val av fälgar, även om de lutar åt två st olika märken men så ser man något annat man gillar osv. Kraven är dock 19" med bra et (vilket man kan justera med spacer annars) samt minst 10" breda bak.

Så kom gärna med förslag på fälgar till min M3!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang