Lite små kass med uppdatering men görs inte så mycke just nu med bilen...njuter mest innan man ställer av den Mne tack för era inlägg och erfarenhet ang. schmiedmann, uppskattas!
Fick svar från schmiedmann och de sa var jag inte nöjd med passformen så kan jag skicka tillbaka de och inga hard feelings, så kanske blir en csl front Hade varit kalas med sån frånt till bilen eller vad säger ni?
Har ev. nya csl fälgar beställda vilken dag som helst med grym et och bredd, men mer info kommer sen hehe.
Garage fixat, dock i en garage länga och de var det bästa jag kunne hitta på kort tid. Någon som har tips eller ide till garage plats för lite meck får en liten peng som tack! Skriv här i formumet eller skicka mig ett PM.
Undrar även om ni tycker att man skall köra 19" x 9" fram och 19" x 11" bak på de nya fälgarna? Håller på att förhandla med ett märke om nya fälgar, så innan man bestämmer sig undrar jag vad ni tycker?
Stämmer bra 328cabbish, men de är utan arbete på hjulhusen osv om jag minns rätt. Har valsat lite mina redan men tänkte ev skicka detta till nån firma som är bra på det i sthlm om jag beställer 11" bak och 9" fram.
Är kass på uppdateringar men här kommer en liten uppdatering...
- Besiktade bilen nu och fick bara fina ord från dem, besiktningsmannen sa bla att de var en av de finaste skicket på m3 e46 han hade sett och att det dessutom var under 6k mil var ovanligt, gott att höra! Titanium röret & burken lät dock lite högt tyckte dom men värderna var fina samt bakdäcken för slitna men hade kvitto på nya bakdäck så allt gick bra Så den gick igenom
- Har beställt lite grejer från usa tidigare men fick hem vorestiner csl fronten men den var spräckt så håller på strular med dom en del om skicka tillbaka och få ny osv, riktigt störigt och jobbigt. Har även bokat tid hos lackerare för lite grejer men de är längre fram så får ni hålla utkik då.
- Garage länga är det bästa jag hittat här i sthlm (letar dock forfarande efter större garage, "hittlön" utlovas till den som kan hjälpa mig med detta) så det är fixat men meck utrymme är extremt begränsat så får se lite hur man löser det.
Har extremt svårt för val av fälgar, även om de lutar åt två st olika märken men så ser man något annat man gillar osv. Kraven är dock 19" med bra et (vilket man kan justera med spacer annars) samt minst 10" breda bak.