Kom på att jag kanske ska skriva hur de var också..
Nils Oscar var god, smakade som en bra, god öl helt enkelt. Vet inte hur man annars ska beskriva den. Lite tung på något vis men ändå inte besk som "Hell" eller mörk. Mustig är nog rätt ord, men rätt lättdrucken och god/len ändå. En god Falcon skulle man kunna säga

Norrlands Ljus var ju som förståeligt väldigt lättdrucken. Smidig flaska och ganska tunn i smaken, kan tänka mig att den är god till kryddig mat. NOLL beska. Lite "Miller" över den.
Hell, ja inte smakade den det i alla fall, men den var lite för besk för mig. Jag tyckte nästan den bara smakade beska. God att dricka som den var men jag skulle inte vilja ha den till en stor middag då ölen i sig var så pass tung.
Innis & Gunn blev lite fel att dricka direkt efter Hell tror jag då det var totalt olika smak på dem. Den smakada mycket olika saker, kanel bl.a. vilket var en nyhet för mig bland öl. Även en touch av "Cream soda" om ni druckit det.. Lite fest-öl att sitta o smutta på skulle jag vilja påstå.. Inget man häller i sig.
Sist Mariestads.. Min favorit innan och även efter de andra. Ganska besk, men inte så att den blir bitter. Lagom tung så den funkar perfekt till grillat men även att dricka som den är. Ganska fyllig och smakar en del, men absolut inte svår för nybörjaren som vill ha annat än amerika-vatten.
En jag inte prövade här men som jag druckit innan är Grolsch. Den sitter fint till tapas, parma, salami m.m. Warsteiner är grym den med.