2948
Sök

Är det bedrägeri på gång eller är det allvar?Nån som gjort detta innan?

285 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Hej
Det är så att jag har min bil för försäljning.Idag ringde en man från örebro som hette lasse som sa att han höll på med förmedling av bilar.Att han köpte bilar för kundsräkning.Han frågade lite om bilen och vad jag ville han för den.Jag sa  mitt pris och han sa att det är taget.(utan att ens tittat på bilen i verkligheten)
jätte bra tänkte ja det ät ju klockrent snabbt och smidigt.

Men då är det såhär.Han vill att jag ska köra upp bilen(det är väl inga större problem,han skulle stå för bensinen.m.m.)Och det största grejen är att ja får vänta på pengarna i ca 14 dagar.Han förklarade att han har ett riktigt köpe kontrakt från bank.Han och jag ska skriva på dessa och jag lämna ifrån mig bilen.För att sedan vänta ca 14 dagar så kommer pengarna och jag ska skicka ett kvitto att jag motagit pengarna.
Han påstår att det är samma kontrakt som bilförsäljare använder.

Har hans namn och nummer men det ger inga träffar på eniro eller hitta.se.
Har fått en adress där han ska bo i örebro.
Jag frågade även fall han hade nått företag men han sa att han gjorde detta privat.

vad säger ni nån som varit med om något sådant?
mvh andreas

Turbo lover
555 Inlägg
20 augusti 2011
Ren bullshit, don't do it.

2 271 Inlägg
20 augusti 2011
Regel nr 1. Ingen nycklar lämnas ut innan du har cashen i handen.

490 Inlägg
20 augusti 2011
haha du kan inte mena allvar att du ska göra det!? då är du ju blåst iaf!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 augusti 2011
Inga pengar, ingen bil! Jag hade aldrig gått med på detta, är det något som gör att pengarna dröjer får förmedlaren stå för den risken genom ett lån eller vad som helst; Men jag hade aldrig lämnat ifrån mig min bil utan att få pengarna direkt och det tycker jag inte du skall göra heller. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

280 Inlägg
20 augusti 2011
pengar först.

Pim_Pim
20 augusti 2011
Tycker det låter som bedrägeri, men visst man vet aldrig.. Jag hade sålt bilen till nån annan.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 347 Inlägg
20 augusti 2011
ante850r skrev:
Hej
Det är så att jag har min bil för försäljning.Idag ringde en man från örebro som hette lasse som sa att han höll på med förmedling av bilar.Att han köpte bilar för kundsräkning.Han frågade lite om bilen och vad jag ville han för den.Jag sa  mitt pris och han sa att det är taget.(utan att ens tittat på bilen i verkligheten)
jätte bra tänkte ja det ät ju klockrent snabbt och smidigt.

Men då är det såhär.Han vill att jag ska köra upp bilen(det är väl inga större problem,han skulle stå för bensinen.m.m.)Och det största grejen är att ja får vänta på pengarna i ca 14 dagar.Han förklarade att han har ett riktigt köpe kontrakt från bank.Han och jag ska skriva på dessa och jag lämna ifrån mig bilen.För att sedan vänta ca 14 dagar så kommer pengarna och jag ska skicka ett kvitto att jag motagit pengarna.
Han påstår att det är samma kontrakt som bilförsäljare använder.

Har hans namn och nummer men det ger inga träffar på eniro eller hitta.se.
Har fått en adress där han ska bo i örebro.
Jag frågade även fall han hade nått företag men han sa att han gjorde detta privat.

vad säger ni nån som varit med om något sådant?
mvh andreas

Cash = Nycklar. Detta luktar bedrägeri.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

285 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
a det verkar lite skumt.men om man har ett riktigt kontrakt å allt och om man ringer och kollar med bank eller nått liknade om sådana hära ärende vad som gäller?

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
Jag tror att denne Lasse är en livs levande zigenare och har det fullständiga namnet ******smile

Den familjen har kört många år på det här upplägget och det finns beskrivet på bland annat autopower. Han skriver ett skuldebrev så länge, och säljer snabbt vidare din bil till någon annan. Han beskrivs ha en sjungande dialekt i telefon. Du får naturligtvis bara eventuellt en handpenning för bilen, och ser aldrig resten av pengarna. Du kan ju med skuldebrevet driva in pengarna via kronofogden, men den här herren har inga tillgångar på pappret så det hjälper föga. Han har suttit inne för bedrägerier ett antal gånger men verkar uppenbarligen tycka att det är en sjysst livsstil. Det enda som skulle hjälpa en sådan här person omfattar något slags vapen och en spade...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article … i-arv.html

http://www.zatzy.com/allmaent/322318-bi … -igen.html

https://www.flashback.org/t358996p2

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=220752

Inlägg redigerat:
Det är inte tillåtet att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning

/Hamilton

Maserati
483 Inlägg
20 augusti 2011
Det är ju bedrägeri så det skriker om det.
Att folk kan med.

Jag älskar jordguppar !

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
ante850r skrev:
a det verkar lite skumt.men om man har ett riktigt kontrakt å allt och om man ringer och kollar med bank eller nått liknade om sådana hära ärende vad som gäller?

Hjälper inte om han inte betalar och inte har några pengar att driva in. Lite tråkigt att vänta ett par år på att en fällande dom tvingar honom att betala, och även då måste han ha några pengar fogden kan dra för att du ska få några. Säg att han nolltaxerat en massa år och blir fälld för ett 50-tal bedrägerier om sammanlagt 5 miljoner kr. Då får kronofogden aldrig i helvete tag i pengar av honom att betala de drabbade inom hans livstid.

Old school JDM
176 Inlägg
20 augusti 2011
Du är dum om du lämnar ifrån dig bilen utan pengar (i handen).

¡&#633;&#477;u&#613;&#596;oddn &#647;&#477;p&#633;oq&#647;u&#477;&#387;u&#592;&#647; p&#477;&#623; &#592;&#652;&#305;&#633;&#670;s &#647;&#647;&#592; &#592;&#633;q &#477;&#647;u&#305;

Maserati
483 Inlägg
20 augusti 2011
Finns en hel del olika saker att läsa om denna man.

Jag älskar jordguppar !

Maserati
483 Inlägg
20 augusti 2011
Läste precis om en kille som lämnade bilen till denna bedragare. Han fick aldrig sina pengar och inget mer hände sedan. Så akta dig.

Jag älskar jordguppar !

Ubåtsingenjör
7 363 Inlägg
20 augusti 2011
hade inte heller gjort det ...

Snart egen företagare inom bärgning
114 Inlägg
20 augusti 2011
säg åt han  att han kan få bilen lite billigare om han tar med sig sin kvinna och du får knulla henne i arslet !! 
så brukar jag göra när jag har bilar på annons  och det ringer  äckel zigenare och annat flumm

Remember Everything Forgive Nothing

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
Min gode Hamilton, det är ställt utom allt rimligt tvivel i rättslig instans ett flertal gånger att denne man ägnar sig åt denna typ av brottslighet. Och på vilket sätt missaktar jag en dömd brottsling genom att påtala att denne är en dömd brottsling? Det är ju ett faktum. Det sociala stigmat får brottslingar ta om de begår brottsliga gärningar.

Du inser att i och med att du tar bort namnet missunnar du även oskyldiga bilsäljare som hittar tråden att kunna googla namnet och få sina misstankar bekräftade? Att varna för skojare och brottslingar kan aldrig vara kränkande så till vida att det är fastställt att de är just brottslingar.

285 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
har kollat runt lite och han heter lasse taikumer och är dömd för massa bedrägeri.Han har inte fast adress elle nått.Är en av dessa zigenare som håller på.
Helt otroligt att folk kan hålla på med sånt här.
Blir ingen affär där;)

1 160 Inlägg
20 augusti 2011
Andromeda skrev:
Min gode Hamilton, det är ställt utom allt rimligt tvivel i rättslig instans ett flertal gånger att denne man ägnar sig åt denna typ av brottslighet. Och på vilket sätt missaktar jag en dömd brottsling genom att påtala att denne är en dömd brottsling? Det är ju ett faktum. Det sociala stigmat får brottslingar ta om de begår brottsliga gärningar.

Du inser att i och med att du tar bort namnet missunnar du även oskyldiga bilsäljare som hittar tråden att kunna googla namnet och få sina misstankar bekräftade? Att varna för skojare och brottslingar kan aldrig vara kränkande så till vida att det är fastställt att de är just brottslingar.

bra skrivet

Sök